Hvordan har dere det nå?

Også hodepinne! Hodepinnen ble bedre, men nå er den tilbake for fullt igjen:depressed:
 
12+6. Kjenner energien er blitt litt bedre. Er ikkje utmatta konstant. Men eg blir fortsatt veldig fort sliten og trøtt. Kjem heilt plutselig.
Når eg blir sliten melder ofte hodepine og kvalme sin ankomst. Men mindre plaga enn før. No KAN eg gå 2t mellom måltid uten at krisa er komplett.
Mest plaga med vondt i magen og kynnere. Magen føles utrulig FULL. Som om eg er 5mnd på veg, ikkje 3. Det ser forøvrig sånn ut også.
Får bekkensmerter dei arbeidsdagene eg går og belaster litt ekstra. Og viss eg søv lenge på samme side.
Føler magen er stor og kroppen er tung, som om eg er veldig mykje lenger på veg enn eg er...
 
12+6. Kjenner energien er blitt litt bedre. Er ikkje utmatta konstant. Men eg blir fortsatt veldig fort sliten og trøtt. Kjem heilt plutselig.
Når eg blir sliten melder ofte hodepine og kvalme sin ankomst. Men mindre plaga enn før. No KAN eg gå 2t mellom måltid uten at krisa er komplett.
Mest plaga med vondt i magen og kynnere. Magen føles utrulig FULL. Som om eg er 5mnd på veg, ikkje 3. Det ser forøvrig sånn ut også.
Får bekkensmerter dei arbeidsdagene eg går og belaster litt ekstra. Og viss eg søv lenge på samme side.
Føler magen er stor og kroppen er tung, som om eg er veldig mykje lenger på veg enn eg er...
Føler også magen er helt full og at den er stor og at jeg er mye lenger på vei enn jeg er. Det er nok veldig mye som skjer der nede nå og mye luft :(
 
Huff føler med deg! Hadde det sånn forrige uke,tok Paracet hver dag :(

Sitter mye ved vinduet, er så deilig med frisk luft. Og med hodeverket kom spybygene, trodde jeg skulle slippe unna de denne gangen.
 
Formen er betraktelig bedre! Blir fortere sliten enn normalt og er fortsatt tung i pusten, men kan absolutt leve med det. Spiser hyppig, er sulten hele tiden [emoji23] har begynt å bli ganske øm i livmoren, så er vondt å bøye seg. Har også litt bekkenplager som kommer og går. Alt i alt nyter jeg at mye av energien er tilbake og at jeg kan føle meg som meg selv igjen.
 
Trodde jeg sku inn her å skrive at livet var amazing etter å ha begynt med kvalmestillende på torsdag men de hadde bare effekt ut lørdag. Nå er jeg tilbake til oppkast.
Stoffskifte er også alt for høyt som gjør sitt med formen. Uvant for meg som har vært så god form de andre svangerskapene mine. Gleder meg over at jeg har mer energi en for noen uker siden og at jeg tror jeg har lagt på meg litt i helgen siden jeg klarte å få i meg mat :)
 
Jeg hadde forventet at formen skulle bli automatisk bra i uke 12+0. Men er fortsatt superslapp, kvalm og har null energi, er i uke 12+3 nå #venter tålmodig... ikke så veldig tålmodig, men venter!
 
12+1 i dag. Fremdeles trøtt og sliten. Erindrer fra sist at jeg ikke fikk tilbake energien før lille rundet året. Noen andre trimester opptur har jeg egentlig gitt opp. Litt vondter i rygg og nakke, men ingenting å oppsøke hjelp for å bli kvitt.
 
12+2 i dag og har det supert! Har ikke hatt så mange plagene så langt, humørsvingninger og trøtt om kvelden, litt uggen innimellom men hjelper med litt mat. Har vært på tul og første svangerskapskontroll de siste dagene så nå er vi virkelig i gang føler jeg! Har også fortalt det til nærmeste familie og de to som skal bli storebrødre, godt å endelig kunne prate med noen om den lille i magen! Samboeren er fortsatt ikke helt komfortabel med dette (ikke planlagt graviditet) så har ikke vært så lett å prate om det med ham så langt..
 
Sliten, kvalm, mye stikking i magen, svimmel og vondt i bekken/halebein.. akkurat som forventet ;)
 
12+6 etter mine beregninger, men 13+1 etter jordmora etter TUL. Faktisk blitt mer kvalm og svimmel siste uka, mer enn jeg har vært tidligere!!! Sliter litt med fastende blodsukker, og spent på hva legen sier på kontroll til uka. Redd det på sikt blir insulin på meg :eek:
 
Back
Topp