Hvordan hadde du reagert

¤Mamma06og08¤

September 2013 <3
Jeg er alenemor til gutta mine. Vi har alltid hatt annenhver helg og fra onsdag til torsdag deling lenge. Så ville BF ha ungene 50-50, noe jeg synes var fint mtp at ungene får se faren sin like mye som mor si[:)] og jeg får annledning til å jobbe mer[;)] har jo ike os i all evighet. Tenkte dette vil gå bra, alle får det bra.
Men så sier BF at han skal flytte til Stavavnger til høsten (bor på Østlandet) og mente vi fortsatt skule ha denne delingen[8|] Hva med bhg og skole, mener du barna skal gå på to forskjellige skoler, spør jeg..... nei han hadde ikke tenkt på det.....

Så da mener han, jeg skal sette mine to små barn (hennholsvis 2.8 år og 4 år) på fly alene så langt[:o] og itillegg må jeg kjøre ungene i 3 timer for å komme på en flyplass, og at dette skal gjøres annenhver uke, og at jeg skulle betale fult for bhg når dei kunn får vært der 2 uker i mnd[:-]

Så om han velger og flytte, så går det jo utover ungene[&o] for han vil komme til å se dem mye mindre, for jeg kan kunn sende bort ungene når det er ferier og sånn[&o][&o] alltid går det utover ungene.....

Synes dere jeg er urimelig som tenker sånn??? noen som bor langt una BF? åssen ordning har dere?

Synes dette er vannskelig jeg[&o][&o]

Det sier seg jo selv at det går jo bare ikke.
Da får han tenke seg om en gang til altså, om han vil at dere skal ha ungene 50/50.
Lite gjennomtenkt av han...[>:]

det går vel bare ikke d da ?

uff, håper han ikke flytter da =( for ungene sin skyld altså=)

Barn har ikke lov å fly alene før de er 4 eller 5, avhengig av flyselskap..!

Men jeg ville ikke gjort det. Hadde ikke kommet på tale.

Det går jo ikke. Ungene dine har heller ikke godt av å holde på sånn. Hvis han vil ha barna 50/50 så må han bo i nærheten. Enkelt og greit..

Veldig urimelig av han å flytte så langt vekk, hvis han ikke må, pga barna...

Han må jo ikke.... han sa opp jobben sin og mener han skal få seg jobb på båt, helt teit..... dama hans skal gå på skole der til høsten, så mye derfo og sikkert..... huff[&o]

Høres veldig urealistisk ut, og ikke minst slitsomt for ungene vil jeg tro..

ORIGINAL: Rada

Høres veldig urealistisk ut, og ikke minst slitsomt for ungene vil jeg tro..

Han må jo forstå at det ikke går vel? Så små barn får uansett ikke reise alene på flyet. Tror nok ikke at han har tenkt godt nok igjennom det her gitt..

eee det går vel ikke ann når ungene går på skole, for en kan da ikke gå en uke på en skole og en uke på en annen skole. Høres ikke ut som det kan fungere
Menner nå at han da burde bli boende der han bor jeg da for at noe slikt ska kunne fungere
Mener grensa på fly er 5år ut fra det jeg har hørt

hadde aldri gått med på 50/50 med en som bor så langt unna

han må nok ta ett valg, ungene eller nye muligheter

om han så går rettens vei, tviler jeg på at han kommer særlig lang siden han frivillig flytter så langt

bare si klart i fra at om han blir boende så er 50/50 null problem, men at du ser det som lite heldig for så små barn å være 50/50 med den reiseveien

Når barna begynner på skolen så lar det seg jo uansett ikke gjøre og ha 50% med mindre dere bor såpass nære at barna kan komme seg på skolen både i dine og far sine uker.
Selv om det skulle fungere helt greit så lenge barna er i barnehage alder, (er jo ikke sikkert det fungerer greit da engang, for barna kan faktisk reagerer negativt på en sånn løsning) men når dem begynner på skolen så går det jo bare ikke, så da er det jo ingen vits i og ha 50% løsning hvis han flytter siden det uansett må gjøres om på relativt snart uansett, er jo ikke så lenge til skolestart på den eldste hvertfall.

Nei enten får han vel bo nære dere, eller så får han vel velge og flytte langt unna, men da selvfølgelig ikke kunne regne med og ha noe særlig hyppig samvær.
Skulle han flytte og prøve seg på og kreve 50% ordning så er det uansett noe som aldri skulle gått igjennom. Så du kan helt fint, med god samvittighet, nekte han 50% hvis han velger og flytte.

Han høres jo helt fjern ut. Siden han ikke har omløp i hodet så har han sikkert ikke forstått at han ikke kan få i både pose og sekk, og det må du jo bare gjøre klart for ham. Han må jo skjønne at man ikke kan sende unger på lange reiser frem og tilbake flere ganger i måneden som om de var postsekker.

Skal man ha 50/50-ordning så får man better det holde seg innenfor samme skolekrets. Samvær er tross alt for barnas skyld, ikke for foreldrene.

ORIGINAL: Jadasåneida

Det sier seg jo selv at det går jo bare ikke.
Da får han tenke seg om en gang til altså, om han vil at dere skal ha ungene 50/50.
Lite gjennomtenkt av han...[>:]

Den ordningen tror jeg aldri blir støttet om dere drar på en meklingstime, kanskje det trengs for å få han til å forstå at det ikke kommer til å fungere

Back
Topp