Hvordan hadde dere reagert? *oppdatert*

satine

Forumet er livet
I dag når jeg hentet Noah i bhg så var alle ute å lekte, det er litt vått ute så de fleste barna hadde på seg regntøy. Noah har også regntøy i bhg, men buksen er uten for inni, så de hadde tatt på han utedressen, noe som er greit for meg siden han ikke hadde noe annet der.
Men så når jeg kommer ut av bhg etter å ha vært inne å hentet noe så går jeg forbi 2 av personalet som sitter på en benk og da sier hun ene høyt og frekk i tonen "hvorfor har ikke Noah regntøy på seg?!" og så sier hun andre høyt og oppgitt "nei jeg vet ikke jeg" og så hørte jeg hun mumlet noe om vinterskoene hans Gud vet hvorfor de har tatt på han vinterskoene, de er jo vanntett greit det, men han har jo sherox (litt usikker på hvordan det skrives [;)]) i bhg!  

[&:] Jeg ble helt paff, tok med meg Noah og gikk. Og når jeg satt meg i bilen og fikk tenkt meg om hva som egentlig skjedde så ble jeg skikkelig sint! Dere kan tro jeg banna inni meg!! [:@] 

Sa de det høyt fordi de ville at jeg skulle høre det, og i så fall så burde de vel komme til meg å si at jeg burde skaffe han en regnbukse med for i, eller var de ikke klar over at jeg var der??! 
Jeg kommer til å ta dette opp med de i morgen, litt usikker på om jeg skal gå til vedkommende eller til ped.leder..? Overreagerer jeg?? [8|] 

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja da har jeg pratet med førskolelæreren (ped.lederen er fortsatt sykemldt). Og jeg fikk sagt det jeg ville, sa det på en ordentlig og rolig måte. Og hun forsto meg, og det var ikke min feil, de bruker jo å ta regnbuksen utenpå dressen, så hun skjønte ikke hvorfor de sa det slik. [>:] og hun trodde ikke det var meningen at jeg skulle høre det (jadda det gjør jo saken bedre[8|])
Og det som hun ene sa med vinterskoen (som de da ikke visste da!), var at en gutten hadde fått på seg Noah sine cheroxer og når da Noah skulle ut så fant de jo ikke hans sko så de tok på han vinterskoen. så det sa hun det var deres feil! Så ha!!! [:@] Hun skulle ta seg en prat med de. Så får vi håpe at jeg ikke opplever noe slikt igjen! 

Det er godt å høre at dere også mener at måten disse damen gjorde dette på ikke var rett! Jeg følte meg litt mer selvsikker når jeg gikk å pratet med f.læreren. [:)] 

Nei, jeg hadde reagert på samme måte selv...
Vet ikke hva som er rett fremgangsmåte, men prøv å ta det opp med vedkommende først...
Uff, enkelte mennesker sku gått kurs i folkeskikk[:@][:@][:@]

Først og fremst: Ta alle "klager" til ped.leder.

Barnehageansatte kan gjøre mye rart når det gjelder påkledning, det er vi fullt klar over. Noen ganger går det fort i svingene[:D] Men det har du forståelse for og det er bra[:D]

Jeg kjenner det kooooker i meg når det gjelder de ansatte. For de sitter på en benk og "baksnakker" klærne til Noah... Ehm! (Hvorfor sitter de på benken? To stk?)
Og om de hadde noe å si om skoene så kan de vel si det til deg. Du vil vel vite det hvis de ikke er gode nok.. du vil jo ikke akkurat at Noah skal fryse...
Nei, fytti py! Si til ped.lederen akkurat hva du føler om saken.
Og kom med oppdatering her inne etterpå[;)][:D]

Nei du over reagerer ikke!!!

vet ikke hvem jeg hadde tatt det opp med, men hadde tatt det opp i allefall

ORIGINAL: Linemor7

Barnehageansatte kan gjøre mye rart når det gjelder påkledning, det er vi fullt klar over. Noen ganger går det fort i svingene[:D] Men det har du forståelse for og det er bra[:D]

Jeg kjenner det kooooker i meg når det gjelder de ansatte. For de sitter på en benk og "baksnakker" klærne til Noah... Ehm! (Hvorfor sitter de på benken? To stk?)
Og om de hadde noe å si om skoene så kan de vel si det til deg. Du vil vel vite det hvis de ikke er gode nok.. du vil jo ikke akkurat at Noah skal fryse...

