Hvordan håndtere dagene?

Kicki_90

Elsker forumet
Augustbarna 2021
Dere som sliter med kvalme og har barn fra før (under 2 år), hvordan håndterer dere hverdagen?

Jeg jobber fullt, kontor, og har ei på straks 20mnd med et energinivå som er veldig høyt. Vi har litt juleferie nå, men pappaen jobber og jeg kjenner at det er vanskelig å holde følge med frøkna da kvalmen er altoppslukende til tider. Med tidlig grensetesting og et ganske godt temperement føles det ut som dagene ikke blir veldig hyggelig da jeg er ekstra sliten og ikke har like mye tålmodighet som vanlig.

Noen tips for håndtering av hverdagen med mye kvalme og små barn?

Føler at jeg burde klare å håndtere dette uten problemer, men svangerskapet så langt har vært så ulikt det forrige som man kan få det..

Kanskje velge sine kamper med omhu? Det er ikke alle ting man trenger å bestemme og med en på 20 måneder er det kanskje lettest å jobbe rundt problemene. Det er ok å bruke mer tid på tv eller gjøre ting i det tempoet begge trenger!

Husker jeg var skikkelig dårlig en dag hvor jeg strødde rosiner ut over stuebordet så de kunne bruke litt tid på å spise de. :):hilarious: Jeg har også hatt en madrass på rommet til ungene så jeg har kunne legge meg nedpå litt på en barnesikker plass.

Men i svangerskapet med kvalme har det hjulpet meg å faktisk tenke at det er ikke kvalme. Det er bare svangerskapet som gjør det, for da har jeg klart å gjøre litt mer.

Husker jeg var skikkelig dårlig en dag hvor jeg strødde rosiner ut over stuebordet så de kunne bruke litt tid på å spise de. :):hilarious: Jeg har også hatt en madrass på rommet til ungene så jeg har kunne legge meg nedpå litt på en barnesikker plass.

Men i svangerskapet med kvalme har det hjulpet meg å faktisk tenke at det er ikke kvalme. Det er bare svangerskapet som gjør det, for da har jeg klart å gjøre litt mer.

Genialt det med rosinene! Det skal jeg huske når det står på som verst her:p

Føler med deg... Her får vi veldig mye hjelp og avlastning av besteforeldre. Og jeg har også vært sykemeldt pga kvalme i snart to uker.

Men jeg gråter noen ganger over dårlig samvittighet for sønnen på 3 år. Jeg er til vanlig ganske aktiv, så jeg holder på å bli gal av å ikke klare så mye mer enn å ligge på sofaen til tider.

Back
Topp