hvordan gjør dere det`med gullungen?

Siljemor

Betatt av forumet
slettet
 
Vi sleit også veldig med sovinga til Eilin. Vi jobbet veldig hardt og målbevisst med akkurat dette, og har i dag fått gode resultater. De rutinene som vi bruker hvertfall er at vi først går på badet og bytter bleie og tar på pysjamas. Etterpå går vi inn på kjøkkenet og spiser grøt, og tran. Da det er unnagjort går vi igjen inn på badet hvor vi pusser tennene. Da det er unnagjort bærer (kan ikke gå enda) vi henne inn på soverommet mens vi synger so ro lille mann. og legger henne rolig ned i sengen. Hun har også en uro over sengen med en spilledåse på, som vi pleier å trekke opp til henne før vi går ut. Vi forteller henne også rolig at mamma og pappa sitter ute i stuen og passer på henne.
Den beste hjelpen som vi fikk med hensyn til legging var faktisk t-skjorte trikset. Da sov jeg med en t-skjorte på meg i en uke. Etterpå la jeg den i sengen hennes, uten å vaske den. Det ble den store redningen for oss. Det er skikkelig koselig å se på hvordan hun "borer" hodet sitt inn i t-skjorten for å finne igjen lukten fra mamma...
 
Hadde store problemer emd gutten min og.. Han takla ikke å ligge alene i det hele tatt, så vi lot han sovne på armen mens vi så på tv på kvelden..
Men til slutt tok vi tak i det, og lot han bare skrike noen kvelder.. Gikk jo selvfølgelig inn til han og roa han ned med jevne mellomrom. I begynnelsen satt en av oss ved siden av senga til han sovna, slik at han skulle bli gradvisvant til å sovne i senga.. Og det med t-skjorta var lurt..

Hadde akkurat noen problemer med det nå igjen, etter han var ganske så dårlig ei stund.. Da lot jeg han få sovne i senga vår, både på kvelden og på dagen.. Og ganske ofte la jeg meg sammen med han..
Men det var ikke mye lurt.. Det fikk vi igjen for etterpå ja.. Måtte liksom begynne på nytt igjen..
Og vi sliter faktisk litt enda... Men vi kan ikke la han være vrangere enn oss, så det vi må bare tåle litt skriking..
Men er vanskelig å vite hva man skal gjøre når de er syke og.. Da trenger han jo trøst, og jeg lar han ikke ligge i senga og skrike når han er syk.. [:(]
 
Back
Topp