Hvordan har dere det??

Mamma:)

Andre møte med forumet
Lurer på hvordan dere andre med termin i mai har det i svangerskapet? Selv føler jeg meg ikke så veldig gravid egentlig. Er i god form, ikke vært kvalm ennå. Har fått større pupper som er ganske ømme, og merker at noen bukser er litt trange allerede..uff.. Har ikke kommet meg til legen ennå heller, men får ringe å bestille en time over helga. Ser fram til å fortelle hele verden at jeg er gravid[:D]

Termin 3.mai

Enda godt det ikke bare er meg! Jeg er nå 5 uker på vei og buksene mine har begynt å bli trangere allerede de også!
Igår måtte jeg faktisk kjøpe meg nye bukser i en størrelse større, for jeg fikk litt sånn kvelningsfornemmelser:-) har hørt at man ikke begynner å legge på seg før i 10-12 uke, men jeg har faktisk fått påpek for en liten kul på magen... Og puppene vokser de også..
I den forbindelse lurer jeg på om noen vet hvor mye det er vanlig at de vokser, og om de fortsetter å vokse frem til fødselen?? Hva skjer etterpå?
I motsetning til deg august så føler jeg meg veldig gravid og har litt kvalme,økt matlyst, og såkalte "menssmerter" nederst i magen, spesielt ved aktivitet. og noen dager er verre enn andre.
Det jeg virkelig sliter med er at jeg er så uendelig trett hele tiden! Det skal så lite til..
Men det går vel over, og det er masse å se frem til! Flott at du slipper plager da! :-)
Du er ikke alene om å vokse fra buksene i alle fall!
Gratulerer med svangerskapet og lykke til videre!

Klem fra Lilly

[:D]

hei:)
Jeg er så utrolig kvalm, litt merkelig for når jeg tenker på ynglings maten min så får jeg sån skikkelig kvalme langt oppi halsen. grådig merkelig.
ellers så har jeg vært plaget med masse mensen smerter, men de er så å si borte nå da, var hos legen å hun sa det var helt normalt. livmoren som vokste sa hun.
ingen av de vanlige buksene mine passer, får ikke lukket knappen, sikkert grådig oppblåst[8|]
Jeg sliter endel med å "slappe" av, er så redd for SA. har lest at det er så mange som har hatt det, uff har ikke godt av å lese om slike ting, blir så redd. hehe
har termin 6 mai. 8 uker på vei i dag[:)] Noen andre som syndtes at tiden går tregt? gleder meg til jeg er passert 12 uker...

Hei alle sammen!

Akkurat nå føler jeg ingen jublende glede over å være gravid. Er bare i uke 6, men magen ser ut som om jeg er 4 mnd på vei.... Skikkelig oppblåst! Trøtt er jeg og fryser gjør jeg, spesielt på kvelden. Har begynt å få halsbrann (litt tidlig, er det ikke......) og blir for kvalm. Men det verste er nesten at jeg føler at jeg er blitt så "tung"! Kommer meg ikke engang opp en liten bakke uten å hive etter pusten! Hva er det for noe da?! Og hvis det er sånn nå - hvordan kommer det til å bli om en 6-7 måneder? Hjelp!!!!! Tror jeg skal ligge under dynen til babyen er ute (helst uten fødsel.......[&:])!

hei.
har termin ca 9 mai. Er dårlig midt på dagen jeg.. Svimmel.trøtt og litt kvalm. Det står på to tre timer så gir det seg. Men det er godt å få lagt seg litt når det er som værst.. Ellers klarer jeg ikke helt å slappe av for jeg er så redd det skal ende i abort,for det har det gjort så mange ganger før.
Men får håpe det beste[;)]

Hei! Termin ca 15 mai. Ømme pupper, trøtt , oppblåst mage- men i utrolig god form! MEN jeg har et spørsmål om noe som engster meg; jeg har en brunlig utflod noen dager og jeg er redd for at det er et tegn på at noe er galt....? Er det noen andre som har det? Har jo lest i bøker at utfloden i denne perioden kan øke, MEN at den skal være mer hvitaktig!?!?! Huff det er ikke greit å være nybegynner å lure på tusen ting....

Går fint her, men er ganske kvalm til tider, trøtt og fryser mye. Og så har jeg en god del menssmerter i magen som egentlig ser ut som (og kjennes) som jeg er flere mnd på vei allerede!

Ang utflod så har jeg forstått det sånn at det ikke gjør noe om den er brun, da det er gammel blod som skal ut. Her renner forsåvidt utfloden i ett, ganske irriterende igrunnen.

