hvordan gjorde dere det?

vinglepia

Forumet er livet
leste inne på alenemorforumet om ei som hadde lest på nettet at sønnen hennes skulle bli storebror.
alle reagerer da med at hun burde ha fått vite det tidlig..

nå har jeg en samboer med en fra før og det har aldri vært i våre tanker at hun skal informeres om dette sånn som nær familie blir..

Her fikk jeg vite det av bf ganske tidlig når Elias skulle bli storebror.. Elias var bare 3 mnd da jeg fikk vite det, hadde Elias vært større hadde jeg syns Elias burde fått vite det tidlig sånn at han kunne ha forberedt seg på rollen som storebror. også kommer det litt an på hvor mye kontakt det er med bf. Kommer det en lillebror/søster han likevel aldri får se har det ikke så mye å si om han får vite det sent eller tidlig i svangerskapet.

Vi fortalte det til sønnen hans her som er 12 år, men vi sa ingenting til mora hans, for hun har ikke en dritt med det å gjøre.

hadde jeg og bf gått fra hverandre og jeg hadde blitt gravid med en ny så hadde jeg ikke fortalt det med en gang til bf. Ikke fordi jeg hadde skammet meg, men fordi han ikke er i livet mitt lengre og ikke har krav på å vite alt annet før alle andre.

Hadde det blitt slutt med meg og bf og han hadde "kjørt ei på tjukka" så ville jeg visst det så fort som mulig ja, for å forberede meg selv og barnet vårt sammen! HAdde jeg fått vite det tilfeldig på byen eller noe hadde jeg blitt utrolig skuffet

Sønnen min ville selv overbringe den gode nyheten til sin far...[:D]

jenta her er jo stor,så jeg tenker også at hun får jo vite det og forteller det da selv. jeg mener jo at det er barnet som skal bli vant med tanken (når ho er så stor).

ORIGINAL: SillyDilly

Hadde det blitt slutt med meg og bf og han hadde "kjørt ei på tjukka" så ville jeg visst det så fort som mulig ja, for å forberede meg selv og barnet vårt sammen! HAdde jeg fått vite det tilfeldig på byen eller noe hadde jeg blitt utrolig skuffet

men si meg hva skal du forberede deg for?? du har jo igrunn ikke noe med det og gjøre da...

ingenav oss har barn fra før da... men er ungen som skal bli storebror/øster noenlunde stor, holder det vel å fotelle det til den, og ungen forteller det videre????

jeg fortalte pappa at jeg skulle bli storesøster selv.... men jeg var 18 da[8D] og han ringte mamma og gratulerte[;)] synes det er trist når foreldre ikke kan ha såpass godt forhold mens ungene er små, at de ikke forteller sånt[&o]

ORIGINAL: Bdancer

selfølgelig bør hun informeres!!! de blir jo søsken.
hvordan hadde du følt deg i hennes sted? hvis sønnen/datteren din skulle få en liten bror/søster og du ikke fikk vite det?
jeg tror kanskje jeg vet det..jeg fikk kopiert fra en jeg kjenner fra facebook hvor de skrev at de skulle til danmark og at hun håpte innflytningsfesten ble alkoholfri på henne [;)]
da skjønte jeg jo hvorfor jenta noen uker tidligere spurte meg hvordan babyer kom inn i magen [:D]

føler egentlig ikke at jeg skal få vite det av mora på noe vis..jenta forteller det jo..men det er meg da..

er heeelt enig i dette at foreldre burde kommunisere bra, men i dette tilfelle er det dessverre ikke sånn, og da blir det heller ikke naturlig!

Ville fordtalt det sammtidig som jeg fortalte det til alle andre. Handler om normal høflighet. Om barnet ditt skal få en søster eller bror er jo en ganske stor ting..

Jeg ville faktisk fortalt pappaen til Nicholas det veldig tidlig dersom jeg blir gravid. Sønnen vår skal i såfall bli storebror og det synes jeg pappaen hans bør få vite faktisk. Men vi har god kontakt og er gode venner vi da.

Kunne ikke falle meg inn å fortelle min eksmann det. Ikke har han fortalt meg når han har blitt pappa heller. Dvs, jeg har jo visst det sånnsett, fordi jeg har kontakt med kona hans, og ungene sladrer sikkert begge veier hehe... Men å feks sende han en sms og si "Salaam aleikum, jeg er gravid" hadde jeg aldri gjort. Og ikke han til meg heller. Er ikke hans sak lenger.

Da jeg fant ut at jeg var gravid med min nye samboer, fortalte vi det tidlig til familien. BF fikk vite det etter 12 uker, på lik linje som venner og bekjente. Han ble sur og forbannet over at han ikke hadde fått vite dette tidligere, men han har strengt tatt ikke noe med hva som foregår i mitt liv så lenge det ikke betyr noe for hans samvær med vår datter.

flere?

var vel 4 mnd. på vei da vi fortalte det til mammaen til bonusjenta mi.. husker ikke helt med minstemann , rundt 12 uker når alle andre fikk vite det

ORIGINAL: Murmeldyr88

men si meg hva skal du forberede deg for?? du har jo igrunn ikke noe med det og gjøre da...

for å forberede barnet på at det skal få et småsøsken vel!

så du synes ikke at gravøren selv kunne fortalt det da??? det er jo tross alt han som har gjort en annen dame gravid, da er det jo ikke opp til moren og skulle forklare...
man har jo tross alt ikke meldeplikt ovenfor sin tidligere samboer/mann...
og tidligere kjæreste har jo ikke noe med hans nye familieliv så lenge det ikke går utover helse og velvære til felles barn...

Det er jo fars ansvar å forberede barna på småsøsken, og å fortelle det til barna. Jeg har nå vel ikke noe med det å gjøre. Vil ungene fortelle meg det, gjør de det.

for å forberede barnet på at det skal få et småsøsken vel!

så du synes ikke at gravøren selv kunne fortalt det da??? det er jo tross alt han som har gjort en annen dame gravid, da er det jo ikke opp til moren og skulle forklare...
man har jo tross alt ikke meldeplikt ovenfor sin tidligere samboer/mann...
og tidligere kjæreste har jo ikke noe med hans nye familieliv så lenge det ikke går utover helse og velvære til felles barn...
jeg tror det har stor innvirkning på hvor mye barnet har samvær på hva man tenker om dette.
vi har jo jentungen så og si halvparten av tiden, så vi har jo ansvaret for å gå gjennom dette med henne.. en annen familie hvor samværet er mye mindre, så vil vel mye ligge på den med hovedomsorgen og da vil kanskje de familiene føle at det blir riktig å informere tidligere..

kommer vell helt ann på forholdet vi hadde hatt etter bruddet.
men tror ikke han hadde vært den første jeg hadde fortalt det til uansett.

Back
Topp