Hvordan hadde/kjente du det dager før fødsel?

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har kynnere dag inn og dag ut. Nå er det o trent hvert 10 min og press ned I bekkenet(baby ligger veldig langt ned)
Sist på kontroll hadde jeg 2 cm åpning og 1.5 cm livmorhals. Jeg er konstant trøtt, har masse mensmurringer, tak i sidene og en rar følelse i kroppen. Min nr 2.
Hadde ikke rier med førstemann og han kom i uke 36. Er idag 36+5. Fikk lungemodningssprøyte uke 30+.

Hva var symptomene dine før fødsel?
 
Litt av slimproppen gikk og jeg hadde tak/rier i noen timer hver kveld i 4 dager før det begynte ordentlig på dag 5. Da begynte jeg å blø også. Dro inn til kontroll og hadde 2 cm åpning. Gyn tøyde meg til 3 cm og litt senere på dagen kom riene ordentlig i gang. Dro tilbake til sykehuset og under 4 timer senere fødte jeg:)
 
Litt av slimproppen gikk og jeg hadde tak/rier i noen timer hver kveld i 4 dager før det begynte ordentlig på dag 5. Da begynte jeg å blø også. Dro inn til kontroll og hadde 2 cm åpning. Gyn tøyde meg til 3 cm og litt senere på dagen kom riene ordentlig i gang. Dro tilbake til sykehuset og under 4 timer senere fødte jeg:)
Jeg aner ikke om slimproppen min har gått. Jeg har hatt generelt mye slim de siste månedene. Ekstra Mye utflod og slim de siste dagene.
 
Jeg kjente ingenting før vannet plutselig gikk. Så bortsett fra at det var to dager før termin og jeg ventet og håpte det snart skulle skje noe, så kom det veldig overraskende.
 
Jeg aner ikke om slimproppen min har gått. Jeg har hatt generelt mye slim de siste månedene. Ekstra Mye utflod og slim de siste dagene.
Jeg merka ingenting til slimproppen første gangen, så like vanlig det. Og en ting til som gjorde at jeg skjønte ting var i ferd med å skje, var at tarmen tømte seg skikkelig i løpet av fødedagen. Det skjedde også første gangen.
 
Jeg merka ingenting til slimproppen første gangen, så like vanlig det. Og en ting til som gjorde at jeg skjønte ting var i ferd med å skje, var at tarmen tømte seg skikkelig i løpet av fødedagen. Det skjedde også første gangen.
Jeg har hatt løs mage i 1 uke alt. Og ingen matlyst egentlig. Bare spiser for å spise
 
Hadde null symptomer med unntak av ca helt moden og 3-4 cm åpning :) Var på shopping og alt jeg får å få overtidsdagene til å gå :)
 
Har det skjedd noe mer?
Jeg hadde mensmurringer som kom i takt og ikke ga seg (maserier eller ekte rier, vet ikke hvor grensen går). De var såpass at jeg ikke kunne sove gjennom de men kom lenge med 20-30 min mellomrom. De gikk gradvis over i 'ordentlige' rier som kom mer og mer tett (fødte ca30 timer etter disse murringer/rier begynte). Hadde ingen andre symptomer, så aldri noe til slimproppen og vannet gikk langt ut i fødselsforløpet.
Er ikke tommelregelen at kynnere forsvinner når du legger deg ned (eller når du reiser deg opp hvis du ligger)?
Hvis disse kynnere er såpass konstante og regelmessige hadde jeg ringt føden, hvis du ikke har gjort det allerede. Kanskje du er i fødsel nå? Jeg er spent! Masse lykke til uansett! [emoji847]
 
Ikke skjedd så mye her nei. Har kynnere/stram mage hele tiden. De kommer når jeg ligger, står og går. Er liksom ikke noe forskjell. Har masse mensmurringer og er helt tom for energi og tungt å puste. Ringer føden i løpet av ettermiddagen om det ikke gir seg tenker jeg
 
Ikke skjedd så mye her nei. Har kynnere/stram mage hele tiden. De kommer når jeg ligger, står og går. Er liksom ikke noe forskjell. Har masse mensmurringer og er helt tom for energi og tungt å puste. Ringer føden i løpet av ettermiddagen om det ikke gir seg tenker jeg

