Hvordan hadde du reagert

Lillezilje

Gift med forumet
om dere hadde fått vite gjennom en venn, at samboeren din hadde handlet seg nytt verktøy til 40 000kr ?

Haha....det hadde blitt månelyst...

Han tjener ganske bra med penger. Alikevel så bor vi i et halvoppussa hus. Han kjører rundt i et skrap av en bil, og påstår han ikke har råd til å kjøpe seg noe bedre. I tillegg har han 2 sportsbiler som er ganske så vrak, en veteranbil som er skrudd totalt fra hverandre + en 97modell audi som har stått fraskrudd i snart 3 år (han holder på å trimme den)

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Haha....det hadde blitt månelyst...

[:@][:@][:'(][:'(][:@][:@]

det hadde jeg aldri kommet til å trodd.. da mannen min ikke er noen Handyman.. [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

men hvis han hadde vært det så hadde jeg bare ledd å spurt han direkte..

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Hadde ikke trudd på det! [:-]

Her i huset respekterer vi hverandre så mye at alle store avgjørelser tas i fellesskap. (Å bruke 40 000 ER en STOR avgjørelse! [:-])

Må si meg enig i denne jeg..Han hadde aldri kjøpt dette uten min tillatelse..Hvis han hadde så hadde jeg blitt rimelig forbanna..

å hadde det vært fakta så hadde jeg brukt 40 000 på ferie til bare meg selv.. 

Det er heller ikke første gang han gjør det [:@]

hadde blitt forbanna!!
For det første for at han ikke hadde snakket med meg om det, for det andre at jeg hadde fått hørt det gjennom andre og for det tredje for at det er snakk om MYE penger!!

ORIGINAL: Charlotte_med_spire

Her i huset respekterer vi hverandre så mye at alle store avgjørelser tas i fellesskap. (Å bruke 40 000 ER en STOR avgjørelse! [:-])

Må si meg enig i denne jeg..Han hadde aldri kjøpt dette uten min tillatelse..Hvis han hadde så hadde jeg blitt rimelig forbanna..

Sign.[:-]

Ja da tror jeg det hadde klikket for han...[:-]

Også hadde jeg blitt rimelig sint ja! Ihvertfall her hoss oss som vi har feller økonomi!

ORIGINAL: Mocco

sign

Hehe har skjedd mange ganger her du, ikkje akkuratt prisen 40 000,- men andre ganske så høye priser!
Til tider reagerte jeg sterkt, han har nemlig et tonn med verktøy, og eg skjønner ikkje ka han skal med så mange sorter av nesten samme sort [8|]

Men det er vist en grunn til alt har jeg lært[8D]

Kan legge til at han er selvstendig næringsdrivende snekker da, så han trenger en del verktøy. Men av den gjengen på 4 som jobber sammen så har vist han mest verktøy, og han har jobbet en hel del mindre år en de andre [8D]

Så for 2 år siden hadde jeg blitt rasende!! Idag så tenker jeg ikkje over det engang [8D][:D]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Hehe har skjedd mange ganger her du, ikkje akkuratt prisen 40 000,- men andre ganske så høye priser!
Til tider reagerte jeg sterkt, han har nemlig et tonn med verktøy, og eg skjønner ikkje ka han skal med så mange sorter av nesten samme sort [8|]

Kan legge til at han er selvstendig næringsdrivende snekker da, så han trenger en del verktøy. Men av den gjengen på 4 som jobber sammen så har vist han mest verktøy, og han har jobbet en hel del mindre år en de andre [8D]

Så for 2 år siden hadde jeg blitt rasende!! Idag så tenker jeg ikkje over det engang [8D][:D]

Men da kjøper han det vel inn til firmaet vel? Og ikke til seg selv privat.

Samboeren min har også eget firma, så han pleier å kjøpe inn en hel masse unødvendige ting. Han har også brukt rundt 150 000kr på ene bilen sin som i utgangspunktet bare var verdt 100 000kr. Men da har han tatt inn delene og utstyret gjennom firmaet. Jeg synst alikevel det er jævlig unødvendig.. men greit nok siden det er gjennom firmaet.

Men når han bruker 40 000 privat UTEN å si et kvekk til meg så blir jeg forbanna

Om vi hadde hatt så mye penger at vi kunne slengt vekk 40 000 uten å merke det så hadde det vel vært greit. Om vi hadde hatt normal økonomi tror jeg at jeg hadde fått hetta. Om han hadde gjort det med den økonomien vi har nå hadde jeg lurt på hvilken bank han har ranet.

vell... han hadde ikke sluppet inn døra hjemme før verktøyet var levert igjen, og han hadde nok ikke sluppet unna etter det heller...
en ting er at det er mye penger å bruke på noe som helst uten at vi prater om det på forhand, en annen at han ikke forteller det selv engang...
hadde blitt månelyst her!!!!!!!!

ORIGINAL: Burger

Hadde ikke blitt så fornøyd nei.. Ikke for at han ikke skal få handle seg dyrt verktøy, men for at han ikke diskuterte med meg først

ORIGINAL: Lillezilje

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Men da kjøper han det vel inn til firmaet vel? Og ikke til seg selv privat.

Samboeren min har også eget firma, så han pleier å kjøpe inn en hel masse unødvendige ting. Han har også brukt rundt 150 000kr på ene bilen sin som i utgangspunktet bare var verdt 100 000kr. Men da har han tatt inn delene og utstyret gjennom firmaet. Jeg synst alikevel det er jævlig unødvendig.. men greit nok siden det er gjennom firmaet.

Men når han bruker 40 000 privat UTEN å si et kvekk til meg så blir jeg forbanna

Ofte kjøper han til firma, men han handler en del verktøy til privat også. Han har en gedigen garasje der han elsker å gjemme seg vekk, han er av typen som alltid får en ide å teste ut,  har alltid et eller annet han kan fikse på. Rettere sagt, han er av typen som ikke har ro i ræva [8D]

Om det hadde dukket opp noe han mente han trenger til garasjen, og det koster 40 000,- ja da hadde han kjøpt det. Men så lenge han har råd til det, så skal ikke jeg stoppe han, selv om jeg mener det er tusen andre ting pengene kunne blitt brukt på[:)]

Tja, hadde vel blitt ganske så forbanna. [;)]

Back
Topp