Begge skoene, både vinterskoene og cheroxene er jo viking sko så de er jo gode sko. så regner med at de kommenterte at han hadde på seg vintersko og ikke cheroxene, men de sto jo i bhg!! Joda har jo full forståelse for at det er mange barn og at de har jo ikke kontroll på alt, men det er måten de gjore det på som jeg ikke liker!! Ja får ta meg en prat med ped.lederen i mårra (hvis hun er der, hun har vært sykemldt siden jul[8|]) Jepp, skal komme med en oppdatering! [:)]

ORIGINAL: juligutt

Jeg vet ikke hva du kan si!
Men synes det var dårlig gjort å si sånt, feigt gjort også..
De kunne ha sagt det direkte til deg!
Men i min barnehage tar de tynne regnbuksa mi over utedressen når det er vått eller regn ute, så det kunne de har gjort med Noah mener jeg!!!
Du kan ta dette opp med vedkommende først og hvis du føler ikke det hjelper kan du gå videre.

Ja nei jeg skjønner heller ikke hvorfor de ikke har tatt regnbuksen over, for det gjør de jo hele tiden i andre bhg vet jeg jo. [8|]
syns også at de kunne tatt det opp direkte til meg. det var jo godt voksne damer man skulle jo tro at de hadde litt vett! [:@] 

ORIGINAL: satine

Begge skoene, både vinterskoene og cheroxene er jo viking sko så de er jo gode sko. så regner med at de kommenterte at han hadde på seg vintersko og ikke cheroxene, men de sto jo i bhg!! Joda har jo full forståelse for at det er mange barn og at de har jo ikke kontroll på alt, men det er måten de gjore det på som jeg ikke liker!! Ja får ta meg en prat med ped.lederen i mårra (hvis hun er der, hun har vært sykemldt siden jul[8|]) Jepp, skal komme med en oppdatering! [:)]

Det KAN jo hende at de rett og slett innså sin egen feil..... Men da synes jeg de skulle gått bort til deg og sagt at "Vet du hva, vi ser jo nå at vi kanskje har tatt på han feil sko"...
Hvis ikke ped.lederen er der, er det kanskje en førskolelærer? Og hvis ikke, styrer?

Som den bitchen-med-kort-lunte jeg er, hadde jeg:
Bråstoppet, hjortet bort til de og vært vanskelig!!!!

Hadde sagt klart fra at dersom de hadde noe å melde angående Birk,
så fikk de ta det direkte med meg, ikke sitte å mumle som 2 fjortisser!!!!

Også hadde jeg sannsynligvis ramset opp alt ved de to jeg var misfornøyd med...

Deretter hadde jeg gått til pedleder og vært vanskelig der og.

Herlighet! Noen er så blåste!![:@]

Jeg hadde reagert akkurat slik som deg.

Gå til ped.leder og klag!!

Frekke folk[>:]   *rister på hodet*

ORIGINAL: satine

Det KAN jo hende at de rett og slett innså sin egen feil..... Men da synes jeg de skulle gått bort til deg og sagt at "Vet du hva, vi ser jo nå at vi kanskje har tatt på han feil sko"...
Hvis ikke ped.lederen er der, er det kanskje en førskolelærer? Og hvis ikke, styrer?

joda seff kan det jo være det [:)], men det var liksom toneleie på alt som ble sagt som jeg reagerte på.
får høre hva de sier i mårra. får ta meg en prat med førskolelæreren evt, styreren har jeg ikke sansen for, han er så rar.. for å si det sånn så har jeg IKKE søkt Liam inn i den samme bhg, er overhodet ikke fornøyd! [:'(] har det ikke vært for at Noah skal begynne på skolen til høsten så hadde jeg bytta bhg.  

ORIGINAL: huva

Som den bitchen-med-kort-lunte jeg er, hadde jeg:
Bråstoppet, hjortet bort til de og vært vanskelig!!!!

Hadde sagt klart fra at dersom de hadde noe å melde angående Birk,
så fikk de ta det direkte med meg, ikke sitte å mumle som 2 fjortisser!!!!

Også hadde jeg sannsynligvis ramset opp alt ved de to jeg var misfornøyd med...

Deretter hadde jeg gått til pedleder og vært vanskelig der og.

hehe [:D] stakkars bhg ansatte i birk sin bhg [8D]
neida men du har nok rett, skulle tatt det opp der og da, men så har jeg entendes til å bli usaklig, og ikke få fram det som jeg vil når jeg blir så sint [8|][>:] 

ORIGINAL: oddrun

[:@][:@]
argh... kjenner det koker i meg når jeg leser det!!
er det mulig å være uprofesjonell?
er det noe galt med klærne ungen har liggende i barnehagen så sier man fra!! er jo dessuten de som har ansvar for påkledning når ungen er i barnehagen!!!

men er jo mulig at de bare "skjemtes" da de så mora og innså at de kanskje hadde kledd ungen litt feil... og så ville de kommentere det før du kom dem i forkjøpet. De tenkte sikkert... "shit, vi har kledd på han heeelt feile klær til dette været... skulle nok ha hatt på regnbuksa over og heller valgt sheroxene..."

ja frøktelig uprofesjonell!! at d går ann! [:@]
det er ikke altid at jeg har full kontroll på hva som er i bhg, og hva han trenger og da setter jeg jo stor pris på at de kommer med tips på hva evt som han trenger. Han har ikke hatt for i regnbuksen siden han var liten så skjønner liksom ikke hva problemet er nå liksom! de har jo brukt å bruke regnbuksen utenpå dressen før, hvorfor ikke nå liksom? skjønner ikke noe! hun som sa det er jo "ny" i bhg, kanskje hun er vant med noe annet, vet ikke..

