Hvordan har dere det?

Linnsi86

Glad i forumet
Hei dere. Vi er alle godt i gang med mamma hverdagen, og jeg lurer på hvordan dere har det?
Selv har jeg kommet meg Bra til heltene igjen. Min mann dro på jobb til Mosambik da småen var 14 dager,så det ble en tøff start på hverdagen som mamma. Har ikke fått kjent etter helt hvordan kroppen har det:-) jeg er sluttet på blø,megen har trukket seg godt tilbake.. Ellers er jeg litt uvell på kveldene. Men så er jeg veldig sliten også. Men om en uke kommer gubben hjem og vi får en mnd sammen:-)

Har det bra. 5 uker siden han kom nå. :-) førstegangs.

Har blitt relativt vandt til lite søvn, endelig. Slet med hodepiner i begynnelsen. Nå godtar kroppen lite, oppstykket søvn og jeg klarer å sove når gutten min sover på dagen. Deilig å få hjelp av mannen i helgen, første uken helt alene denne uken og det var en stor overgang å være en og ikke to! Dette er utrolig slitsomt, men ubeskrivelig givende. Elsker å være mamma! :-)

Kroppen kom seg for, var veldig klar for daglig aktivitet (gåturer, handling og andre gjøremål) med en gang. Men energien tillater det ikke. Minimalt med sov da er våken 12-15 timer i døgnet og veldig mye urolig. Så dette gjør egentlig også at jeg er ganske langt nede de dagene jeg ikke har energi. Klarer ikke helt å nyte tiden alltid, og bare venter på at han skal bli større :( Det er egentlig forferdelig trist.

Men heldigvis med fantastiske svigerforeldre under oss som passer gang han 1-2 netter i uken så merker jeg hvor lykkelig å fornøyd de dagene jeg har energi. Så er bare litt søvn som skal til for at alt skal bli godt. Det og at han begynner å smile (bare sette et par vage smil), det gir også mye glede :D

Minner meg selv innimellom på at jeg aldri ville vært foruten <3

Har det bra, men er trøtt, og sliten av ALT forlite søvn!
Hektisk og være hjemme alene med 2 barn som krever sitt.
Nå har jeg våre alene med dem siden dagen etter vi kom ut fra sykehuset.
Og jeg merker det tar på, og være så mye alene om dagene uten andre voksne og prate med. Er stress, og dra avgårde pga ei som stadig besjer i vær eneste bleie, og utrolig titt. Også skal det klaffe med hviletid for 2 åringen som sover best hjemme i sin seng enn i vogna.

Er sliten men lykkelig :) Merker at det er lite søvn.. Lille er nå litt over 5 uker, og jeg fikk mensen igjen for 2 dager siden :(

Jeg er veldig sliten, og mistenker at skatten har kolikk.. Utrøstelig gråt i flere timer hver dag, og kun få timer søvn hver natt. Samboer takler ikke at lille gråter så "hardt", for han får så vondt i seg av hennes smerte, så det ender opp med at jeg må trøste hver gang. Men det er rart med det, for hver gang hun er rolig og bare koser, er all "sorg og smerte" glemt :) Nyter de gode stundene og håper på bedre tider for lillegull ❤️

Back
Topp