Hvordan hadde dere reagert?

Nr3påvei

Forelsket i forumet
Ped. lederen sa at det måtte være deilig å ha sånne lange morgener. Leverte gutten litt før 9 idag. Er sykemeldt pga kynnere og vondt bekken. Har ikke fortalt at jeg er gravid i bhg, har liksom bare ikke passet inn. Fortalte at siden jeg er sykemeldt tok vi det litt med ro om morgenen. Hadde dere reagert på at jeg leverte han i bhg da? syns hun ble litt rar da jeg sa det. Er jo sykemeldt for at jeg skal slappe av. Å er vanskelig å aktivisere en 2-åring da. Han stortrives jo bhg. 
Har dere ungene hjemme hvis dere er sykemeldte?

eeeh det er jo en grunn for at man blir sykemeldt,og da skal man ta det med ro,ta ting i eget tempo.så om man blir sykemeldt og har ungen(e) hjemme så får man ikke akkurat slappet av eller hur?
tror neppe ped.leder mente no vondt med det h*n sa,men heller at det faktisk må være deilig å ikke pese om morran som det oftest blir.
jeg leverte stort sett alltid da jeg gikk sykemeldt.jeg lå ikke for døden liksom,men hadde veldig bekkenløsning og det gikk ikke å jobbe.men å kjøre bilen fram og tilbake ol gikk forsåvidt greit.

Jeg hadde ikke reagert et sekund...! Hvis barnet koser seg i barnehagen så ville jeg levert med god samvittighet, hvertfall når du leverer så sent som 09-ish..

De har ignenting med om du leverer i barnehagen om du er hjemme

her er begge i barnehagen selv om jeg ikke jobber, helsa mi klarer ikke å ta meg av 2 unger en hell dag allene, da måtte jeg evt hatt hjelp av noen andre hvis de ikke hadde vært i barnehagen.

men vet av erfaring at enkelte ser stygt på foreldre som sender ungene i barnehagen når de er hjemme,men som sagt det er mange årsaker til at barn er i barnehage selv om en av foreldrene er hjemme

jeg leverer Tuva til den hver tiden hver dag.. 

Tror ikke det var ment styggt fra hu lederen sin del da :)

Takk for svar :-) Nei, var helt sikkert ikke ment stygt. Begynte bare og tenke på det etterpå, og følte meg nesten litt dum. Sånn at jeg gikk og formulerte en slags unnskyldning jeg kunne si når jeg skal hente han.

Er selv ped.leder og sier ofte til de som selv sier at de har hatt en sen frokost at det hørtes deilig ut. Mener det selvsagt i beste mening at det må være deilig å ha god tid på morgenen. Å ikke måtte vekke ungene for å haste seg i barnehagen og på jobb...

Er pr i dag selv sykemeldt for veldig kvalme tidlig i svangerskapet. Har levert han i bhg, og har ingen dårlig samvittighet for det. Men leverer ikke kl 7, og henter hall 5. Nå leverte jeg mellom 8 og hall 9, og henter nok mellom 3 og hall 4. Kommer an på formen. Er ikke sykemeldt for å ha han hjemme. Kunne like gjerne vært på jobb da, og det går ikke. Han har det mye bedre i barnehagen der de ikke kaster opp ved tanken på å lage mat til han! Og tror heller ikke det er mange som mener at en skal ha barna hjemme om en sykemeldt?!? 

Hva var det som var gale der?

Hun sa jo bare det må være dejlig med sånne lange morninger.... Og det er det vel ? Godt man kan ta seg god tid om morningen vel

nei for min del var det ikke noe å reagere på emoticon

Jeg tror ikke pedlederen mente noe vondt med det, men man må være litt forsiktig å kommentere slik tenker jeg. For det kan oppfattes annerledes enn hva som er ment:)

Jeg leverer datteren min i 09 tiden og henter ved 16 tiden. Er alenemamma og studerer, men har lite oppmøte. Jeg nyter tiden:) Kun avlastning annenhver helg. Har et barn med særskilte behov også.

