Hvordan glede seg over graviditeten?

Lippa

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Har 2 barn fra før. I august hadde jeg en ma og er gravid igjen. Men finner ikke gleden over det, bare bekymringer og redsel for å oppleve det samme igjen.

Var på UL i uke 6, og skal igjen om noen uker, da er jeg 12+5. Men er så inderlig redd for å få samme beskjed på nytt.

Noen som har vært i samme situasjon?

Off det høres så trasig ut :(
Er så lett å si at det sikkert kommer til å gå bra, men det er jo ingen garanti.. Men jeg krysser fingrene for at den lille spira di vokser seg stor og sterk!! Lykke til, håper du får kost deg med svangerskapet etterhvert

Har 2 barn fra før. I august hadde jeg en ma og er gravid igjen. Men finner ikke gleden over det, bare bekymringer og redsel for å oppleve det samme igjen.

Var på UL i uke 6, og skal igjen om noen uker, da er jeg 12+5. Men er så inderlig redd for å få samme beskjed på nytt.

Noen som har vært i samme situasjon?

Jeg tenker noe likt som deg. Vet ikke enda om jeg er gravid denne pp, men vet at når jeg blir det neste gang vil følelsene fra etter mine MA/SA komme opp igjen. Jeg tenker at jeg bare må være ærlig med lege om det. Har du snakket særlig med lege om det?

Off, jeg forstår tankene og redselen for at det skal skje igjen. Har du noen du kan prate med om dette? Det hjelper ofte å få snakket ut om tanker og følelser sånn at du ikke sitter med alt dette alene :) Gratulerer med graviditeten og lykke til videre i svangerskapet :) <3

Jeg tenker noe likt som deg. Vet ikke enda om jeg er gravid denne pp, men vet at når jeg blir det neste gang vil følelsene fra etter mine MA/SA komme opp igjen. Jeg tenker at jeg bare må være ærlig med lege om det. Har du snakket særlig med lege om det?
Off, jeg forstår tankene og redselen for at det skal skje igjen. Har du noen du kan prate med om dette? Det hjelper ofte å få snakket ut om tanker og følelser sånn at du ikke sitter med alt dette alene :) Gratulerer med graviditeten og lykke til videre i svangerskapet :) <3
Jeg snakker med både lege og jordmor. Og forstår jo at det er en til dels normal følelse, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal komme meg utav disse bekymringene mine

Jeg snakker med både lege og jordmor. Og forstår jo at det er en til dels normal følelse, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal komme meg utav disse bekymringene mine

Det har jeg dessverre ikke noe godt svar på. Jeg vet bare at for min del blir det litt lettere når jeg har fått luftet tankene for legen og han kan hjelpe meg å skille på som er reell og irrasjonell redsel og frykt.

Tror nok bare du må komme deg igjennom de ukene. Vanskelig å ikke tenke på det. Prøv å fokuser på hva sommer bra for baby i magen og se for deg hvordan lille koser seg der inne fordi du tar så godt vare på h*n :)

Jeg har vært i samme situasjon... Hadde en MA før jeg ble gravid igjen nå, men jeg klarte ikke å begynne å glede meg litt før etter oul. Jeg hadde tidlig ul i uke 9, 10 og 12. Livredd for en ny MA! Da jeg begynte å kjenne liv bekymret jeg meg for at noe annet skulle være galt, som funksjonshemning.

Dette er nok tanker som en bare må igjennom, men det hjelper kanskje å lufte seg for noen. :)
Klem til deg <3 Jeg håper dette går bra, men det høres ut som det gjør. :)
Jeg er i uke 28 nå, forresten. Jeg krysser fingrene for deg. :)

Back
Topp