Hvordan gjør dere det? Være sosial

Komleball

Flørter med forumet
Februarbarna 2023
Det er jo midt i beste ferietid, og "alle" har (naturligvis) lyst til å finne på masse greier, både venner, familie og også samboer. Mens formen min er generelt ganske uggen, og jeg har mest lyst å bare være hjemme og føler meg som en skikkelig partypooper... Jeg vil jo også nyte sommerferien, men det er desverre ikke så mye som frister og det er jo begrenset hvor mye unnskyldninger man kan komme med.

Flere som står i samme problemstilling? Hvordan løser dere det?

Det er jo midt i beste ferietid, og "alle" har (naturligvis) lyst til å finne på masse greier, både venner, familie og også samboer. Mens formen min er generelt ganske uggen, og jeg har mest lyst å bare være hjemme og føler meg som en skikkelig partypooper... Jeg vil jo også nyte sommerferien, men det er desverre ikke så mye som frister og det er jo begrenset hvor mye unnskyldninger man kan komme med.

Flere som står i samme problemstilling? Hvordan løser dere det?
Er du med familie som ikke vet det enda?
Vi sier det til de vi er Sammen med rett og slett på grunn av det samme. Jeg sover ekstremt mye og blir lett sliten og svimmel, så orker ikke veldig mye.

Er du med familie som ikke vet det enda?
Vi sier det til de vi er Sammen med rett og slett på grunn av det samme. Jeg sover ekstremt mye og blir lett sliten og svimmel, så orker ikke veldig mye.
Ja, vi har tenkt å ikke si noe før etter UL i uke 12.. Mye pga min alder, nipt etc. Men kjenner at det kan bli vanskelig, for folk begynner jo å lure når man ikke klarer være med slik som man pleier..

Med to barn fra før (som ikke vet at jeg er gravid ennå) føler jeg i grunnen ikke at jeg kan gjøre annet enn å ha vanlig sommerferie, så her gjør vi masse rart, men prøver å tilpasse litt etter dagsform, og hviler ofte litt på ettermiddagen mens mannen tar barna. Det skal sies at jeg har hatt et par ganske pill råtne dager hvor jeg har vært surere enn jeg liker å være, men stort sett går det faktisk bedre når jeg først kommer i gang med noe! Men dette er jo så individuelt, så du må jo bare prøve å tilpasse så godt du kan?

Med det sagt: jeg gledet meg til sommerferie, men nå er jeg ganske ferdig og gleder meg mest til hverdag igjen - og vi er bare halvveis!

Ja, vi har tenkt å ikke si noe før etter UL i uke 12.. Mye pga min alder, nipt etc. Men kjenner at det kan bli vanskelig, for folk begynner jo å lure når man ikke klarer være med slik som man pleier..
Det er det samme som oss. Vil bare ha litt ro rundt første perioden (også 8 uker)

I perioden frem til graviditet så har vi allerede trappet det helt ned sosialt, og skulle noen foreslå noe min kone egentlig ikke orker så sier vi bare at vi skal ta det litt med ro da det har vært en del på jobb i det siste ;) Ferien vi kjører blir muligens noe telttur/biltur for å gire helt ned, kun oss to. Tur på stranda ol.

Håper energien kommer litt tilbake inn i 2. Trimester så ser vi hvor lenge vi gidder å gjøre sport i å holde det skjult, utover uke 12 Da er det bare å si det som det er. Når det er sagt så bryr vi oss ofte ikke så mye hva folk tenker - de vil i verste fall forstå i ettertid

Mitt problem er svettetokter.......jeg koker......vi har den kaldeste sommeren ever og jeg koker.....Kan nesten ikke gå i noe annet enn vide kjoler Jeg prøver å leve som normalt ellers:cool14:smiley-ashamed004

Har sagt det til de to familiene vi har på ferie med selv om det er tidlig. Ellers hadde jeg følt meg lat :smiley-angelic002 skal på jobb igjen i neste uke og håper å holde for meg selv litt til ved å bruke hjemmekontor litt oftere

Vi sier det til alle vi er med. Er umulig å skjule fordi jeg for det første er så dårlig og for det andre ser ut som jeg er minst 4 mnd på vei allerede... er 12 uker når jeg skal tilbake på jobb, og skal til legen ett par dager før det så dersom hun finner hjertelyden på kontroll så er katta ute av sekken over alt her. Orker ikke prøve å holde det skjult lenger.. jeg er uansett en person som hadde fortalt det til alle om det går galt, så det er ikke så stress at folk vet.

