Hvordan har dere det?

mamlala

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Augustbarna2024
Nå regner jeg med overraskelsen har lagt seg for de fleste. Kvalme og andre symptomer har muligens slått inn for fullt hos noen, mens andre ikke merker noe særlig. Hvordan går det med dere?

Jeg er bare 5+2. Hos oss var det en stor overraskelse, da iflg doktoren dette var det dårligste embryoet vårt. De «beste» overlevde ikke men det gjorde dette :Heartred Av erfaring vet jeg at kvalmen kommer til å komme for fullt snart men nyter alle symptomer (enn så lenge) da dette var veldig etterlengtet! Sier kanskje noe annet om en uke eller to når jeg ligger over do-skåla for n-te gang :hilarious: Mannen er helt himmelfallen og skjønner ikke helt at vi faktisk er gravide. Gleder meg veldig til denne reisen da dette blir tredje og siste gang:Heartred

Gratulerer med graviditeten ❤️ Så gøy at det gikk med det dårligste embryoet! Håper alt går bra ☺️ Nyt å ikke være kvalm! Det er så slitsomt!

Jeg er gravid igjen etter MA for ca et år siden. Er så glad det klaffet nå endelig, i pp6 etter MA. Jeg er 6+3 og kjenner frykten for å miste igjen. Skal på første ul om ca en uke. Litt spent på om det én eller to der, da HCG’en min virker som har steget veldig fort (fikk 3+ på CB digital 15 dpo). Her kom kvalmen for fullt denne uka (ganske ille forrige uke også). Den intense trettheten kom også denne uka. Er 60% sykemeldt, så får slappet av en del nå ☺️

Gratulerer med graviditeten mamlala og alle andre :)

Jeg er 6+3 og veldig trøtt og vondt i hue. Er kvalm hver dag og aller verst fra ca kl 15 og utover.
Jeg er uansett veldig glad for at jeg er så "heldig" ennå. Sist graviditet lå jeg i senga fra uke 3,5- uke 9 og det var så psykisk tøft at jeg sa jeg ville ta abort 2 ganger og jeg sa jeg ikke orka å leve hvis det skulle være sånn lenge. All lukt slo meg ut, jeg måtte holde meg for nesen når jeg gikk opp for å gå på do, klarte ikke noen lukter.. det var ille.
Denne gangen går jeg hjemme med mini på 14 mnd og det går greit ennå, så er evig takknemlig. Selvfølgelig kan alt bli verre,men håper jeg er heldig :)

Jeg har endelig begynt å faktisk tro på at det kan bli barn av dette, etter at jeg fikk tommel opp på ultralyden for to dager siden. Jeg har mistet flere ganger- på snart alle tenkelige måter, så nå håper jeg veldig at denne lille spiren skal holde helt til mål!

Har fortsatt ikke gått helt opp for meg at jeg er gravid, da dette kom litt brått på:bag: Klarer nok ikke helt tro på det heller før jeg har sett bankene hjerte på ultralyd. Skal dit om to uker. Er bare 5+1, og ikke så sterke symptomer ennå. Litt småkvalm av og til, og er glad for det, men av erfaring vet jeg at det sannsynligvis blir verre…

Jeg er litt nervøs og har hatt noen dager der jeg har vært litt nedfor (er redd for å miste) med tanke på at jeg har mistet 3 ganger før. 2 spontanaborter og 1 medisinsk abort. Vi er på 4. forsøk nå:Heartred får tett oppfølging hos sykehuset pga tidligere aborter. Det er jeg glad for:) har fått meg time til ultralyd i uke 12. Håper alt går bra denne gangen:Heartred ellers så har ikke kvalmen kommet enda, er mer sulten enn til vanlig og har noe mens lignende smerter i magen av og til som betyr at det vokser :Heartred er i uke 5+5 i dag

Har det generelt ganske bra, ikke særlig redd for å miste eller noe slikt, men var på første jordmorkontroll i dag, og merker at dette med vekt kommer til å bli en mye større issue enn forventa. Jeg er veldig liten (under 160), og har aldri variert i vekt i voksen alder uansett hva jeg spiser. Når er jeg 8+4 og har allerede gått opp over 2kg, som kanskje ikke virker mye, men for meg som veier ganske lite i utgangspunktet siden jeg er liten synes jeg den prosentvise økningen er veldig høy allerede. Stresser meg og gjør meg veldig fortvila, hadde aldri trodd det med vekt skulle være noe jeg tenkte på ettersom jeg vet man går opp i vekt når man er gravid, but here we are. Håper det jevner seg ut, vet jeg spiser mer hyppig fordi jeg er redd for å bli kvalm, så jeg håper det blir bedre mot våren når jeg normalt er mer ute og i bevegelse og har mer energi enn jeg har i disse vintermånedene.

