Hvordan har dere d økonomisk egentlig?

Apeloffen

Forumet er livet
Heihå! E bare litt nysgjerri på korsn dåkker har d økonomisk sett. E vell et litt personlig spørsmål, men tillate mæ å spørre likavæll[:)] Sjøl rægne æ me å få ca 7500 i mnd.. E redd d e litt lite.. Har jo selvfølgelig inntekta tell samboern min da..så vi skal nok klare oss. Men dåkker som har onga, bruke dåkker mye i mnd da ? Vi skal nok klare oss fint her..men e bare nysgjerri som sagt [;)] Håpe på svar fra nån da..[:D]

Jeg er hjemmeværende med 3 unger. Jeg får barnetrygd for 3, kontantstøtte for 1 og bidrag for de 2 eldste. Det utgjør ca 11000... Sambo er selvstendig så det varierer veldig. Og vi har jo gjeld og utgifter som alle andre. Men vi skal ikke klage, vi klarer oss vi.

Jeg er hjemmeværende med to barn,og venter nr 3 om 7mnd...
har nå en periode med dobbel kontantstøtte(frem til oktober)!
Og når neste da blir født blir det jo da 3 barnetrygder,og en kontantstøtte... Ca.6500,-
Så vi skal vel få til det![;)]

jeg er hjemmeværende med 2 barn. får barnetrygd for 2 og sosialstønad på 4700. samboer er student og får 6800. Det går, men det er akkurat også!

Hei. Har regnet ut at jeg og min samboer kommer til å klare oss bra. Han har et barn fra før på snart 17 som bor hos oss. Det er ikke billig! Så bare vent til de blir så gamle. Han har også en datter som bor i møre og er 12. et spm til deg. Jobber du da? For jeg jobber 100% Og får full lønn den tiden jeg er i perm. Pluss barnetrygd. Noen her som vet hvor mye barnetr. utgjør for småbarn i mnd? Får man småbarnstillegg?
Klemz

Barnetrygd utgjør 970kr,pr barn!
Småbarnstilegget er lagt til kontantstøtta,mener jeg...
En har eventuelt krav på mer penger om en bor i Finnmark eller slikt!
Mener det var det det st oi siste brev jeg mottok.[8|]

jobber ca.75% nå som da utgir 10000kr i mnd... samboeren ligger på ca.20000,og vi er i tillegg ute med barnebidrag til 4 barn som han har fra tidliger...jeg har oxo en fra før...vi har gjeld og utgfter..vi klarer oss akkurat...jeg tror det er slik de fleste har det...akkurat så det holder til lit i lommeboka....
klerm

hei! jeg er arbeidsledig men har 17000 før skatt i mnd pluss at vi får barne trygd og kontantstøtte til matias. samboeren min har full jobb som snekker,vi har en grei inntekt! vi har ca 30000 etterskatt men det er ikke så mye igjen etter at alt er betalt!!jeg tror at vis en har penger skaffer en seg mere å betale i lån o.l

Mannen min og jeg er kanskje heldigere enn de fleste, for vi har god inntekt i 100% stilling begge to. Samtidig er vi såpass voksne (32 år) og er så etablerte at vi har en god økonomisk trygghet hvor vi også klarer å spare 6000 kroner i mnd. til en høyrentekonto.
Hadde vi fått barn for f.eks. 7-8 år siden hadde det nok vært litt trangere. Aberet er jo at vi blir litt eldre foreldre [;)] (men unge til sinns! [:D]).

Jeg får 100% lønn i 52 uker når jeg går ut i perm (80% fra Trygdeetaten og de resterende 20% fra min arbeidsgiver). Arbeidsgiver legger også til rette for at jeg kan jobbe fra hjemmekontor når jeg måtte føle for det og jeg kan tegne tidskontoavtale hvis jeg ønsker det.

