Hvordan hadde dere tolket dette?

Hyssamaia!

Gift med forumet
For en uke siden var jeg hos legen og tok en haug med blodprøver. Alt fra reumatiske prøver (for å bekrefte/avkrefte leddgikt) til vitamin mangel[8D] Så ringte jeg opp på legekontoret idag for å høre om svarene hadde kommet, noe de hadde..

Så blir hun stille i 2 sek før hun sier - De ser fine ut de..
Blir stille i 2 sek til før hun sier at det var litt mangel på vitamin D. så jeg må begynne med noe tilskudd der.. (sånn btw, finnes det vitamin D i pilleform? Tran er bare å utelukke[:'(])
Og så sier hun plutselig det at hun skal snakke med legen min for å se om alle prøvene var fine[8|]

så da lurer jeg på om kansje ikke alle prøvene lå på topp 10 alikevel som hun sa først[8|][:)]
eller hva tror dere?
hun skulle ringe tilbake idag eller i morgen - fortsatt ikke ringt. klør i fingra etter å ringe opp, men tør ikke mase[&:][8D]

Ringte hun opp igjen, hun hadde ikke fått snakket med legen for det hadde skjedd veldige mye akkutt idag.. så hun ville heller ikke si noe mer om svarene.. gaaad - jeg dør av nysgjerrighet[:D]

Jeg syns det var noen haltende svar! Jeg tror jeg hadde ringt opp igjen for å høre på nytt..

ORIGINAL: MotherNorth

Jeg syns det var noen haltende svar! Jeg tror jeg hadde ringt opp igjen for å høre på nytt..

Jepp! [:)]

Jeg hadde tolket det som om det hadde vært noe alvorlig hadde de ringt deg opp ganske kjapt. Når hun sier prøvene ser fine ut betyr det sikkert at de ikke avviker noe særlig fra normalen, kanskje litt småtteri. Når hun vil snakke med legen om noe, er det vel kanskje et avvik hun ikke vet om du skal ha noe for?? Sånn tolker jeg det da. Eller sånn ville jeg kanskje svart selv i min jobb...

ORIGINAL: MotherNorth

ja det klør i fingra etter å ringe opp igjen.. ikke fordi jeg er engstelig, for det var ingen alvorlige prøver sånn sett.. men er dønn nysgjerrig på om alt var som det skulle[:)]
da får jeg ringe opp igjen[&:][8D]

At det tok et par sekunder inimellom ville jeg bare tolket som at hun sannsynligvis leste på arket mens hun snakket med deg, og at hun ville spørre legen kan jo rett og slett være at hun kanskje ikke hadde erfaring i å lese resultat på alle prøve typene, og derfor ville være sikker før hun sa noe? Hvis hun sa de skulle ringe tilbake og ikke har gjort det så klart du kan ringe de...[:)] Ganske sikker på at du kan få D vitaminer  kapsel, ihvertfall omega 3 med D-vit...

ringte hun opp, og jeg er fortsatt like nysgjerrig[8D]

Er nok en sannsynlighet for at det er noe mer da ja.
For jeg får all info fra sekretæren som tar telefon. Jeg vet alltid hvilke prøver som man ikke kan se på fra-til oversikten om de er bra eller ikke også... så jeg tyder de selv[:D]

ORIGINAL: TonjeJenta

Er nok en sannsynlighet for at det er noe mer da ja.
For jeg får all info fra sekretæren som tar telefon. Jeg vet alltid hvilke prøver som man ikke kan se på fra-til oversikten om de er bra eller ikke også... så jeg tyder de selv[:D]

mente du nå?[8D]

Hei
D-vitaminer kan du få i dråper, bitteliten flaske, ikke rene piller tror jeg. Annet enn at det finnes i mulitvitaminer.
Håper ikke det er noe alvorlig med prøvene din.

ORIGINAL: **Ly**

Hei
D-vitaminer kan du få i dråper, bitteliten flaske, ikke rene piller tror jeg. Annet enn at det finnes i mulitvitaminer.
Håper ikke det er noe alvorlig med prøvene din.

tror jeg står over dråper.. får heller kjøpe noe som inneholder vitamin D[:)] har sikkert ikke vondt av litt andre vitaminer også[:D][8D] hehe

dråpene smaker jo ingenting...
er null problem....

Du kan jo drikke melk med tilsatt d vitaminer. Ekstra lett er det vel?

D-vitaminer trenger du for at kroppen skal ta opp kalsium[;)]

Jeg hadde vært som deg etter ett sånt svar. Jeg hater å gå sånn og vente og vente

fikk D-vitamin tabletter.. samma greia som folsyra, bare d-vitamin[:D] så håper jeg legen ringer i morgen![:)]

Som oftest står det på Latinsk (legespråk) og ikke alle sykepleiere kan det. Dermed så kan hun se at de ser ok ut men kan ikke utdype alt som sstår der, noe legen må gjøre. Hun har ikke lov til å gi deg svaret helt, det må legen gjøre uansett.

Back
Topp