Jeg var optimistisk etter doblingen på hcg forrige uke, men i går ettermiddag var plutselig et lite grønt bind fra always nesten fult med blod og da jeg tørket meg var det et par klumper. Ingen smerter. Generelt har jeg lite symptomer. Det meste av symptomer jeg har er humørsvingninger, litt strekking nedentil og av og til litt spente bryster.

Blødningen ble ikke noe mer av, men redd for at det var en SA siden det kom et par klumper på papiret. Samtidig synes jeg det er rart hvis det var en SA og jeg bare blødde i 3-4 timer og ikke hadde noen smerter. Er enten 5+6 eller 6 uker på vei i dag. Lest på nett av erfaringer fra andre at blødning varer fra 4 dager til 2-3 uker.

Skal på ul neste fredag :nailbiting: :facepalm:

Stor klem til alle sammen! Det er jammen mye man skal gjennom, både psykisk og fysisk, når man er gravid. Håper det går bra med alle sammen her og at vi kan bruke forumet til å lette diverse tanker man har :Heartred

Har det generelt ganske bra, ikke særlig redd for å miste eller noe slikt, men var på første jordmorkontroll i dag, og merker at dette med vekt kommer til å bli en mye større issue enn forventa. Jeg er veldig liten (under 160), og har aldri variert i vekt i voksen alder uansett hva jeg spiser. Når er jeg 8+4 og har allerede gått opp over 2kg, som kanskje ikke virker mye, men for meg som veier ganske lite i utgangspunktet siden jeg er liten synes jeg den prosentvise økningen er veldig høy allerede. Stresser meg og gjør meg veldig fortvila, hadde aldri trodd det med vekt skulle være noe jeg tenkte på ettersom jeg vet man går opp i vekt når man er gravid, but here we are. Håper det jevner seg ut, vet jeg spiser mer hyppig fordi jeg er redd for å bli kvalm, så jeg håper det blir bedre mot våren når jeg normalt er mer ute og i bevegelse og har mer energi enn jeg har i disse vintermånedene.
Det er som du sier, det går veldig i rykk og napp med vektøkning. Jeg skjønner at det kan føles mye med 2 kg når du er liten. Jeg er også liten og gikk opp 17 kg sist svangerskap- og det skjedde også i rykk og napp. Det høres mye ut, men det gikk veldig fint og det forsvant gradvis av seg selv under ammingen. Om du går opp litt nå, eller om vektøkningen først starter om noen uker har ikke så mye å si, for du skal opp ganske mye til slutt uansett ;)

Jeg var optimistisk etter doblingen på hcg forrige uke, men i går ettermiddag var plutselig et lite grønt bind fra always nesten fult med blod og da jeg tørket meg var det et par klumper. Ingen smerter. Generelt har jeg lite symptomer. Det meste av symptomer jeg har er humørsvingninger, litt strekking nedentil og av og til litt spente bryster.

Blødningen ble ikke noe mer av, men redd for at det var en SA siden det kom et par klumper på papiret. Samtidig synes jeg det er rart hvis det var en SA og jeg bare blødde i 3-4 timer og ikke hadde noen smerter. Er enten 5+6 eller 6 uker på vei i dag. Lest på nett av erfaringer fra andre at blødning varer fra 4 dager til 2-3 uker.

Skal på ul neste fredag :nailbiting: :facepalm:
Huff, det hørtes stressende ut! Det er umulig å si om det var en ‘ufarlig’ blødning eller ei. Jeg har hatt to aborter (i uke 5 og i uke 6) og begge har vært betydelig mer blod enn det du beskriver. Men det eneste som kan gi sikkert svar er jo ultralyd…

Sender deg en klem og håper det går bra :Heartpink

Huff, det hørtes stressende ut! Det er umulig å si om det var en ‘ufarlig’ blødning eller ei. Jeg har hatt to aborter (i uke 5 og i uke 6) og begge har vært betydelig mer blod enn det du beskriver. Men det eneste som kan gi sikkert svar er jo ultralyd…

Sender deg en klem og håper det går bra :Heartpink
Tusen takk :Heartred Det er jo ingenting man kan gjøre hvis det var en SA, men skal bli godt å komme på ultralyd om ei uke:)

Back
Topp