Hvordan håper dere fødselen starter?

B

Bellabanan

Guest
Rier eller at vannet går? Hvilke tanker har dere?
Sist fødsel dro jeg inn på sykehuset rundt kl 23 med kraftig hodepine, svangerskapsforgiftning, og fødselen ble satt i gang på morgenen. Håper alt skjer naturlig denne gangen og at alt går i normalt tempo, uten dramatikk. Spennende å se hvordan det blir:)
 
Med rier. Sist gikk vannet førs , så rier i tolv timer før de bare gav seg, så jeg måtte ha full igangsettelse 20 timer etter at vannet hadde gått. Tok 36 timer før jeg var ferdig. Nå vil jeg ha rier som bygger seg opp og gjør jobben sin
 
Sist startet det med at vannet gikk. Eller, det vil si, hadde hatt en del tak hele dagen men de var ikke vonde og tenkte ikke over at de var ganske regelmessige før utpå kvelden. Da vannet gikk rundt 19:45 var det for øvrig ingen tvil etterpå, etter et kvarters tid var det fullt kjør og lillebror var ute i løpet av tre timer etter det. Noe tilsvarende når lillesøster skal komme nå hadde egentlig vært en drøm:)
 
Forrige fødsel startet med vannavgang. Jeg syns egentlig det var veldig greit, da var jeg liksom helt sikret at det ble «siste turen til sykehuset». Hadde vært flere ganger inn og ut i to uker før pga dehydrering, rier som stoppet, mistanke om svangerskapsforgiftning, forstoppelse. Så det var på en måte godt å vite at nå kommer vi ikke hjem uten den lille i armene(det skal sies at vi har et stykke å kjøre i tillegg til at jeg var lei av alle plagene). Samboer ble også veldig glad når jeg forklarte at denne gangen settes jeg i gang om ikke riene kommer. Gikk dog bare 20 min etter vannavgang før riene kom stormende.
Største håpet er til syvende og sist at alt går naturlig og at det er en komplikasjonsfri fødsel:)
 
Vet ikke helt, håper bare å få starte helt av meg selv. Sist skulle jeg igangsettes (eget ønske pga psyken, mista seint i svangerskapet før), var såpass moden at de etter å ha prøvd stripping pluss gi det noen timer tok vannet. Derfra gikk alt av seg selv med tette rier. Fødte innen 5 timer.
 
Sist ble jeg satt i gang pga overtid, svangerskapsforgiftning, lite fostervann, stor baby og påbegynnende morkakesvikt.

Denne gangen bare håper jeg at det skjer selv uansett om det er med vannavgang eller rier. Men denne gang kan jeg mer om de ulike hormonene som hjelper til med å gjøre riene sterke, og om ulike stillinger som skal hjelpe babyen nedover, så skal gjøre alt jeg kan for å la kroppen jobbe med smerten best mulig og ta i mot de jævlige riene, for det er jo de som må til for å få ungen ut :) Om jeg ikke har født innen termin, blir jeg satt i gang igjen (etter eget ønske, mulig det blir før også) og det er for så vidt greit. Men da skal jeg i hvert fall gjør mitt beste på å hele tiden skifte stillinger, sørge for atjeg får ro og at jeg produserer mest mulig oxytocin.
 
Vannet gikk med begge guttene og det endte med KS begge gangene. Etter vannet gikk med nr 2 la de inn ballongkateter da, siden jeg uansett skulle settes i gang da jeg kom inn.

Denne gangen blir det planlagt KS, så håper ikke at fødselen starter eller at vannet går før det!
 
Forrige gang starta det med rier som bygget seg fint opp. Det tok riktignok sin tid og jeg måtte ha drypp etter hvert men synes det var veldig greit med en sånn start.. håper på samme nå!
 
Jeg vet ikke hva jeg vil starte med, men håper i alle fall jeg kan være hjemme så lenge som mulig mens riene tar seg opp. Har bare 5 minutters kjøring til sykehuset, så håper jeg kan benytte meg av roen hjemme :happy:
 
Begge de tidligere fødslene har startet med rolige rier, så jeg forventer vel nesten at det skal gjøre det nå også. Vannet har blitt tatt med begge langt ut i forløpet.
 
Jeg vet ikke hva jeg vil starte med, men håper i alle fall jeg kan være hjemme så lenge som mulig mens riene tar seg opp. Har bare 5 minutters kjøring til sykehuset, så håper jeg kan benytte meg av roen hjemme :happy:
Samme her! har også 5 minutter til sykehuset og sist kom jeg inn med 7 cm ! Herlig å få være i fred og trygg når det gikk såpass rolig for seg :)
 
Hmm.
Kanskje vannavgang uten rier.... reise inn på sykehuset og innlosjere seg, og så kan det starte.

Er stygt redd for vestorm igjen... så håper vel litt på at om det starter med rier så kommer de i 19-tiden på kvelden slik at jeg slipper å forholde meg til så mange folk på vei gjennom sykehuset til fødeavdelingen.
 
Hmm.
Kanskje vannavgang uten rier.... reise inn på sykehuset og innlosjere seg, og så kan det starte.

Er stygt redd for vestorm igjen... så håper vel litt på at om det starter med rier så kommer de i 19-tiden på kvelden slik at jeg slipper å forholde meg til så mange folk på vei gjennom sykehuset til fødeavdelingen.
krysser fingrene for en snarlig fødsel
 
Akkurat nå håper jeg på den bare starter med en eneste gang, av vannavgang og varer i 30 min sånn som sist så jeg kan få reise hjem om 6 timer. Vil hjem! Vil hjem nå!!!!!!!! *egomamma* #leiavsykehus
 
Startet med rier sist som gradvis tok seg opp så håper på det denne gangen også så rekker jeg å få barnevakt til storebror før vi drar :) men ventet litt lenge sist, hadde 10 cm når dem sjekket meg etter vi kom på sykehuset sist :joyful: så må dra tidligere inn denne gangen..
 
Jeg vet egentlig ikke. Har ikke en følelse av at det vil gå av seg selv denne gangen heller.. ble satt igang pga preklampsi sist. 10 mer og jeg var 4 dager i fødsel så håper på kortere forløp denne gangen.
Men kanskje at jeg får jobbe med riene hjemme litt før vi reiser inn, og at det er en dag som "passer" godt mtp barnevakt. Selv om de fleste dagene er dekket bra.
 
Back
Topp