Gjør det! Min JM sa i dag at det jeg må være obs på er om det blir 'system' i sammentrekningene. Kommer de i regelmessige takt så er det mye større sjans for at de påvirker livmorhalsen (uavhengig av om de er vonde eller ikke).
Det hørtes ikke noe godt ut, føler med deg. Jeg håper at det gir seg litt etterhvert!
 
slimproppen gikk på tirsdagen og våknet onsdag med svake rier, torsdag morgen ble jenta født. Hadde ingen andre tegn på forhånd bortsett fra jevnt med kynnere i ukene før.
Jeg syns riene føltes helt annerledes ut, så var aldri i tvil om at det var det det var selv om de starter svakt og ikke var vonde i starten :)
Lykke til! :happy:
 
Ikke skjedd så mye her nei. Har kynnere/stram mage hele tiden. De kommer når jeg ligger, står og går. Er liksom ikke noe forskjell. Har masse mensmurringer og er helt tom for energi og tungt å puste. Ringer føden i løpet av ettermiddagen om det ikke gir seg tenker jeg

Hvordan går det nå? Ringte du føden i går?
 
Hvordan går det nå? Ringte du føden i går?
Det ga seg plutselig utover kvelden. Og i natt har jeg faktisk sovet sammenhengende i nesten 3 timer. Så her skjer det ikke så mye annet enn at jeg er veldig tørst og har kjempe mye luft i hele dag. Nå tar jeg bare en dag av gangen. Frøkna her har ikke tenkt seg ut sier magefølelsen min
 
Kjente ingenting før riene var igang. Ingen kynnere, ingen slimpropp, og vannet gikk ikke før jordmor tok det langt inni fødsel
 
Det ga seg plutselig utover kvelden. Og i natt har jeg faktisk sovet sammenhengende i nesten 3 timer. Så her skjer det ikke så mye annet enn at jeg er veldig tørst og har kjempe mye luft i hele dag. Nå tar jeg bare en dag av gangen. Frøkna her har ikke tenkt seg ut sier magefølelsen min

Så bra, det var godt å høre [emoji5] Krysser fingrene for at det fortsetter sånn fram til fødselen starter!
Jeg og har vært kjempe tørst de siste dagene. Merkelig det der.
Lykke til!
 
Jeg skjønte det ikke før jeg var i fødsel. Men jeg hadde litt murringer en time-eller to før jeg la meg på kvelden. Våknet med rier 2-3 timer etter jeg sovnet.. murringene kunne vært fordi jeg 5 dager på overtid vasket hele leiligheten. Så trodde bare at jeg var sliten i korsryggen. [emoji849]
 
Våknet av og på i natt og brå våknet igjen kl 01. Da var jeg sikker på at vannet hadde gått.. Men neida, hadde drømt at det gikk. Så da lå jeg våken resten av natten redd for at vannet skulle gå(eller kanskje håpet jeg på det) Merkelig følelse . Er ikke så mye romstering heller nå. 37+1 idag og syns både tiden går sakte og fort... Men kjennes ut som hele understellet mitt er i ferd med å falle ut når jeg går
 
Her har alle 3 fødslene startet likt 3-4 dager før har jeg begynt å gå på do mange ganger for dagen for å få tømt tarmen helt. Samme dag har slimproppen gått og riene startet noen timer etterpå. Her starter riene direkte med 1-2 min mellom. Så går rimelig fort. Spent på hvordan det går denne gangen nå som livmorhalsen min mest sannsynlig er litt svekket etter koniseringen. Så mulig det ville gå enda fortere denne gangen.
 
For ca 1 uke siden hadde jeg hatt veldig løs mage i nesten en uke. Så opphold... idag har jeg veeeldig løs mage 2 ganger. Ikke spist noe spesielt heller. Tom for energi, en konstant hard mage, vondt å gå fordi det presser sånn ned. Noen ide Noen?
 
Trodde igår at det var noe på gang, minnet om forrige fødsel. Pluss iling i rompa og ned i lår. Men neida, ikke noe skjedde og nå er det ganske så rolig. Er noen som ikke vil hilse på verden det her [emoji50]
 
Back
Topp