hvordan har DERE det nå da???

*ceccemor*

Gift med forumet
altså...sånn i hverdagen....?

er dere på jobb?
går barna/barnet i bhg/skole???
er dere hjemme i ny permisjon med nytt barn?
funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv)
dere som har flere barn - hvordan er barna mot hverandre... ? har de mye glede av hverandre?

er dere prøvere? lyst på flere barn - evt når? eller er dere ferdig ?

er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det[:D])

hva jobber dere med nå? trives dere? eller ønsker dere å gjøre noe annet?

maaaaaaaaaaaange spm[:D][:D][:D]

svar på det DU vil,gjerne alle om du kjeder deg og vil ha noe å gjøre, haha[:D]

så godt å høre at du har detså bra,merethe_80[:D]
og gratulerer så mye som nygifte- hadde tenkt til å lage en tråd til deg , for så jo datoen i signaturen din...men det gikk desverre i glemmeboka... beklager[&o] 
kan skjønne at du gleder deg til bryllupsreise...hvor lenge skal dere være borte??
og hvor skal dere?¨

---------

vi har det veldig bra... stortrives i det nye huset vårt,og jentene er snille og greie...
litt trass har vi jo - fra begge to[8D] jammen ikke mye enklere å ha en 6 åring enn en 2åring,hehe[:D]og de har funnet hverandre veldig-både på godt og vondt... de er kjempe glade i hverandre og har masse glede av hverandre,men krangler også mer,hehe[:D] de er ganske så stae begge to...

ellers er vi ferdige med å få barn... desverre(for meg[8D]) gubben føler seg ferdig,og jeg har fått beskjed av legene at jeg ikke burde ha flere svangerskap...så da hører jeg jo på det... er jo strålende fornøyd med de to jentene vi har[:)][:D]

føler også at vi er gode på å være kjærester.... har mye kveld sammen - hver dag... og vi har barnevakt innimellom hvor det er oss det handler om... deilig[:)]

ORIGINAL: *ceccemor*

er dere på jobb? ja, jobber 80 % dagtid
går barna/barnet i bhg/skole??? går 60 % i bhg, en dag hjemme med meg og en dag hos besteforeldre
er dere hjemme i ny permisjon med nytt barn? nei

funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv) synes alt er veldig bra om dagen. Føler at hun hører når vi forklarer ting, og kan selv fortelle oss hva hun vil. Rutiner som vi har hatt lenge, fungerer fortsatt bra

dere som har flere barn - hvordan er barna mot hverandre... ? har de mye glede av hverandre?

er dere prøvere? lyst på flere barn - evt når? eller er dere ferdig ? Vi vil ha en til, men har ikke bestemt når enda...

er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det[:D]) prøver på det, ved å ta oss litt tid til hverandre på kveldene, og vi har også barnevakt med jevne mellomrom

hva jobber dere med nå? trives dere? eller ønsker dere å gjøre noe annet? Jeg jobber i barnehage. Er førskolelærer på en småbarnsavdeling og trives veldig godt

er dere på jobb? Ja, to dager i uken.
går barna/barnet i bhg/skole??? Går i barnehage og stoooortrives der. Har såvidt tid til å si hade om morgenen
er dere hjemme i ny permisjon med nytt barn? Nei
funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv) Går stort sett bra. Vi sliter litt med matbordet enda, men jobber med det[;)] Dessuten er han litt for tidlig oppe om morgenen, så nå har vi fått oss Kids sleep klokke, prøvver for første gang i natt. Spennende[:D]
dere som har flere barn - hvordan er barna mot hverandre... ? har de mye glede av hverandre? Min stedatter elsker lillebroren sin og det samme med han. Det er 10 år mellom de, så hun er litt "reservemor" for han og hun elsker den rollen[:D]

er dere prøvere? lyst på flere barn - evt når? eller er dere ferdig ? Jeg har veldig lyst på en til, men vet ikke når enda

er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det[:D]) I perioder er vi flinke, men vi kan helt sikkert bli mye flinkere[;)]

hva jobber dere med nå? trives dere? eller ønsker dere å gjøre noe annet? Legesekretær. Elsker jobben og kollegaene mine

