Hvordan hadde dere regnet?

Lillemy1980

Flørter med forumet
I følge mens så er jeg 11+6 i dag men på siste ul så regnet hun fram til at jeg ble satt tilbake 6 dager, dvs 11+0 i dag. Hva hadde dere forholdt dere til?

menstermin frem til oul. Så ifra oul tar man den termin man får da :-)

Termin på oul, fordi etter kan ta en stund før det fester seg, og man kan ha eggløsning senere enn man tror. Mange opplever at menstermin avviker med ultralydtermin :)

Jeg stoler på TUL og OUL. De kan se på fosteret hvor langt man er på vei. I starten vokser de ganske likt og det er ikke før senere i svangerskapet at utviklingen varier mer.

Menstermin foreløpig, selv om jeg er mer enig med tul. Men på tul så er det snakk om millimeter, og det skal ikke så mye til for å måle feil.
Så derfor skal man forholde seg til menstermin frem til oul sa legen min :)

Går ut ifra eggløsningstermin og oul når den tid kommer :)

TUL kan man strengt talt ikke stole 100% på når det gjelder termin. om man er på TUL veldig tidlig så skal det ikke mye feilmargin til før man får feil dato. For eksempel har jeg vært på TUL to ganger og terminen har ikke stemt overens mellom de to gangene.
Menstermin til oul, oul termin etter det.

Med mindre man ikke husker når siste mens var så er retningslinjene i Norge at man følger menstermin frem til OUL, i hvertfall det man skriver på helsekortet. Men har min EL termin i bakhodet ;)

Jeg går etter TUL. Ved forrige svangerskap valgte jordmoren å følge datoen som spesialisten satte på TUL (faktisk). Stod ikke om mange dagene, men de var ikke helt enige. Nå er tilfeldigvis menstermin og TUL samme dato, så regner ikke med noe revolusjonerende nytt på OUL.

Back
Topp