Hvordan har dere det?

ToSmå2010

Forumet er livet
Økonomisk, hvordan fungerer det hos dere?
Har dere delt økonomi eller felles?
[:)]

Vi har vel en liten miks... Vi deler på alle faste utgifter (begge overfører en fast sum til regningskonto). Mat er det som regel eg som står for, mens han fikser det meste med bilene... Er eg blakk, så fikser han resten den mnd, og omvendt.. Veldig sjelden vi er blakke da, men har skjedd dei siste mnd fordi vi har sliti med bilane...

Men, vil påstå at vi har det stabilt og greit økonomisk! Sparer heile barnetrygda til vesla, pluss at vi begge sparer på BSU og sparekonto.. Så vi har buffer om ting skulle rakne....

Delt, stabil økonomi, med rom for bittelitt sparing... Heldigvis, for ferien tok knekken på oss :p

"Memo to self: Aldri ta ferie samtidig med mindre det ikke er i kombinasjon med feriepenger".

Vi har felles økonomi, men han betaler alle regninger unntatt barnehagen.
Jeg handler stort sett all mat, fordi jeg har best tid og det er jeg som lager mat og bestemmer hva vi trenger.. [8D]
Det fungerer veldig bra her iallefall.. Har sjeldent krangel om penger.. Hvis det er noe, så er det fordi han kanskje snakker for mye om penger, og jeg hater å snakke om penger.. [:D]
Men han har oversikt da, det har ikke jeg.. [8D]

"eh.. du.. har vi virkelig råd til å kjøpe ny bil?"
"Ja, det har vi vel.. vet du ikke det?"
"eh.. nei...." [:-]
"Neihei.. men det har vi altså.."
"jaha.. hva betaler vi på huslånet i mnd da?"
"Vet du ikke det??????!!"
"nei............."
*mannen himler med øynene*

Jepp.. så god oversikt har jeg.. Jeg vet hva en liter laktosefri melk koster da!!! [8D]

Hans penger er våre penger, mine penger er mine penger [8D]

Vi har felles økonomi.
Felles regningskonto, og felles nettbank.
15000 inn på regningskonto hver, resten deler vi på =)

ORIGINAL: Froskegele

Er det ikke det som heter felles økonomi? [:-]

Felles økonomi med hver vår konto. Regningene betales fra den kontoen som har mest penger. Småkjøp trenger vi ikke å spørre hverandre om, eks klær, småmøbler, gardiner etc, større ting eks tv, avtaler vi i fellesskap. Ellers så nekter vi hverandre ingenting, dersom vi har penger til overs til det så er det bare å kjøpe det. Han tjener ganske mye mere enn meg, men hos oss så spiller det ingen rolle da vi ser på oss som enhet og det er våre penger. Vi har bodd sammen i 8 år og hatt det sånn, krangler aldri om penger.

hahaha, samme her[:D]

Vi har felles økonomi[:)]
Jeg betaler bhg og lånet, mens han betaler billån og husleie. Kommer nokså likt ut. Ellers må jo selvfølgelig han betale sine regninger selv og jeg mine selv, men ellers deler vi ganske enkelt på det. Bruker å betale ukehandlinga annenhver gang sånn cirka.

hatt felles økonomi så å si hele veien.
Så skal vi bruke store summer på oss selv må det være noe begge er enige om.

Da har vi vær vår konto med kort som vi får lønna inn på.
Så settes lønna over på en felles konto "regningskonto"
Og alt som skal betales trekkes derfra og regninger betaler vi derfra og overfører penge til våre "brukskontoer" når vi skal handle mat eller kjøpe noe annet.

Har felles økonomi. Bruker fra den kontoen som har penger til enhver tid. Har det godt og komfortabelt økonomisk, men det er jo alltid slik at man godt kunne tenke seg mer da....[8D]

ORIGINAL: Chinchilla

Har felles økonomi. Bruker fra den kontoen som har penger til enhver tid. Har det godt og komfortabelt økonomisk, men kunne jo godt tenke meg enda mer da!8D]

Vi har vel hver vår økonomi på en måte, men den som har mest penger betaler mest, det er sjelden meg, haha, jeg har jo vært i permisjon i nesten 2 år så ikke full lønn osv så.. hehe[:D]

Jeg betaler ungas klær, handler mat osv, egne regninger som mobil, billån og studielån. Og det trekkes penger til sparekontoene til unga, men det går jo av barnetrygden som går inn på min konto da.

Samboern betaler strøm + leie og sine egne regninger, handler mat innimellom og betaler barnehagen.

Men uansett, dersom jeg ikke har penger så kjøper jo han klær eller betaler noe anna som bursdagsgaver til min familie osv. Og noen ganger gjør jeg det for han og så..
Vi deler jo på økonomien, men vi har ingen felles konto liksom.

Har ikke felles økonomi og er gift [:)]
Han betalerer Huslånet og alt som har med hus, forsikringer, internett, strøm osv

Eg betaler bhg, mat og klær + små regningene mine

Eneste felles me har er et billån [8D]

ORIGINAL: Dollface

Hos oss er det det ja [:D]

vi har det egentlig greit... får spart litt hver mnd og det er jo kjempe bra[:)]

vi har felles økonomi... mine penger er hans, hans penger er mine[:)] har faste regninger som hver av oss betaler da[:)]

her er alt felles her, har vært sånn fra første stund[:)]

ORIGINAL: Dollface

Hos oss er det det ja [:D]

Snikislamisering.

Back
Topp