er dere på jobb? Jeg har vært 100 % sykmeldt i ca 2 mnd, og kommer nok til å være det resten av svangerskapet. Morkaken ligger veldig nært indre mormunn denne gangen, så har hatt daglige blødninger fra uke 12 til uke 22. Nå har jeg ikke hatt blødninger på to uker, helt herlig!! [:D][:D] 

går barna/barnet i bhg/skole??? Nikolai begynte for første gang i barnehage i slutten av august, 60 %. Han stortrives! Tilvenningen har gått kjempegreit, der var vel tre dager der han gråt i det vi leverte han, men det gikk raskt over. Nå har han knapt nok tid til å si hadet! [:D]

funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv) Ja, Nikolai er flink til å høre etter når vi sier ting til han. Dersom han ikke vil høre etter må han på gangen [;)] Det fungerer veldig bra, ofte er det nok å true med at han må på gangen [:D] Han er ikke like flink å spise lenger, han hadde salmonella for en liten stund siden - da spiste han så og si ingenting på 10 dager.. Og det henger nok igjen enda. Men jeg håper det kommer seg snart [:)]
Han sover fortsatt ikke hele nettene, men nå kommer han bare tassende inn til oss i løpet av natten og legger seg der. Så merker ikke så mye av at han er våken, heldigvis [8D]

er dere prøvere? lyst på flere barn - evt når? eller er dere ferdig ? Her kommer det et lite nurk til i januar [;)]

er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det[:D]) Nei, vi er i grunnen veldig dårlige på det. Sjelden vi finner på noe bare vi to, vi sitter som regel i hver sin ende av sofaen og ser på tv/data på kveldene. Kan ikke huske sist vi var ute og spiste/gikk på kino bare vi to.. Men til helgen reiser vi på tur til København sammen med et vennepar, uten ungene [:)] Så da tenker jeg det blir litt mer kjærstefølelse og kos [:D]

hva jobber dere med nå? trives dere? eller ønsker dere å gjøre noe annet? Jeg jobber i akuttmottaket på sykehuset, i en 75 % stilling som sykepleier. Der har jeg jobba siden permisjonen med Nikolai var over i oktober 09, trives veldig godt!

Har laget meg blogg dersom noen vil lese om hverdagen vår [:D]
http://marieoggutta.blogspot.com/

er dere på jobb? ja og stortrives [:)]

går barna/barnet i bhg/skole??? jentene går i 4.og 1.klasse.og gutta går i bhg.har gjort det siden januar.

er dere hjemme i ny permisjon med nytt barn? noop

funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv) ja vi har ganske greie rutiner som funker bra både for store og små

dere som har flere barn - hvordan er barna mot hverandre... ? har de mye glede av hverandre? de eldste krangler endel,men leker også fint sammen.og guttene sloss,og kose om hverandre.hehe de har en veldig omsorg for hverandre,men fighter endel også.eldste jenta er utrolig flink med de små!! er dere prøvere? lyst på flere barn - evt når? eller er dere ferdig ?

er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det) tja har ikke akkurat allverdens tid til å være kjærester m 4barn,men vi flørter mye i hverdagen,og jeg har en fatastisk mann som er flink til å vise følelser.prøver å stjele et kyss her og et kyss der,så det blir likevel litt romantikk ut av det[:)]

hva jobber dere med nå? trives dere? eller ønsker dere å gjøre noe annet? jobber fortsatt på Cubus,og stortrives med det.

He he, helt ærlig?
Akkurat nå for tiden har jeg det jævlig [8D] , jeg er sykemeldt og hater det... Det har jeg nesten ikke vært på alle de årene jeg har vært i jobb, og dagene er laaaaaaaaaaaaaaaaaange. Heldigvis vet jeg at jeg mest sannsynlig kommer meg tilbake i jobb om noen uker, og jeg gleder meg!
På hjemmefronten er det også mer hektisk. Lilja er helt herlig! Men også meeeeget krevende [;)]. Heldigvis har hun full barnehageplass. Sambo er også rimelig utslitt for tiden. Siden jeg ikke greier å gjøre annet enn å ligge rett ut på sofaen, må han både ta seg av snuppa, levere og hente henne i tillegg til at det er sesong på arbeidsplassen hans, noe som medfører ekstra mye jobb derav mye på helg.
Så jeg kunne egentlig tenkt å bare hoppe en måned frem i tid [8D].