Huff, vet hvordan du har det :/ føler meg ganske så isolert om dagen egentlig. Det å være gravid kan være ensomt har jeg funnet ut, med dårlig form og en kropp som Også er dårlig pga graviditeten.

vært hjemme mye, og nå kan jeg ikke jobbe heller :arghh: gjør alt jeg kan for å ikke bli deprimert.
samboer er heldigvis god å ha nå, det kan hjelpe bare med en tur for å kjøpe slush! men han er sjeldent hjemme før 17:30 :/

men det hjelper litt på med sånne tråder som dette, så man ikke føler seg helt alene med dette ❤️ Skulle vært gravidgrupper i lokalmiljøet, og ikke kun barselgrupper :D

når det kommer til unnskyldninger må man bare lyve litt, de forstår jo hvorfor når man endelig forteller nyheten❤️

Huff, vet hvordan du har det :/ føler meg ganske så isolert om dagen egentlig. Det å være gravid kan være ensomt har jeg funnet ut, med dårlig form og en kropp som Også er dårlig pga graviditeten.

vært hjemme mye, og nå kan jeg ikke jobbe heller :arghh: gjør alt jeg kan for å ikke bli deprimert.
samboer er heldigvis god å ha nå, det kan hjelpe bare med en tur for å kjøpe slush! men han er sjeldent hjemme før 17:30 :/

men det hjelper litt på med sånne tråder som dette, så man ikke føler seg helt alene med dette ❤️ Skulle vært gravidgrupper i lokalmiljøet, og ikke kun barselgrupper :D

når det kommer til unnskyldninger må man bare lyve litt, de forstår jo hvorfor når man endelig forteller nyheten❤️
Verste er at jeg får dårlig samvittighet ovenfor andre fordi at jeg ikke klarer være med på ting, så jeg driver å presser meg og går litt på akkord med meg selv.. Vi damer altså.. Men i går klarte jeg si i fra til samboer at nå trenger jeg en hviledag, og det var veldig godt!

Skal på tur med et vennepar i neste uke, så litt spent på hvordan det blir. UL og Nipt er om akkurat to uker, og tenkte prøve holde det hemmelig til etter UL hvertfall, tviler på det går å skjule denne magen frem til svar foreligger på blodprøven, for regner ikke med å ha svar på den før om ca 4 uker, og i følge sist UL er jeg 11+0 i dag.

Verste er at jeg får dårlig samvittighet ovenfor andre fordi at jeg ikke klarer være med på ting, så jeg driver å presser meg og går litt på akkord med meg selv.. Vi damer altså.. Men i går klarte jeg si i fra til samboer at nå trenger jeg en hviledag, og det var veldig godt!

Skal på tur med et vennepar i neste uke, så litt spent på hvordan det blir. UL og Nipt er om akkurat to uker, og tenkte prøve holde det hemmelig til etter UL hvertfall, tviler på det går å skjule denne magen frem til svar foreligger på blodprøven, for regner ikke med å ha svar på den før om ca 4 uker, og i følge sist UL er jeg 11+0 i dag.

uff, det skal virkelig ikke være lett :/ også skal man jo helst ikke presse seg når man er gravid, 1 trimester er jo det tyngste i tillegg.
bra at du klarte å si ifra, fortsett med det. Si også det til venner om nødvendig, og skyld på dårlig form/ hodepine et eller annet.

du forklarer jo senere hvorfor ❤️

går an å finne en baggy kjole/ topp om du vil forsøke å skjule det litt lenger. Om det ikke går, og du må si det, så har du i det minste støtte rundt deg dersom NIPT og ultralyd viser avvik tenker jeg. Det er på tide at vi kvinner er åpne om sånt også, om vi klarer <3

Back
Topp