Hvordan har dere det?

Marielle

Flørter med forumet
Heisann jenter!

Huff, jeg er så dårlig til å være aktiv her.. Dagene går jo til sønnen min som er blitt 19 mnd og trasser som bare søren. Lurer litt på hva jeg tenkte på når jeg planla nr 2 ;)

Ellers går det fint med meg, og magen. Er 25 uker på vei idag, og merker at nå nærmer det seg jo! Tiden går virkelig fort når man har barn fra før!
Mini i magen ligger godt over gjennomsnittet, og er estimert til å bli 4700 gram til termin. Storebror var 4480, og det gikk IKKE bra.. Så skal på kontroll i uke 38, og blir igangsatt da om magetrollet er 4 kg eller mer. Blir eventuelt keisersnitt om h*n er altfor stor! :(

Hvordan har dere det? Noe å fortelle?? :)

Foressten, alle Bergensjenter, jeg er veldig intressert i å bli med på treff om dere skal ha et nytt etterhvert! :)

jo her går det veldig bra!=) 
oi h*n får nok næring inni magen din hvertfall!=)
hvor og hvem er det som estimerer str på den lille inni magen egentlig? jeg vil også vite!:P

Jeg får ekstra ultralyder pga guttungen var så stor som han var, og fødselen ble veldig dramatisk pga det. Så nå er de mye mer nøye!

Er legen på sykehuset som estimerer her :)

har det greit..skal på ekstra ul om en mnd og sjekke om morkaken har steget.. hvis ikke blir det mulig keisersnitt..men håper jo på vanlig fødsel..og at det går like godt og greit som sist..var utrolig heldig og kom meg ganske raskt..hadde heller ikke så lang fødsel som jeg var forberedt på. Har jo litt håp om at den kan begynne når O. er i barnehagen og vi kan fortelle om lille bror til alle i surprise...

Hei hei :)

Ja, tiden går fort! Dagene her går helt over i hverandre nå som jeg er sykemeldt fra jobb (pga rygg&bekken), og jeg ikke gjør annet nyttig enn skolearbeid. Får endelig tid og overskudd til å drive på med litt hobbyting og være sosial :) Men likevel høres det lenge ut med 3 mnd igjen :p Sikkert fordi jeg gleder meg sånn til å hilse på lillegutt! <3

Oi, estimert til en skikkelig plugg h*n da :) Lykke til med det. Håper du rekker å føde normalt og at det blir en fin opplevelse for deg! Veldig bra at du følges opp tett denne gangen da :)

I Trondheim skinner sola i dag, og jeg vurderer å prøve meg på en liten tusletur i byen. Trenger en ny bh da puppene fikk et nytt voksekick den siste uka :p Ha en flott lørdag alle sammen!!

Jeg merker at jeg får litt lettere vondt i ryggen enn før, men siden jeg har hatt kroniske muskelsmerter i ryggen mesteparten av livet og fikk vite at jeg har lumbago i en alder av 17 år, så er liksom ikke ryggvondt noe jeg er uvant med ;p Er ikke like enkelt å ta seg av varelevering og plassering på jobb lenger heller, magen begynner å være litt i veien. Klarer å stable fire banankasser oppå hverandre før magen er i veien, før klarte jeg syv :<

Jeg har med andre ord ingenting å klage over. Jeg er urettferdig frisk til tross for at jeg sover lite og dårlig (lite fordi krapylet driver og danser til klokken er 2-3-4 på natten, og jeg skal stå opp litt før 6) og dårlig fordi nakken min er litt stivere enn før og sikkert grunnen til den lurende hodepinen min :< Puten er liksom feil HELE tiden!

Synes det er litt rart at de klarer å vektestimere allerede ved 25 uker?? Dessuten syns jeg keisersnitt høres litt drastisk ut,4,7 kg er jo ikke såå stort..måtte du ha keisersnitt sist? Selv får jeg store barn (begge har vært 4,5 kg) og fikk igangsetting på termindato pga estimert til å være 4,5 på termin (hvilket som stemte).

Nesly skrev:
Synes det er litt rart at de klarer å vektestimere allerede ved 25 uker?? Dessuten syns jeg keisersnitt høres litt drastisk ut,4,7 kg er jo ikke såå stort..måtte du ha keisersnitt sist? Selv får jeg store barn (begge har vært 4,5 kg) og fikk igangsetting på termindato pga estimert til å være 4,5 på termin (hvilket som stemte).

4,7 kg er for stort for meg. Mistet nesten guttungen pga han var så stor at han sto å stanget. Hadde full åpning i 10 timer, og de kunne ikke ta KS pga jeg allerede hadde mistet for mye blod, og jeg måtte da blitt lagt i narkose pga kirurgisk epidural og spinal ikke virket. Dette ville ikke barnet tålt da pga han allerede var stresset. Han ble tatt med vakuum (som glapp) og tilslutt tang. De hadde aldri sett et barn bli så skadet av tangen, fordi de måtte ta han med et annet grep enn hva som er normalt. Han ble fraktet på intensiven, og jeg på overvåkning. Fikk ikke se han før 7 timer etter fødsel. Jeg har smalt bekken, og legene vil ikke ta sjangsen igjen på at det skal gå som sist. Det er nesten ikke til å tro at jeg har guttungen med meg idag. :/

Nå er barnet i magen 1,3 kg og estimert til nærmere 5 kg ved fødsel. Delte meninger på KK om jeg skal igangsettes i uke 37 eller planlagt KS i narkose.

Jo her ruller og går det.. Småen har lagt sin elsk på høyre side, så sliter litt med vondt på ribbeina på den siden.. Det skal være treff for bergensmammaer i morgen..:)

Her er formen egentlig veldig bra. Sliter med bekkenet, og småtrollene prøver å sprenge ut ribbena mine, men ellers skal jeg ikke klage. Sliter med nattesøvn, våkner halvveis utpå nattta og får ikke sove igjen. Men er jo fullt sykmeldt, så tar igjen litt søvn på formiddagen. Mine småtroll ble estimert på UL for 2 uker siden, og da veide de hhv 740 gram og 790 gram, noe som tilsvarer vekstavvik på -3% på snuppa og 0% på lillegutt. Ny UL i uke 30. Er litt spent på hvor mange kg baby jeg ender opp med tilslutt ;o)

Godt at du får god oppfølging denne gangen. Din forrige fødsel hørtes dramatisk ut, håper du får en fin opplevelse denne gangen! :o)

Joda, går egentlig overraskende bra! Jobber 100% enn så lenge. Hadde trodd bekkenet skulle plage meg myye mer dette svangerskapet siden jeg har slitt mye etter forrige. Men bekkenet er faktisk mitt minste problem! Kjenner det bittelitt i symfysen, og er stiv om morgenen og sliten i bekkenet på kvelden. Men det går helt greit. På dette tidspunktet forrige svangerskap jobbet jeg bare 80%, og fra uke 28 jobbet jeg 69% resten av svangerskapet. Men jeg må nok redusere litt snart pga mange og til tider ubehagelige kynnere. I tillegg til småblødninger, så vil jordmor at jeg iallefall burde vurdere å jobbe bare 80%. Og jeg kjenner jeg begynner å bli mer sliten og tung, så er sikkert lurt egentlig. Å jobbe i bhg er ikke det aller letteste i grunnen... Men som sagt; jeg er mye friskere helsemessig (bekkenet) nå enn for tre år siden! :-) Og det er jeg veldig glad for!

Back
Topp