Er hjemme i permisjon, koser meg med lille Pernille som er 6 mnd om ei uke [:D]
 Tobias har 100 % plass i bhg men har titt og ofte en dag hjemme, hadde han hjemme onsdag og fredag i forrige uke og da var vi på 4H-gården [:)]

samspillet mellom søster og bror er helt fantastisk!! er så hærlig å se og høre på.. Tobias kaller henne for illelille og er veldig hjelpsom!! i det siste så har han begynt å lukte henne på rompa når jeg spør om hun har bæsja og har hun, så det griner han litt på nesa og sier japp, og har hun ikke det så sier han neeeei [:D][:D]
Lillesøster forguder storebror og hun ler bare han ser på henne og hun er bare helt hærlig!![:)]

om vi får flere er vi ikke helt sikre på.. vi koser oss med d vi har og jeg må ærlig innrømme at tanken på å være gravid gjør med faktisk kvalm[:(][:(] ble ett tøft svangerskap og er ikke helt sikker på om jeg kan klare det en gang til [:(]

jeg og kjæresten har det veldig bra for tiden og jeg skal ikke klage på det[:)]
vi er flinke å lage oss god mat nåt tobias har lagt seg, ser film og sitter i armkroken [:)], lage middag sammen, og koser oss ute med ungene og en lykkelig liten familie, men vi har nå våre stunder der vi ikke er heelt enige, såe..

jeg skal tilbake til min jobb som barne.og ungdomsarbeider den 25.februar noe jeg gleder meg masse til!!!!!!!!
er pisslei av å gå hjemme å trø i huset, men jeg koser meg med Pernille..

startet permisjonen i september 2008 (da tobias ble født), og startet i jobb 1.september 2009 og var da gravid og ble sykemeldt 13.desember 2009 og har gått hjemme helt til nå og skal gå hjemme fram til februar 2011, så jeg gleder med til å starte i jobb igjen, men er gla for at det er lenge til [:)]

Ellers så har vi hatt blitt bursdagsfeiring i dag. Tobias har hatt sine søskenbarn, tanter og onkler, og to vennerpar av oss med barn så det var fult hus og stormende jubel [:D] Tobias fyller 2 år på tirsdag og da kommer tobias sine besteforeldre og oldeforeldre og tante, onkel og søskenbarn som ikke kunne komme i dag [:)]

oi det ble litt langt [:o][:)][:)]

jeg har det bra![:D] Teo går i barnehagen og stortrives der! Forelsket seg helt i sin nye ped.leder som er en helt herlig dame (hun er gift med en mamma jobber med,så har kjent hun siden jeg selv var liten)![:)]

Kjærligheten går det synger etter...Neida![:D]
Singel som bare rakkern, og trives egentlig helt greit med det!![:)] Kunne tenkt meg en liten flørt som jeg kunne møtt på barnefrie dager, men ellers koser jeg meg som singel[:D]
- så er med andre ord ingen prøver[:D]

er dere på jobb? jeg er for tiden student, har snart 7 eksamner da er jeg ferdig med studiekompetansen. da er det høyskolen til høsten. 
går barna/barnet i bhg/skole??? elias har 100% barnehage. skal snart bytte over til stor avdeling.
er dere hjemme i ny permisjon med nytt barn? nopp hehe
funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv) alt går fint her, han våkner noen ganger på nattan men ikke noe stort problem.

er ikke prøvere,blir nokk ikke det før i 2014 når jeg er ferdig med skole.
er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det) har ikke vært så flinke, men skal til paris på kjæreste tur den 14 oktober.

hva jobber dere med nå? trives dere? eller ønsker dere å gjøre noe annet
skulle ønske jeg jobbet. da hadde ikke samboeren min jobbe så mye.

er dere på jobb?
Ja, egentlig 80 %, men jobber vel 100 % til tider..

går barna/barnet i bhg/skole???
Han er i barnehage og stortrives med det[:)]

funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv)
Ja, det går helt automatisk nå, tenker ikke over det!

