Hvordan har dere det nå?

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Nå går vi inn i den beste tiden... energien skal være på topp, kvalmen skal være borte, snart kjenner vi tydlige spark på utsiden hver dag osv... :)

Hvordan har DU det? :D

Jeg har fremdeles noen kviser, leggene blir omtrent hårete 5 minutter etter at jeg har barbert dem og halsbrann er en mer eller mindre fast ting på kvelden. Matlysten er borte og det er vanskelig å komme på noe å spise. Redebyggingen er i full gang og jeg har masse energi... helt til jeg slukner som en strømpe kl. 23. Jeg er på do minst to ganger hver natt fremdeles, men sovner heldigvis med det samme jeg har hodet på puten igjen. Bekkenløsning er visst på full innmarsj, men med bekkenbeltet mitt kan jeg fint gå turer enda.

I dag er jeg 18+3 :D

Jeg har det egentlig ganske bra! Energien er nesten på topp (har nok mer med jobb enn graviditet å gjøre at den ikke er helt oppe). Bittelitt halsbrann noen kvelder, oppe og tisser en gang om natten og tendenser til bekkenløsning dersom jeg overdriver aktiviteten.

Last edited:
Er ganske sliten, men tror mye kommer av at vi har feriert med familie så lenge. Jeg pleier å være utslitt på slutten av disse feriene hvert år.
Åreknutene plager meg til tider, men har blitt merkbart bedre etter at jeg begynte å bruke støttestrømper hver dag.
Sover godt, ikke opp på do en eneste gang (noe jeg ikke har vært plaget med i noen av svangerskapene). Må skikkelig på morgenen, av og til gjør det nesten vondt [emoji52] så jeg vet ikke om det det så lurt å sove gjennom dogåingen på natten.

Gleder meg mest av alt til å komme hjem og komme inn i rutiner, og få ungene tilbake på skolen ([emoji7]) Og til UL på torsdag.

18+4 idag.

Åh jeg håper jeg snart joiner dere på formfronten:)
Jeg sliter ennå med kvalme, blir forsterket hvis det er mye stress for.eks på jobb, og er en del svimmel. Ellers er det nesten fascinerende hvor dårlig kondisen har blitt!!:nailbiting: Pulsen lever sitt eget liv!

Har veldig vondt i halebenet- kjennes ut som i gamle dager når jeg fløy av hesten med ujevne mellomrom :woot:
Har dette noen sammenheng med bekkenet? Er jo i samme..eh...region, men hadde ikke forventet at det var der jeg skulle kjenne det! :joyful:

Føler meg topp [emoji106][emoji1] Merker nesten ikke at jeg er gravid, bortsett fra ømme nipler og litt mer sliten på kveldene:) Er 16 uker og ingen mage enda heller.

Jeg blir forresten utrolig andpusten av å snu meg i sengen... så ille at jeg begynner å le hver gang... Skulle tro jeg hadde løpt opp en bakke eller ti... :P

Formen er super, og jeg nyter det! Sover som en stein uten å måtte tisse på natten. Ingen mage (kun en bitteliten som bare jeg ser). Ingen vondter. Eneste jeg merker til graviditeten er små spark på kveldstid og at jeg må ha tissepauser på løpeturene mine :)

Så trøtt, så trøtt.. og bekken/ryggen er ikke god, ellers er alt bra :)

Her sitter kvalmen fortsatt godt! Våkner om natten for å tisse, sliten i ryggen og andpusten av å bøye meg ned:p Jeg kjenner GODT at jeg er gravid for å si det sånn, håper jeg blir bedre snart!

Formen er grei, fremdeles litt kvalm hver kveld og også noen morgener. Har verken fått noe særlig til mage (den har i alle fall ikke vokst på tre uker...) og ikke har jeg kjent noe som kan minne om spark heller. Så lurer vel egentlig stadig på om det har stoppet opp inni der. Men finner fine hjerteslag med doppler, og bare en uke siden alt var bra på UL, så det er kanskje bare sånn for noen? At magen kommer sent og det samme med sparkene? Har ikke gått noe særlig opp i vekt heller, men nå er jeg på ferie og spiser bare junk, så nå BURDE den vekten komme[emoji23]
Er forresten 17+6...

Er i fin form. Litt trøttere enn vanlig men det går greit.
Jeg merker når jeg er ute å løper at 10 km er for langt, så turene blir kortere og farten lavere.
Jeg har også kjent på dørstokkmilen, begynner nok å bli litt latere. Det er selvsagt helt greit, både løping, skogen og jeg kan fortsette senere. Enn så lenge har jeg stor glede av det og er glad formen min er så god. De tidligere svangerskapene mine har ikke vert slik.

Sliter med bekkenet, men har masse energi! Frustrerende med alt jeg vil gjøre, men som jeg ikke kan pga bekkenet. Føler jeg maser høl i hodet på samboern.

Har hatt ett kjempe fint svangerskap uten noen plager helt til i helga. Ble plutselig så dårlig. Svimmel,kvalm,hodepine og helt utmattet.var sengeliggende hele søndag.Tok en tur hos legen igår siden jeg sliter med anemi. Trodde kanskje jeg hadde lav blodprosent igjen. Men istede hadde jeg lavt blodtrykk,så det endte med 50% sykemelding i 2 uker og beskjed om å ta det med ro.

Jeg er forferdelig rastløs! Er nok sikkert en del av "nestingen" som har begynt å rive tak i meg tror jeg :p føler behov for å gjøre masse, og få ting på plass. Må holde meg selv igjen hele tiden.
Men er veldig glad formen er så fin. Kun i dag jeg har fått noen små svimmelanfall inni mellom. Skal se an hvor lenge det varer før jeg evt tar kontakt med lege, mulig jeg bare har sovet litt for lite :)

Back
Topp