Hvordan hadde du reagert?

Snoflak

Elsker forumet
Det har seg slik at x-en skrev ett brev til meg en liten stund etter at det ble slutt i Mars, Han skrev brevet 8 April. Han skrev at han angret seg enormt på hvordan han hadde oppført seg mot meg.. han skrev han ville gifte seg med meg, at jeg var den rette (det har seg slik at han fridde til meg når jeg ble gravid og tok det tilbake før jeg fødet..) Men anyways, han skrev han ville tilbake, at han hadde trodd han ikke hadde følelser lengre men at han hadde det alikevell, at jeg var den rette for ham osv å at han ville kjøpe hus med meg.. Han tekstet min mor mange ganger til dagen, hadde sammenbrudd på jobb og gikk ned 8 kg..

Jeg hadde prøvd å fikse forholdet i over ett år, men fikk tilbake slengt at han ikke hadde gnist eller motivasjon lengre.. Jeg holdt ut litt over ett år fra like før jenta vår kom til verden og til hun var 10 mnd.. Da bestemte jeg meg for å gå fra ham, han sa aldri noe fint og huffet når han måtte gi meg en klem/ett kyss osv..

MEN, sånn 4 uker etterpå traff han ei ny dame.. Hun er 4 år yngre enn oss, hun har ei jente på 2 år, hun har en fortid med å drive å kutte seg opp, hun sa stadig at hun skulle ta selvmord.. Og hun har hatt spiseforstyrrelser.. Alt dette er visstnokk noe hun har slutta med.. Men er det ikke litt mye å ha på seg allerede før enn er 20 år ? Min venninde fant henne på en fest for noen år tilbake i ei seng full av blod, da hadde hun kutta seg opp...
Hun og min X var også på en fest for litt siden hvor hun kom driiita full.....
Hun har aldri hatt en 100% jobb, hun har blitt overhørt at "hun angret å ha fått jenta si" av ei dame jeg kjenner i førtiårene.
Denne jenta er sikkert 155 cm høy, har bleika håret sitt platina blondt, har tatt GIGANTISKE silikonpupper og er til alle tider stappa full av sminke.....
Jeg syntes hun er ett svært dårlig forbilde for min datter!

JEG føler det absolutt ikke behagelig at denne jenta er rundt min lille jente, jeg tenker at om hun ser så lett på sitt eget liv, så ser hun hvertfall lett på livet til x-ens datter... Jeg tenker også at om det skal så lite til for at hun "klikker" så føler jeg det ikke trygt for min jente..

Jeg har grått mine bitre tårer men x-en min som nå er en totalt annen mann, som nå kun henger med 18-20 åringer, han syntes alt hun har gjort er "greit" og at folk kan forandre seg.. Han mente også at denne jenta skulle blandes inn i dattera mi sitt liv allerede etter 2 møter..
Vi har vært til mekling og dama der sier jeg ikke kan bestemme hva min x gjør når han har henne, og at jeg ikke kan nekte noen å være der eller sove der (da jeg syntes det var utrolig ekkelt og lå våken på nettene av tanken at denne jenta sov i samme hus som min datter og kunne gå inn på rommet hennes om natten).

Jeg og min X hadde en avtale allerede før han traff hu her om at Dattera vår kun har EN mamma og EN pappa.. Men nå kommer dattera mi hjem og har blitt fikset på håret av denne jenta.. Hun sover over der, og Min datters fra før bittelille rom hos hennes far er nå blitt delt slik at dattera til denne nye dama også sover der og deler lekene hennes.. Jeg syntes dette er svææært sårende og provoserende da det virker som om de leker "mor og far" med dattera mi og dattera hennes.... Her har hun to rom (ett soverom og ett lekerom) som begge er dobbelt så store som det de to må dele hos min x....

Min datter betyr alt i verden for meg og jeg ønsker henne alt det beste... Og det er nå 6 mnd ellerno siden han traff denne jenta og jeg føler fortsatt det er ekkelt å tenke på at min datter sitter i hennes fang, fletter håret og sover i samme hus.. Jeg skulle aldeles ikke sagt noe om denne dama ikke hadde en slik fortid men jeg får det ikke utav hodet..

Åja.. Du hadde helt sikkert syntes at det var helt greit om det gjald din datter/sønn ? En ting er om folk har problemer, en annen ting er om de blir blandet inn i livet til barna dine.. Hele situasjonen skremmer vannet av meg når jeg leser i avisene hva som skjer i samfunnet i dag rundtom..