Hei! jeg er ca 6 uker på vei, og jeg føler meg trøøøøøøøøtt! Etter forelesningene på mårran har jeg mest lyst til å bare gå å legge meg, noen ganger gjør jeg det også. Stakkars mannen min blir oppgitt når han komme hjem fra jobb og finner meg sovende...hehe. Ellers har jeg følt meg litt kvalm i det siste, håper ikke det blir værre.
puppene mine lever sitt eget liv tror jeg[;)] Men det er litt kos også, at kroppen min sier i fra at det er noe der inne[:D]
Er enig med Kjersti1234, jeg tror jeg må slutte å lese om de som har hatt SA, blir nervøs jeg også... gleder meg til 12 uker har gått, da skal jeg prøve å føle meg mer sikker!

Stor klem til alle dere som skal ha Mai babyer sammen med meg![:)]

Jeg spyr og spyr og spyr og spyr..........[:(]Er vanskelig å jobbe når jeg er så dårlig, men prøver å holde ut!

Hei Marit K, Første gang jeg skriver noe her i forumet. Så innlegget ditt og at du er pålogget og fant ut at jeg skulle si hei og sende deg noen gode tanker. Har selv vært gjennom ett par SA så jeg vet aillefall litt om hvordan du har det. Håper du prøver igjen senere. Det har vi gjort og nå har vi en sønn på 8 mnd og jeg er 6 uker på vei med nr 2. Er slettes ikke trygg på at det går bra denne gangen, men håper. Lykke til videre, Marit. Hilsen Mai jenta

Jeg måtte bevisst gå opp noen kg, da jeg var bare 45, men nå er jeg 50, og kul på magen; ja! (ALLEREDE!!!) Mye er jo luft da, for utpå dagen blir den alltid større, men vises godt om morgenen og ja; tror det er livmoren jeg ser. Når det gjelder brystene, kan de da ikke bli større, uff, da blir jeg en mini-Pamela Anderson her, hehe. Men artig å oppleve. Kroppen styrer seg selv ja!
Kvalmen TROR jeg begynte å slippe taket i går, krysser fingrene for at det varer i allefall. Trett og sliten, sover mye. Orker ikke de store utfordringene! Når det gjelder mat, er det masse som gjør meg kvalm, men også ting jeg ikke spiste så mye før som jeg må ha nå. Er ganske "flink" til å spise, spiser hver tredje time + mellommåltid med frukt, etc. Spiser av og til kjekse midt på natta, og med jevne mellomrom må jeg ha rosiner. (Mye jern i det, er det ikke?) Før jeg str opp om morgenen tar jeg det veldig med ro. Spiser litt kjekse og eller rosiner, og har det ikke travelt med å stå opp, da må jeg bare legge meg ned igjen.
Har ellers mye utflod, men ingen blødninger. Det har jeg ikke hatt siden siste menstruasjon i slutten av juli.

Klemz[;)]

har heldigvis sluppet unna kvalmen.
eneste gangene jeg har vært litt kvalm er når jeg har kjørt bil/buss (heldigvis ikke så ofte) ,akkurat som i barndommen,alltid bilsyk.
ellers har jeg vært trøtt trøtt trøtt
og hatt eksremt lyst på mat og sex.
hadde en del blødninger i begynnelsen av svangerskapet,og er redd for å miste den høyt ønskede og elskede lille.
håper det går bra med dere alle

Hei jenter [:)]
Jeg skal ikke klage. Er bare trøtt. Kastet opp 2 ganger og brekker meg bare når jeg stresser. Jobben går fint og jeg har det bra. Gleder meg over graviditeten[:)]. Syntes tiden går tregt.

Hei... Har termin 7 mai og en gutt på 5 fra før som har bursdag 19 mars...
Er egentlig i ganske bra form men har til tider veldig vondt i livmora som gjør det vanskelig å gå til tider... kan åsså slite med hodepine og vond nakke men det er litt til tider det... gleder meg veldig til 7 mai og det samme gjør samboeren min..

Hei...
Er en dansk jente på 26 år som venter en liten baby til mai... Har fra før en gutt på snart 6 år som gleder seg til å bli storebror. har en fantastisk samboer som ikke er faren til gutten min men er en helt vidunderlig kjæreste...
Om der er flere fra Trondheim med termin i mai hører jeg gjerne fra dere da jeg går sykemeldt hjemme og ønsker noen venninner til å gå på kafe med og prate bare baby prat...

Back
Topp