Hvordan gjør jeg bildet lite nokk....?

Dararamm

Glad i forumet
Er ikke noe særlig klok på data, finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre bilder lite nokk slik at jeg kan poste de her.
Fant en link på 'viktigste tråder' men skjønner ikke hvor jeg finner dette som er avbildet der som skal brukes for å gjøre bildet mindre.

Bare kopierte denne fra da jeg fikk hjelp med dette fra Javelin:):):). br />
Javelin skrev:
åpne paint, åpnet bildet i paint, oppe på verktøylinjen velger du resize, og så skriver du inn f.eks 80 (merk at det står på percent) 
det er litt motsatt, om du skriver 20 som skal utgjøre 20% så skulle en tro at bildet bare blir bittelitt mindre men det som er, er at bildet blir da 20% av originalstr så om det bare skal bli bittelitt mindre skriv 80 eller 90 og så kan du heller gjøre det flere ganger til det er passe, med mindre bildet er helt enormt, da flesker du til med 50% :)

CasMal skrev:
Bare kopierte denne fra da jeg fikk hjelp med dette fra Javelin:):):). br />
Javelin skrev:
åpne paint, åpnet bildet i paint, oppe på verktøylinjen velger du resize, og så skriver du inn f.eks 80 (merk at det står på percent) 
det er litt motsatt, om du skriver 20 som skal utgjøre 20% så skulle en tro at bildet bare blir bittelitt mindre men det som er, er at bildet blir da 20% av originalstr så om det bare skal bli bittelitt mindre skriv 80 eller 90 og så kan du heller gjøre det flere ganger til det er passe, med mindre bildet er helt enormt, da flesker du til med 50% :)

hehe jeg er dummere en dette altså..... hva er og hvor finner jeg "paint" ?

Hehe, skjønner:) Trengte å få det inn med t-skje selvogså:):):) hvis du åpner bildene på dataen din, så dobbeltklikker du på det bildet du ønsker å bruke. Når du har kommet inn på riktig bildet, får du opp øverst på skjermen: Fil. Skriv ut. E-post. Brenn. Åpne. Trykk på åpne og rett unger får du da opp paint, trykk på denne:):) Håper dette hjalp litt bedre, om ikke skrik ut, så skal jeg se om jeg kan klare å forklare det på en annen måte:):) LYKKE TIL:):):)

Hahaha takk., nå har jeg skjønt det.

Såå bra:) godt vi kan lære av hverandre:):):)

Back
Topp