Hvordan gjør dere?

lene89

Glad i forumet
Hvordan gjør dere som har barn fra før av det når dere har født?blir dere liggende alene på sykehuset eller fikser dere barnevakt så far også kn være med?:)

Her skal vi prøve å få det ordnet sånn at samboeren kan være med meg den tiden jeg er på sykehuset. Hater sykehus!:(

Blir nok aleine på sykehuset, vi bor nesten to timer unna. Håper jeg og baby reiser hjem med én gang. Får oppfølging av jordmor hjemme hvis vi velger å ha barseltida hjemme.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum

Her får ikke far lov til å være på sykehuset, ihvertfall ikke på føden. Så jeg blir alene, og far hjemme. Egentlig mest praktisk Iom at vi har Mina også ;)
Da vi fikk Mina lå han på rom sammen med meg, men noen mnd etter begynte de med at fedre ikke får være der.

Han drar hjem til storebror når lillebror er født. Jeg vil ha ro rundt meg og babyen. Regner med at han tar med storebror på besøk for å se på babyen. Jeg vil ligge de dagene man får, slik at jeg er vant med amming og babyen før vi reiser hjem. Far vet at han har ansvar for storebror de dagene. Jeg vil helst ikke ha besøk av andre enn mann og sønn, evt mamma og søstern. Sist var det bare svigermor som besøkte oss på føden, begge dagene (!) og det følte jeg var slitsomt.... Jeg skal prøve å være mer bestemt denne gangen, for det ble mye besøk og masing i starten med nummer en....

Her har vi barnevakt:-) er så hldig at pappa bor tre min unna med bil,mamma bor i leiligheten i kjelleren her hos oss og svigers bor 100 meter
bak huset vårt og der bor to av mine svigerinner og:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Besteforeldre stiller opp, også får vi se hvor mye BF er på sykehuset med oss. Spørst vel gjerne hvilken avdeling jeg føder på. Er ikke kjent på KK. Men satser uansett på å reise hjem så fort som mulig om formen er bra. Kanskje til og med samme dag.... :P

Får besøk av pappan og storebror, er ikke lagt opp til at pappan bor på sykehuset ?

Pappa'n reiser hjem igjen til frøkna. Så kommer dem på besøk mens vi er på sykehuset.

Hvis det er plass blir nok sambo på sykehuset sammen med oss den første natten, og storesøster hos foreldrene mine. Kommer jo litt an på når på døgnet lille kommer, men blir nok en del besøk. Håper storesøster får se lillebroren sin først, så kommer vel mamma og de:-)

Her får sambo fri i forbindelse med fødsel og barsel, så han kommer til å være med oss på dagtid, reiser hjem til storebror også kommer de på besøk på ettermiddagen :) Vi får nok ta det litt som det kommer, men vil ikke at storebror skal være hos besteforeldre i tre-fire dager når sambo har mulighet til å være sammen med ham.

Back
Topp