Vi skal nok ha en til, men har bestemt oss for å få et par andre ting oppe og gå først.. (Se punktet under[:D][:D])

er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det[:D])
Pga noe som skjedde for noen mnd tilbake så har vi nå begynt i familieterapi 1 gag i mnd.. Koster oss 500 kr, men det er det så absolutt verdt! Får mer og mer igjen for det for hver gang, og det kommer frem så utrolig mye!! Vi har gått inn for at det er et fristed, og at alt som blir tatt opp der skal vi ikke holde mot hverandre eller drasse med oss hjem hvis det er om problemer.. Og det har hjulpet helt skummelt mye!!

Vi var veldig nære og gå fra hverandre, samværsplanen var allerede skrevet ned, nytt bosted ordnet, osv, osv... Men er glad for at vi ikke tok det siste skrittet nå.. [:)]

Jobber fortsatt som vekter, hatt myyye ansvar i sommer og får minst like mye til neste år, så trives veldig godt med det!! Blir litt mer kontorjobbing på meg til neste år, men det går nok fint det også!
Kunne ikke tenkt meg noe annen jobb akkurat nå..!

meg har det klikka for...rabla helt.... [8D]vel nesten er jo hjemme i mamma perm og har begge ungene hjemme og det er visst hotell det her...så er utslitt og på randen.....

Her er det travelt :)

Skole.. er forhåpningsvis ferdig utdannet lektor til sommeren,

jobber på din sko på aker brygge

skal være mamma og ikke minst være sosial.. puuh

Men ellers går det veldig fint..
Haakon elsker barnehagen.. og er helt forelska i barnehageassistenten..
og han er blitt så utrolig flink å prate..

gøy med en oppdateringstråd!

altså...sånn i hverdagen....? BRA!
Koser meg veldig i permisjon[:)]

Storesøster er i barnehagen og stortrives. Bekkenet mitt er bedre enn på lenge!! Sist uke klarte jeg å hente i barnehagen med tvillingvogna, det var så utrolig deilig! Kan handle litt på butikken, ca en handlepose. Små ting i hverdagen, men stort for meg. Dette er en helt annen permisjon en første gang. Jeg har ikke så mye vondt, klarer og løfte og bære. Det er ikke vinter og babyen sover. Kan det bli bedre [:)]
Storesøster roter fremdeles litt med søvnen. Nå klarer hun klatre ut av sprinkelsengen. Så hun må sove i reisesengen. Til 2 årsdagen skal hun få stor seng. Det er jeg veldig spent på!
Jentene mine har blitt veldig glad i hverandre.
Også var det det med flere barn. Jeg har lyst på en til, men legen ville ikke anbefale meg og bli gravid igjen og det frister IKKE!
Vi har et godt forhold, heldigvis. Men to tette svangerskap og bekkenløsning er jo ikke det beste for sexlivet...... Til helgen skal vi ut sammen, da skal vi på Latter. Blir fint å le litt sammen. Ellers er vi flinke til å finne på ting hver for oss, slik at vi har noe å snakke om[:D] Det hjelper jo selvfølgelig at jeg er i bedre form, så vi ikke er så slitne.
I mai er det tilbake på jobb. Jeg trives veldig godt i jobben min, men er jo spent på om helsa holder. Det som er negativt med jobben er abeidstidene.

Fin tråd [:)]

Her går det vel egentlig ganske bra! :)
Jeg jobber 100 % i barnehage og trives godt med det! Merker at det blir veldig lite tid med Mila, men vi koser oss til gjengjeld mye mer i helgene!

Ellers er vi på husjakt om dagen, men merker at det går litt trått..!
Gleder meg til vi finner noe!

Ser jeg bare burde skrevet her med en gang i stedet for å lage min egen oppdateringstråd [8D]

er dere på jobb? ikke akkurat nå, men ja, jobber 100%
går barna/barnet i bhg/skole??? de går i samme barnehagen, men forskjellige avdelinger
er dere hjemme i ny permisjon med nytt barn? nei
funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv) synes det fungerer veldig bra om dagen, litt trass bare
dere som har flere barn - hvordan er barna mot hverandre... ? har de mye glede av hverandre? de har masse glede av hverandre, ramper og tuller sammen, så foreldrene blir koko, men krangler også en del.

er dere prøvere? lyst på flere barn - evt når? eller er dere ferdig ? nei, nå er vi ferdige!

er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det) Alt for dårlige... Vi jobber alt for mye og gjør ting hver for oss. Prøvde oss på kjærstemiddag hver uke, men det har sklidd helt ut. Hvis det blir huskjøp så blir det vel mye oppussing sammen [8D]

hva jobber dere med nå? trives dere? eller ønsker dere å gjøre noe annet? jobber som konsulent, trives veldig godt.