hei!
jeg er student og samboer tjener vel rundt 18000 i mnd etter skatt,jeg har ingen jobb ved siden av studiene. vel har prøvd å få,men neimen ikke lett når man ikke har noen erfaring. jeg vet jeg er veldig ung og har ikke planer om å ``lage`` barn enda,men jeg har så utrolig lyst på det. jeg føler meg så klar for det. det som setter en stopper er jo disse pengene da,vel fornuften sier jo at jeg burde vente til endt studier,jobbe et år og så få barn,men er det så bra å planlegge til punkt og prikke? uff skal ikke være lett det her.
klemmer fra stine[8|]

jeg har 16000,- i mnd utbetalt og sambo har vel rundt 25.000 så vi skal nok klare oss jeg vil ha 52 uker vet ikke helt hvor mye det vil bli utbetalt da men runt 13-14 tusen et sted.. vi har jo huslån osv men vi gikk fra 11.000 i mnd i bo utgifter til 8000.- etter at vi kjøpte noe eget!!
barnetrygden skal jeg sette inn på konto til junior så han kan få førerkort og depositum og ting når han blir eldre!! den skal være låst til han blir 18år...
det blir faktisk 200.000,- på 18 år... man klarer det man vil...

hei er 20 år gammel jeg.vel fornuftig ja,men er liksom det jeg lurer på om jeg skal være. skjønner? hehe hjeeeelp [8D] hehe hvor gammel er du? klem stinemor

jepp sant det,men sånn jeg har tenkt det da, er at vi prøver å lage barn etter jul, og da vil jo babyen komme etter endt studie. hva gjør jeg da? får jo ikke penger det første året,for har jo ikke jobbet ved siden av studiene,og får cvel ikke jobb et sted når jeg er gravid går jeg utifra hehe. tusen tak for at du hører.
vel ja som du sa ikke beste tiden å få barn på,men hva er fasit svaret på det da?du er heldig som også har jobbet får jo penger der,nei uff nå bli det mye klaging her hehe.
vil di vite kjønnet på babyen?
jeg er liksom helt i baby modus har kjøpt 2 bodyer, bare fordi de var så fine. har navnene klare hehe. samboeren min har vel ikke akkurat like lyst som meg,men har veldig lst sier han,han har ei jente på 3 år fra før.
klem

takk det kan jeg gjøre.
åhh det var et kjempe fint navn,jente ja det er søtt det. masse fine kjoler og hårbånd og hehe.
er det et langt studie du skal begynne på?
moro med baby. føler du det er jente er det sikkert det hehe

wow ordentlig utdannelse hehe
jeg skal bli advokat sekretær/eiendomsmegler assistent. er et helty greit yrke kan jobbe så mange steder det som er gerit. skulle egentlig bli sykepleier,men har en rygg som ikke r helt som den skal så får prøve dette i stedet.
første året nå? det klarerd u fint tenker jeg ehehe

Hei hei:)
Det er penger det går i her ja. Det kommer alltid til å være en liten bekymring. Jeg vet i hvertfall at jeg tenker mye på pengene. Vi klarer oss fint nå. Jeg går ut i permisjon nå i slutten av september og da får jeg 80% av min lønn. Det vil ikke utgjør så mye. Vil tippe det blir ca.8000 i måneden og så har vel samboeren min utbetalt ca.16-17000 i måneden. Vi har også lån og forskjellig. Og vi håper på å få oss et hus snart. Etter at min permisjon er over har jeg lyst å begynne på skolen. Da mister vi min inntekt. Det kommer til å bli tøfft men jeg håper at det vil gå.
Hilsen jente fra stavanger

Hei sstine
Jeg har tenkt å ta advokatsekretær på MI Neste høst. Hvordan var det studiet? Er det til å anbefale?

hei på deg!
har akkurat begynt på det,men virker veldig allright.
så er det det at man kan jobbe så mange forskjellige steder:politiet,fylkeskommunen,statens hus,store bedrifter/firmaer,einedomsmegler og selvfølgelig advokat firma

Jobber 100% både jeg og samboeren min, så vi har heldigvis lite problemer akkurat når det gjlder økonomien. Jeg får 80% lønn i et helt år. Dvs ca 14000-15000 kr utbetalt hver mnd.Men pengene kommer jo ikke av seg selv, man må jo arbeide for de.

Hei sstine
Takk for svar:) Hvis du kommer på det så hold meg oppdatert om hvordan det er:) Planen er at jeg skal begynne neste år etter permisjonen men da må det være interessant nok slik at jeg liker det jeg holder på med

Back
Topp