Hvordan har dere det jenter?

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Hvordan er formen jenter? Har dere noen plager nå på slutten, eller har dere helt sluppet unna? Jeg har litt vondt i bekken og vann i kroppen.. Ellers går det kjempefint :) begynner å kjenne at det blir tyngre da, magen er linsom litt i veien og har gått opp 12 kg. (33 uker). Legg gjerne med bilder av de fine magene deres! <3>

Ja, jeg føler ubehag når jeg går, tung i magen og det trykker nedover og er ømt. Blir sliten og øm i mellom beina (er vel kanskje bekken det?) hvis jeg går mye. Ryggen streiker litt innimellom, så gleder meg til han kommer, for å si det sånn. Merkelig nok har jeg ikke lagt på meg så veldig, ca. 4 kg. Gikk først ned 3 kg., så man kan vel si jeg er oppe i normalvekta mi igjen.

Jeg har det fint fremdeles, har ikke hatt så mange plager alls i løpet av svangerskapet. Jeg kjenner for all del i perioder at det er veldig nedpress, kynnere har jeg hatt lenge (men ikke veldig plagsomme), noen ganger får jeg vondt i bekkenet og i ryggen men det virker å gi seg når jeg tar meg tid til å slappe av. Jeg er veldig trøtt og jeg må tisse ofte i løpet av natten.

Jeg føler meg utrolig heldig og har i hele svangerskapet bare ventet på at jeg skal gå på en eller annen "smell". Kanskje jeg får en vanskeligere fødsel enn de fleste andre - jeg forventer liksom ikke at jeg skal ha det såå bra hele veien mens andre sliter med både det ene og det andre. Jeg er veldig takknemlig (og vi har jo for all del hatt en veldig vond tid før vi ble gravide, tok oss 2,5 år før noe skjedde.. så mulig at vi har blitt belønnet med et fint svangerskap i stedet)

Har vært i fin form, men kjenner nå de siste to ukene at jeg er veldig trett, trenger veldig mye søvn, og gjerne når det passer minst, f.eks når jeg er på besøk hos noen eller et eller annet;) Kjenner også at jeg er mer hormonell nå, har ikke vært plaget med det tidligere. Men er jo bare 1 måned igjen til termin snart, så det er vel ikke rart om det begynner å bli tungt innimellom! 

Jeg..misunner alle som bare har småplager eller ikke plager, haha..

Høres ut som det er mye av de samme plagene som går igjen hos oss! Jeg kjenner at det er koselig å være gravid, men at det er tungt nå og godt det ikke er så lenge igjen ;)

her er formen grei, men ikkje som den har vært..
har kraftig bekkenløsning og vært sykemeldt siden slutten på september. 
ellers sliter eg med veldig tung pust, sover dårlig og har fått halsbrann.. 
men ellers er eg fin i formen.. håper det ikkje kommer mer no!!
godt det bare er noen få uker igjen

Har vel "noen småplager", kynnere (nesten hele tiden), blir fort sliten og grusom bekkenløsing (hvertfall når jeg har vært på jobb) og sover heller ikke akkuratt hele natten heller :/ Hehe nå ble det visst mye klaging Men uansett om jeg føler meg tyngre så har jeg fortsatt bare lagt på meg 4kg (33+2 uker) Men ellers så er alt helt supert! emoticonStor koser meg med all ålingen i magen, er jo jammen ikke lenge igjen  emoticon <3

Nå er alt så vondt og tungt at jeg håper hun kommer litt før termin :(
Vondt i bekken, hofter, rygg, og blir ekstra kjei av å ha ei på snart 1,5år som vil bæres hele tiden. Så det kjennes ut som at arma mine skal dette av til tider. Pluss at jeg har veldig mye kynnere og det kjennes ut som at fødselen skal starte anyday, selv om jeg innerst inne vet at hun har god tid enda ;)
Pluss at jeg har blitt forkjøla, så hoster og nyser og snørrer 24/7.

Så i dag er jeg lei ja!! Hehe.

Ryggen/bekkenet er faktisk myyyye bedre nå om dagen, har ikke de konstante smertene og det virker mer stabilt nå som magen har blitt stor - hehe.. Dessuten er jeg ferdig med alt som heter rundvask av hus, noe som kanskje kan ha en innvrikning...?
Har selvfølgelig enkelte dager enda - da det kjennes ja - og da kommer jeg på hvorfor jeg ble sykemeldt!

Ellers er kroppen er blitt tyngre (opp 10 kg uke 32), og jeg har veldig ofte og sterke kynnere/nedpress/stikkinger - spes. når jeg skal gå tur. Kan ikke gå lengre enn 30 min. ca, da er grensa nådd :-/ Blir så stramme kynnere/menssmerter at jeg må stoppe helt opp og hvile... Så jeg har kortet inn den daglige spaserturen en god del! Kondisjonen er også påvirket mye, magen er kjempehøy og klemmer lungene føler jeg!

Sover godt på natta (halsbrann av og til, nøytraliseres av Novaluzid før leggetid), legger meg gjerne kl 22 og står opp i 7-8 tiden når ungene våkner.. 

Føler meg fin, ikke vondt noen sted eller føler meg tung, men har ett vanvittig press mot ribbeina. Eneste som er behagelig er å stå, har sovet veldig dårlig de 2 siste nettene.

Back
Topp