Hvordan gikk foreldresamtalen på skolen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Vi fikk veldig positive tilbakemeldinger i dag. Det var utrolig hyggelig :)
Noen som har hatt foreldresamtale? Hvordan opplevde du det?
Jeg må si jeg syns det er helt herlig å være ferdig med barnehagen!

Vi er IKKE ferdige med bhg, ettersom yngstejenta vår har tre år igjen der, og vi forsøker å lage en unge til som skal gjennom det der.

På skolen har vi ikke hatt foreldresamtale enda heller, spent på hvor lenge det er til.

Skal ikke ha det før i oktober.

Men som den "her kommer jeg å spørr om alt og bryr med med alt" mammaen som jeg er, så snakker jeg med lærerene til barna mine flere ganger i uken, og det virker ikke som om noen av den har funnet på noe faenskap enda.. :D
De byttet skole etter påske i fjor, og så langt så ser vi veldig positiv fremgang på begge to. hjalp å bytte sosialt miljø!

Jeg har jo sendt min første mail til lærer i dag for å lufte litt bekymringer (sosialt) og be om tilbakemelding, så vi får oss nok en prat før vi kommer til foreldresamtalen, da

Flere ganger i uken er vel litt voldsomt å prate med læreren til barna, hvertfall hvis alt er bra, som du skriver? Husk at han/hun har mange barn å følge opp, og mye annet som skal gjøres. Men husk også at det er lov til å komme med hvordan dere opplever hverdagen også, det er svært kjærkomment for læreren med innsikt i og informasjon om hvordan eleven har det hjemme.

Hilsen lærer:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg begynte å jobbe som lærer i august, og jeg kløøør etter å ha elevsamtaler i alle fall. Foreldresamtaler kommer vel i etterkant av det. Kjenner ikke jeg gleder meg like mye til det, er så rart siden jeg er yngre enn alle og har litt prestasjonsangst, men å få til et godt samarbeid for elevenes beste er så klart viktig.

Jeg har jo sendt min første mail til lærer i dag for å lufte litt bekymringer (sosialt) og be om tilbakemelding, så vi får oss nok en prat før vi kommer til foreldresamtalen, da
Lurt å følge opp så fort man får bekymringer ja. Lykke til!

Her har vi ikke hatt enda :) Tror ikke det er noe før oktober. Hatt foreldremøte denne uka da. Snakk om viktige temaer som trafikk, nettvett, lese og forståelse og enda mer. Med etterpå valg av klassekontakt, fau og diverse klasseregler.

Ja, jeg purrer det opp i morgen, ingen tvil om det. Jeg vil ha en tilbakemelding, jeg vil vite at de gjør noe.

Back
Topp