ORIGINAL: Lissyjane

Jeg synes du er utrolig dømmende nå. Selvskading og spiseforstyrrelser henger ofte sammen,og det utarter seg ofte tidlig i tenårene. Kanskje puppene og håret gjør at hun får selvtillit. Jeg må si jeg blir litt provosert av holdningene dine. Hvis alle skulle hatt sånne holdninger, er vi mange som aldri ville blitt akseptert i dagens samfunn. Hun har komet seg ut av dette og dette er et ferdig kapittel. Jeg synes du skal gi henne en sjanse. At du også kaller henne syk synes jeg du skal være forsiktig med. Alle har sin fortid,noen værre enn andre.

Det er skjelden jeg sier det, men her er jeg faktisk enig til en viss grad, med Lissy her.

Jeg liker nye kona til eksen min, men håper for alt i verden at ikke datteren min (som var vel rundt seks da stemoren kom inn i bildet) vil se på henne som en rollemodell hehe...

Fortiden hennes skjønner jeg godt at du reagerer på, og jeg skjønner også at du misliker at eksen henger med "ungjenter" (selv om 4 års alders forskjell er liten i dag).
Men hvordan hu ser ut har da ingenting med saken å gjøre?

Hva han skrev til deg for 8 mnder siden stemte sikkert da, men det er jo ikke ensbetydende med at det må stemme i dag?

Og jeg må innrømme at jeg er enig med han da, folk forandrer seg... om hu var syk før og sleit med sitt så vil det jo ikke si at hun ikke er istand til å få hjelp til å kontrollere følelsene sine og bli frisk igjen?

Jeg synes det høres ut som hu tar godt vare på jentungen din jeg, og dessverre så må du nok akseptere ting som de er.

Jeg hadde heller prøvd å la det gå, og fulgt nøye med på om dama klarer å fortsette å holde seg frisk. Heller tatt den "krigen" om det er en fare for at hun kan skade seg selv eller andre. Da er det lettere for deg å få medhold fra meklingen enn om du er kjent for å være hu som krangler fordi jenta di må dele soverom med datteren til barnefars samboer når hu har to rom alene som er større hos deg..

Jeg vet ikke hva jeg skal si... Jeg kan sette meg inn i situasjonen din, og forstår det er vondt...
Men du er nok kanskje litt bitter ovenfor din eks, og dømmende ovenfor hans nye flamme...
Dere er jo 3 voksne mennesker, sett dere ned sammen og finn ut av ting til det beste for barna som er involvert. Lykke til!

Helt greit å finne seg en annen men jeg har selv passa veldig på hvem jeg blander inn i livet hennes da hun har smilt fra dag 1 hun kom til verden, hun gir meg så enooormt mye at jeg aldri vil at det skal skje henne noe.. Jeg er livredd for prinsessen min og vil aldri at noen skal skade henne på noen som helst måte, og jeg ønsker henne ett fantastisk liv og vil at hun skal vokse opp blandt gode forbilder..
Jeg traff en fyr jeg fant ut hadde drevet med narkotika, jeg måtte legge det på is da jeg syntes det er en sjangse å ta..

Det er gjerne veldig sårt for deg at han fort gikk videre, ser ut til å ha det bra, og at en annen dame er ved hans side i ditt barns liv, en plass du skulle hatt...?

For hvä hun har gjort før betyr egentlig lite om du ikke har noe annet å ta henne for nå i dag, ennet enn store pupper, mye sminke, høyden og det blonde håret....

Gjerne er dette en ressurs i ditt barns liv? Det at hun kan bruke tid med hennes datter når hun er hos pappa'en[:)]
Og tro meg, barna reagerer nok ikke på at de må dele rom de få dagene...De hat nok bare glede av det.

For all del, jeg kan skjønne at du sitter med mange føleser, men jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke de.
Om du er sjalu, eller om du er engstelig pga. problemer som denne damen hadde i ungdomstiden...
Ett brudd er vondt vil jeg tro, om det ikke blir andre involvert også...

[:)]

Tusen takk for støtten jenter.... [:(] Jeg ligger søvnløs om nettene, har hovnet opp i halsen og har stadig hjertebank fordi jeg hele tiden er så stressa.. jeg klarer ikke å bare tenke at "ingenting kommer sikkert til å skje".. Det er ikke bare en person som har sagt at de ikke ville hatt barna sine rundt denne jenta, men flere og jeg syntes slikt er ufattelig skummelt når man leser hva folk har gjort mot sine stebarn.. 

Forstår ikkje heilt problemet?

Fortid e vel fortid?

Back
Topp