Jeg jobber 100%, og syns det er ganske slitsomt innimellom, men det går [:)]
Syns det er godt å koble av på jobb, selv om jeg jobber i bhg.. (tid for endel sykdom nå [;)])
Begge guttene går i bhg, og de hadde ikke klart seg uten [:)]
De har endelig begynt å leke endel sammen, og ikke bare krangler.
Selv om det er jo endel krangling også!
Legging går også ganske greit om dagen, selv om de deler rom.
Nettene er litt verre, men dog mye bedre enn for et halvt år siden!

Kjærstetid har det vært litt dårligere med, dessverre, men prøver å skjerpe oss på det området!
Vi har hatt et tungt år som familie pga MYE sykdom, lite søvn og null energi, men håper og tror at det er på retur nå! [;)]

nå skal vi snart flytte også, så håper at ting blir ennå bedre når vi har fått flyttet [:)]

ORIGINAL: *ceccemor*

er dere på jobb?ja,her har eg fått meg nye jobb faktisk,men føreløbig er det 50%,men skal få 100% etter jul[:)]jobber og som ringevikar

går barna/barnet i bhg/skole???jentene går begge i bhg

er dere hjemme i ny permisjon med nytt barn?

funker alt bra hjemme hos dere? (rutiner og vaner osv)he fungerer ting veldig bra.pappa har måttet ta meir tak sida eg jobber seinskift en dag i veken å det har han bare godt av[8D]

dere som har flere barn - hvordan er barna mot hverandre... ? har de mye glede av hverandre?dei slost som fillene fyker og leiker seg og kjempe bra sammen!

er dere prøvere? lyst på flere barn - evt når? eller er dere ferdig ?her er vi sååå ferdige med små barn[8D]bjunder og bli vandt me å få sove heile natten igjen nå!

er dere gode på å være kjærester? og ikke bare foreldre.....hva gjør dere for å klare det? (her kan man få mange tips om man trenger det[:D])vi har faktisk hatt oss en kjærstetur langt vekk fra torsdag til søndag uten unger å det gjor vindunder!

Sånn i hverdagen studerer jeg til å bli førskolelærer ved UIS og pappan på ny jobb som kuldemontør [:)] Leon går nå i barnahage tirsdag og torsdag, men virker ikke som han liker det så alt for godt. Han trives best sammen med mormor, og med barna i gata[:D]
Nå om dagen er Leon for det meste snill og grei! Han begynner å spise litt mer, og er ikke så alt for verst i humøret selv om han ikke alltid sover på dagtid. Men han har selvfølgelig sine dager der han er heeeelt umulig og trasser som bare det![;)] og ja, jeg blir ganske så gaal av ham til tider[;)]
Vi skulle mer enn gjerne vert prøvere nå!! Men nå vil jeg bli ferdig med utdanningen min, og DERetter begynne prøvingen[:D] for vi vil veeeldig gjerne ha flere barn!! Vi ser for oss en "big happy family" på 2(3) gutter og ei jente[:D] men blir det ikke disse kjønnene så blir det ikke det, et barn er et barn samme hvilket kjønn det har[:D] kan nesten ikke vente med å bli ferdig med skolen, komme meg i jobb og begynne prøvingen! 3 år virker som så laaang tid!..
Vi er vel ikke så alt for gode på å være kjærester ved å gå ut osv uten Leon, men (vi får veldig mye skryt for at) vi er veldig flinke til å være kjærester i hverdagen, i samvær med Leon[:D] selvfølgelig har vi våre litt tyngre dager vi også! men da dreier det seg mest om våre litt kompliserte familieforhold, og ikke så mye om oss selv.

ORIGINAL: solo super

meg har det klikka for...rabla helt.... [8D]vel nesten er jo hjemme i mamma perm og har begge ungene hjemme og det er visst hotell det her...så er utslitt og på randen.....

Uff da....? Kan du ikke søke eldstemann inn i barnehage og be venner/familie bo på hotell (et ORDENTLIG hotell).

Back
Topp