Hvordan hadde du reagert?

Bajonett

Forelsket i forumet
Plenen i hagen vår var i lengste laget nå, og gressklipperen vår er ikke alltid helt god. Jeg er allergisk mot gress, så jeg klipper ikke, og samboeren min har vært syk et par uker, men er tilbake på jobb igjen denne uken.

I dag mens vi satt og spiste middag hørte jeg at noen klippet gress ute, men tenkte det var naboen så gikk ikke for å se. Så hørte jeg noe som hørtes ut som romstering i uteboden, før klipperen startet igjen. Nå måtte jeg bare gå for å se, og da var det svigerfar som holdt på å klippe plenen vår!
Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, ble bare sjokkert. Samboeren min var like sjokkert, så det ble til at vi bare lot han klippe mens vi spiste middagen vår. Etterhvert begynte det å sprutregne, så samboeren min gikk ut, men svigerfar sa bare "Hei", og fortsatte å klippe. sambo gadd ikke bare stå ute i regnet som en dust, så han kom inn igjen, og vi bare satt inne som noen idioter.

Jeg mener, er det ikke normalt å spørre om vi vil ha hjelp?
Jeg vil jo ikke være utakknemlig heller, men jeg missliker at svigerfar gjør akkurat som han vil. Han er en utrolig sjefte og bestemt person som er vant med å få gjøre akkurat som han vil, så jeg tror ikke det faller ham inn at dette kan være ubehagelig for andre.
Det er fint at han vil være snill, men jeg klarer ikke la være å tenke at han gjorde dette litt for at han irriterte seg over at vi ikke gjorde det selv.

Uff, jeg klarer ikke å si noe heller...
Hvordan hadde dere reagert?

Ehm... Blir han irritert fordi dere ikke har klipt deres EGEN plen?? Det er vel deres "problem", er det ikke? Jeg hadde nok bare ledd og latt'n klipt den hvis han absolutt skulle strevd seg gjennom det (hvis han gjorde det med glede, for å være snill), da har jo jeg sluppet. Hvis han hadde vært sur mens han klippet den, derimot, hadde jeg jagd han hjem igjen, da jeg ikke har bedt han gjøre det, og det alldeles ikke hadde vært krise  [;)]

Ja, han er faktisk typen til å bli irritert for slikt... Han skal helst styre alt.
Vi flyttet i april, og da ble han faktisk irritert fordi vi ikke pakket ut sakene våre fort nok... Han sa til samboer at nå måtte vi forte oss å komme i orden snart, og da hadde vi bodd her 1 uke.
Han var ikke akkurat blid mens han dreiv på. Svigermor kom en tur mens han dreiv på, sto ute på verandaen for å holde han med selskap, og da så jeg at han dreiv og rista på hodet.

Hahahaha! Mannfolk! [8D]

ORIGINAL: ~Eline~

Skal jeg være helt ærlig så hadde jeg vært super fornøyd hvis noen kom å klippet plenen vår av eget initiativ, men klart det er jo normal folkeskikk å spørre først.

Ja, det jeg mener. Hadde han spurt først hadde det bare vært kjempegodt for oss, men når man plutselig oppdager at noen driver på ute i hagen blir man jo litt paff...

Men nå er jeg litt sånn at jeg ikke liker at folk blander seg opp i mine saker, uten at jeg ber dem.

Hahaha!! Det er slikt som pappa kunne gjort. Men han hadde ikke vært sur da, bare glad for å kunne hjelpe til.

Kjedelig hvis han var sur, da synes jeg han heller kunne finne noe annet å tenke på enn gressplena deres.

Såpass.. det irriterer han vel at dere har så langt gress.. han kunne jo spurt først om dere ville ha hjelp, tror jeg hadde reagert litt hvis noen klippet gresset vårt uten å spørre først ja...

Jeg hadde satt pris på å bli spurt først, men jeg er såppas lat at jeg hadde sikkert blitt glad for at det hadde blitt klippt[8D][:D] MEN det er ikke mye moro hvis det er fordi personen irriterer seg over det, da hadde jeg nok ikke tatt det så pent...

Personlig er jeg ganske privat og verner om sakene mine så hadde ikke helt likt at folk ordna rundt i boden vår for å finne ting heller, tror jeg (vi har ikke noe bod elle rnoe enda, men det kommer vel det også etterhvert).

Han kunne jo ha stukket hodet inn døra hos dere og sagt fra først!

Back
Topp