Hvordan gjør dere dette?

m*n

Forelsket i forumet
Dere som har samboer eller ektemann. Hvilke konto- og kortordninger har dere? Har dere hver deres konto, felleskonto eller annet? Hvor trekkes lån og regninger?

Vi har hver sin konto, men har begge tilgang til hverandres kontoer og nettbank. Regninger betaler vi med begge kontoer ettersom det faller oss inn, og visakortene brukes om hverandre. Så her er alt felles.

Vi har to kort til samme konto.. Kontoen står i mitt navn, så det er bare jeg som får logga på den med mitt kort.. Det er egentlig en glipp da, han skal også ha tilgang, men banken er treeeg! Jeg betaler regninger rett fra den kontoen, men legger bort penger på en budsjettkonto til uforutsette regninger..

jeg er samboer å er den som står for regninger osv. ellers går det andre på han. vi bruker pengene felles[:D][:D]

vi har hver vår konto.Huslånet blir trekt av hans konto, men alle pengene som kommer inn på hans konto og på min konto er VÅRE penger.

Har hver vår konto som den andre ikke har tilgang på, og en felles regningskonto alle regninger blir betalt fra.
Har samme bank.

vi har vår egen konto, han betaler lån på leiligheten, jeg betaler regninger som dukker opp. Og han noen da selvsagt.. Ikke verre enn at vi etter mange år som samboere vet hva vi skal betale av regninger.

Her har vi hver våres kontoer. Men deler på regninger. Fungerer veldig bra.[:)] 

Vi har hver vår konto, huslån blir trekt av han, mobilene og litt annet tar vi selv, ellers deler vi på andre regninger som hustlf, strøm, linsens og annet som må komme i tillegg[:)]

Vi har hver våre lønnkontoer med hvert vårt kort. Hver måned overfører vi en bestemt sum som går til mat og regninger til en felles konto. Til den har kun jeg kort siden jeg står for mathandling og sambo er et økonomisk rotehue.

Forresten, så har vi delt opp absolutt alle utgifter i løpet av et år i 12. Slik at når de store regningene som kommer f.eks en gang i året ankommer, så står det penger på konto.

vi har hver vår konto men alt er felles....
mitt kort er mitt kort å hans kort er mitt kort[:D] hihiih
neida bidrar jo litt jeg og med det jeg kan[;)]

ORIGINAL: kakkeline

vi har hver vår konto men alt er felles....
mitt kort er mitt kort å hans kort er mitt kort[:D] hihiih
neida bidrar jo litt jeg og med det jeg kan[;)]

Samme her! Super ordning...fungerer veldig godt[;)][:D]

ORIGINAL: lille_blomst

vi har felles økonimi, men hver vår konto. vi har en felles konto, som begge har tilgang på, hvor vi overfører penger til huslån. ellers bare deler vi på å betale regninger. det er våre penger uansett.

akkurat sånn har vi også...

Vi er samboere og har hver vår konto, men med tilgang til hverandres. Har felles regningskonto og høyrentekonto. Vi setter inn penger fra begge to inn på regningskontoen når vi får lønn. Ellers deler vi stort sett det meste.

Vi har hver våres kontoer..+ i mitt navn har vi en felleskonto kor vi legg inn peng til regninger og huslån og sånt..

Matpeng har vi ikke noe system på-vi handler inn etter tur og etter evne..

Vi har hver vår konto, i tillegg til en felles konto hvor vi har hvert vårt kort - som vi kjøper mat og bensin og betaler "felles" regninger (strøm, internett osv.) med. Der setter vi inn en viss sum hver måned, og fyller på likt dersom det blir tomt.

Vi har en felles konto, som begge har visa-kort til.
Dit overfører vi omtrent det vi bruker på huslån, mat, regninger og klær/ting til datteren vår. Han tjener litt mer enn meg, så han betaler inn litt mer enn meg hver mnd så vi sitter igjen med omtrent det samme når fellesutgiftene er betalt. Skal vi no' ekstra sammen (ferie, kjøpe noe litt dyrt) overfører vi mer cash dit fra hver vår vanlige konto.
Greit og oversiktelig. Vi får begge noe cash å bestemme over uten innblanding, og vi slipper diskutere eller irritere oss over hvem som sist handlet mat, betalte den regningen, etc.

Vi har hver våre kontoer!
Men vi fører over et fast beløp i mnd til regninger og huslån hver.. så alle regninger i vår husholdning går fra denne kontoen!
Vi tjener ca likt.. så vi sitter igjen med ca det samme på hver våre lønnskontoer..!
Vi har ikke tilgang til hverandres kontoer.. men det er fordi vi har hver vår bank.. jeg er en stabil kunde.. hehe.. som aldri bytter bank.. og nå har vi lånet i denne banken å.. så da må en av oss være kunde... mens men samboer er sånn at han bytter litt innimellom etter hvor han får best rente og sånt..!

Vi har hver vår konto, med hvert vårt kort. Har en felleskonto der lån og forsikringer blir trekt fra.
I hovedsak går sambos penger bort på lån og forsikringer, mens pengene mine går bort i regninger og mat.

Vi har hver vår brukskonto,felles regningskonto og matkonto. Hver vår bsu-konto og så har vi noen sparekontoer i tillegg.Funker veldig greit for oss [:)]

Back
Topp