Hvordan gjør dere det?

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Jeg lurer litt på hvordan dere utfører prøveperiodene deres? Har dere eggløsningstester hjemme? , eller bruker dere bare en sånn kalkulator på nett og håper den er riktig? Jeg har kun brukt eggløsningskalkulator til BV og håpet på det beste...
 
Jeg bruker el tester, syns det er forholdvsvis idiotsikkert, de koster også fint lite på billigtester Hvis jeg ikke blir gravid snart tenker jeg litt på å kjøpe en sånn clearblue fertilitetsmonitor, de er dyre, men skal jo være verdt det....
 
Jeg har bare sett på den på BV, satser på at det er nok =)
 
Tester med strimler fra billigetester.no 
 
Hvordan gjøres det? Tester man hver dag i en periode da? tisser man på de ? *følerdegdumsomspør*
 


SleepingBeauty skrev:
Hvordan gjøres det? Tester man hver dag i en periode da? tisser man på de ? *følerdegdumsomspør*


Begynner vel testingen ca 6-7 dager etter første dag i siste mens. Tester hver ettermiddag mellom 17 -19 siden hormonkonsentrasjonen er høyest da. Når strek nummer 2 er sterkere enn kontrollstreken er eggløsning på vei. Mellom 12-48 timer etter. Når testen er negativ igjen er eggløsningen over.
Bruker billigestrimler som en kan bruke til å teste når en har urin i et urinprøveglass. Men du får kjøpt test staver til EL også som det holder med å tisse på :)
 
Har brukt cbfm for å finne el. Desverre så er man ikke garantert el selv om man får max på monitoren eller positive tester.
Forrige syklus var uten el, selv om jeg fikk max på monitoren.
Av 3 sykluser så har 2 vært garantert uten el(gynokolog jeg fikk vite det av).
Så nå blir det Pergo eller Puregon. Så krysser vi for at dette blir terminforumet jeg får komme inn på. Fikk tr i dag.

 


tingelinge skrev:
Jeg har bare sett på den på BV, satser på at det er nok =)


 
Jeg tester med billigstrimlene.. Grunnen til det er at jeg har hatt kjempe mye problemer med å finne el! Har bare funnet el en gang siste 6 pp.

Grunnen er nok at jeg har fått positiv eltest på dag 20 og 21 av en 29 dagers syklus.. så det er vel sikkert det at jeg har stoppet å teste for tidlig rett og slett.. Men når jeg fant el denne gang er det første gang jeg har hatt smerter rundt el! (var det som fikk meg til å teste). Kan vel også ha noe med etterdønninger av p-pillene!

Dersom el kommer like seint denne gangen tar jeg kontakt med gu som kan undersøke om alt er bra med meg! Egget har jo ikke tid til å feste seg og gi beskjed til kroppen at du er gravid når lutealfasen er under 10 dager. 

Så jeg hååååååper at det kun var et engangstilfelle og at el dukker opp normalt og at det blir født en liten spire i mars 2012 emoticon
 
Tester, og godt var det....eggløsninga mi er absolutt ikke når kalkulatorene sier det, og jeg har i alle år trodd at jeg har kunnet kjenne eggløsninga. Vel, jeg kjenner det jo, men symptomene kommer opptil 5 dager før egget faktisk slippes....
 
Back
Topp