Ja godt mulig at de prøvde å "redde" seg selv, men en elendig måte å gjøre det på! [;)]

Jeg ville ha gått til ped. leder..

ER det noe som mangler eller noe de lurer på SKAL de kontakte deg.. ikke snakke BAK ryggen sånn uannsett om du hørte det eller ikke..

JEG hadde blitt rasende..

Hadde en lignende situasjon her.. bare om et annet tema..

Vi vurderte å annskaffe hund.. Dette hadde hun ene "tanten" fått med seg.. SÅ hun klarte da å ramse ut ALT det negative det var med å ha en hund FORRAN meg og Noah.. UNGER er påvirkelig..!!!!
Sånt har de ingenting meg å gjøre heller.. Og jeg sa fra!!!

hadde nok vært i samme gata som huva jeg[8D]

ta det opp du, om ikke en av de rette folka å ta det med er der så skriv et sinna brev med kopier til diverse[:@]

ORIGINAL: mollapus123

Jeg ville ha gått til ped. leder..

ER det noe som mangler eller noe de lurer på SKAL de kontakte deg.. ikke snakke BAK ryggen sånn uannsett om du hørte det eller ikke..

JEG hadde blitt rasende..

Hadde en lignende situasjon her.. bare om et annet tema..

Vi vurderte å annskaffe hund.. Dette hadde hun ene "tanten" fått med seg.. SÅ hun klarte da å ramse ut ALT det negative det var med å ha en hund FORRAN meg og Noah.. UNGER er påvirkelig..!!!!
Sånt har de ingenting meg å gjøre heller.. Og jeg sa fra!!!

omg! hva faen er det som feiler folk da?!! [:@] hun hadde nå da fanden mæ ikke noe med om dere skal skaffe dere hund eller ikke, hun likte da tydeligvis ikke hunder, men det var da ikke hun som skulle få seg hund! [:'(] ja det beste er jo å si i fra, hvis ikke så går man å irriterer seg over at man ikke gjorde det, det gjør jeg nå, jeg skulle sagt i fra der og da [8|]  

ORIGINAL: juligutt

Men i min barnehage tar de tynne regnbuksa mi over utedressen når det er vått eller regn ute, så det kunne de har gjort med Noah mener jeg!!!

Jeg skulle akkurat skrive det samme, siden vi gjør slik i bhg vår også. Så feilen ligge ikke nødvendigvis hos deg, satine! Jeg ville ha fortalt ped.lederen situasjonen.

*sniker fra okt 08*[8D] kjeder meg i natten,så sniker litt på forumer.. håper det ikke gjør noe [:)]

har selv jobbet i barnehage.. og har hørt at de ansatte har "baksnakket" både barn og foreldre.. hvordan foreldre gjør ditt å datt... det er jo strengt tatt ikke lov (?)

og så lenge du har klær i barnehagen som oppfyller værets krav, så er det jo de ansatte sitt ansvar å kle barnet der etter,evt låne fra andre, eller de klærne de har liggende i bhg,og si fra til DEG,og ikke slenge med kjeften..[:@]

ORIGINAL: oktober08

*sniker fra okt 08*[8D] kjeder meg i natten,så sniker litt på forumer.. håper det ikke gjør noe [:)]

har selv jobbet i barnehage.. og har hørt at de ansatte har "baksnakket" både barn og foreldre.. hvordan foreldre gjør ditt å datt... det er jo strengt tatt ikke lov (?)

og så lenge du har klær i barnehagen som oppfyller værets krav, så er det jo de ansatte sitt ansvar å kle barnet der etter,evt låne fra andre, eller de klærne de har liggende i bhg,og si fra til DEG,og ikke slenge med kjeften..[:@]

Så profesjonellt [8D]
Sånne folk kunne jeg glatt tatt med på haifiske......

ååå blir så oppgitt av sånne ting alså!!
om så var at dette var en glipp fra din side (noe det ikke var)så er det da
ikke holdbart at personalet skal henge deg ut på den måten[:@][:@]

faen alså!! å når det faktisk var slik at det var dem selv som hadde gjort feilen så skylder di deg en heftig unnskyldning mener nå jeg hvertfall!!
Sjønner kjempe godt at du snakka med førskolelæreren om det, hadde jeg også gjort![:)]

Back
Topp