Nei, var vel bare måten hun sa det på. Å jeg fikk altså bare følelsen av at hun syns det var rart at jeg leverte han når jeg sa jeg var sykemeldt. Egentlig ville jeg bare høre meningene deres, altså om dere også leverer når dere er sykemeldte :-)

Her leverer jeg mellom 09-0930 hver dag, og jeg er hjemme hver eneste dag pga div andre grunner, men skal over på attføring og håpe på jobb etterhvert, har vært hjemme fra han ble født og hatt han i bhg i 2 år nå, har ikke fått no tilbakemelding på det, men jeg føler på det når jeg går i fra bhg, men jeg klarer ikke ha han hjemme hver eneste dag.
Eneste jeg har fått er når jeg leverer noe tidligere, da får jeg den at de er ikke vant med at han kommer så tidlig :p hehe..

Men jeg tror nok ikke det var no negativ ment med ped lederen sin setning i din situasjon, var nok bare positiv sånn åh deilig og kose seg litt ekstra når man har muligheten liksom:)

Du skal ikke føle på det, la barnet ditt koooose seg i bhg og slapp av mens du har mulighet siden du sliter med bekkenet, sier seg selv at du trenger det for å ha energi når barnet kommer hjem igjen:)

Jeg er 40% sykemeldt pga bekkenløsning, men guttungen er i bhg hver dag likevel..
Han har det jo mye bedre der med masse andre barn og leker enn hjemme sammen med en mamma som sitter mest mulig i ro for å å ikke belaste bekkenet unødig. Det kunne blitt noen lange kjedelige dager.. Men jeg leverer alltid 9-9.30 og henter senest kl 16.. Har prøvd å hente han tidligere (sånn 14.30-15), men da er det ramaskrik for han vil jo ikke være den første som skal hjem;S

PippiLottis skrev:
Hva var det som var gale der?

Hun sa jo bare det må være dejlig med sånne lange morninger.... Og det er det vel ? Godt man kan ta seg god tid om morningen vel

nei for min del var det ikke noe å reagere på emoticon

Signerer denne:) Koselig for ungen din og kose seg litt heime om morningen før barnehage dagen begynner:) Ingen i barnehager tenker at sjølv om du er heime så bør barnet og vere heime.. Som du sjølv seier, det er jo en grunn til at du er sjukmeldt:))

Jeg er sykemeldt pga tennisalbue.. Men snuppa er i bhg fordi.
Hun stortrives i bhg, og har behov for å være der. Synes heller hun skal få være der å leke seg og ha det kjekt, istede for å være hjemme her ilag med meg. :)

Nei, er du sykemeldt så er det fordi du trenger å være hjemme. Etter tråden om "latskapens yrke" så burde det ikke være noen tvil. En toåring er temmelig aktiv så du skal ikke ha noen som helst dårlig samvittighet for å sende ham i bhg etter en rolig morgen. Det høres jo faktisk veldig deilig ut det! ;-)

Såklart hadde jeg ikke hatt han hjemme fordi jeg er hjemme..
Barnehagene er da for søren ikke kun der fordi vi foreldre må jobbe..
Det er jo for DE syns det er moro også...
Herregud.

jeg var en del sykemeldt før jeg fikk barn nr 2 og da hadde jeg tulla i bh selv om jeg gikk hjemme. Hensikten med sykemelding er jo at man skal slappe av så man takler resten av hverdagen, så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for ihvertfall!

:-)

Var nok ikke negativt ment fra ped.leder sin side.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du har levert mini i bhg når du selv er sykemeldt. Du er jo sykemeldt for en grunn. Det er tungt å ha barna hjemme da, og kan tenke meg at det er spesielt tungt med bekkenløsning (den gangen jeg hadde det var det bare meg selv å tenke på).
Jeg er selv sykemeldt nå, men mini er i bhg.

eeehm!!! jeg er hjemme hver dag nesten jeg! og jeg er ikke sykemeldt en gang!

men det er da ingen i barnehagen som reagerer på det!! de vet det og er hellt enige i at han har det bedre der! det er jo møkk kjedelig å være med meg hele dagen! da har han jo ingen å leke med da jo! og meg vil han IKKE leke med!

Back
Topp