Hvordan gikk det i dag Linka

Linni

Forumet er livet
VIP
Sitter her å venter på svar fra deg nå.
Håper de fant ut noe og at go gutten din blir friske.

Klem

Hei alle sammen.
Da var tre timer langt legebesøk over og vi ble sendt på apoteket for å prøve MiniMax Soja. For å se om han har kumelkinntolerans. Håper jo egentlig ikke det da.
Det andre vi skal sjekke er om han har reflux. Noe med lukketing i halsen/lungene.... skjønte ikke helt den, men uansett skal vi inn og putte sonde i nesa ned i magen å ligge til observasjon i et døgn.

Jeg syntes det er godt at noen tar dette seriøst, men håper IKKE at han ikke tåler kumelk. Det er jo i nesten alt.
Han var sååå snill hele dagen. Tok røntgen og blodprøver uten en lyd. Så sovnet han.

Klemmer

Så godt at det endelig begynner å skje noe da! Når skal dere inn for å sette inn sonde da? Får håpe det ikke er kumelkintoleranse da, det er jo ikke noe serlig, mwn hwldigvis så finnes det gode alternativer til kumelk da. (Disse produktene er sunnere for alle, intoleranse eller ikke, men det er min mening da[:)]) Så godt å høre at han var snill under lekebesøket da[:)] Han er jo en skjønn liten prins!

Ønsker alle sammen riktig lykke til! Og husk at vi er her om du trenger å blåse ut litt frustrasjon, eller er lei deg!!

Stor klem!

ORIGINAL: Linka

Hei alle sammen.
Da var tre timer langt legebesøk over og vi ble sendt på apoteket for å prøve MiniMax Soja. For å se om han har kumelkinntolerans. Håper jo egentlig ikke det da.
Det andre vi skal sjekke er om han har reflux. Noe med lukketing i halsen/lungene.... skjønte ikke helt den, men uansett skal vi inn og putte sonde i nesa ned i magen å ligge til observasjon i et døgn.

Jeg syntes det er godt at noen tar dette seriøst, men håper IKKE at han ikke tåler kumelk. Det er jo i nesten alt.
Han var sååå snill hele dagen. Tok røntgen og blodprøver uten en lyd. Så sovnet han.

Klemmer

Den har Ole Martin tatt 3 ganger og skal igjen ta den nå på riksen.
Vi skal opp til vudering om oprasjon.
Klaffen til magesekken er svak så syra i magesekken kommer opp i spiserøre.
Ole Martin går på medesin for den som heter losec.

Ph-registeringen er som du sier en sonde fra nesen ned i spiserøre.
Tar rønken etterpå for å se at den ligger på plass.
Så må du sette på en knapp vær gang han ligger eller sitter og når han spiser og drikker.

Håper de finner utav noe snart iallefall.

Stor klem

Takk for gode tanker folkens.
Hanna C : Innen tre uker skal vi sette inn sonde. Må bare vente på brev fra sykehuset. Hvis ikke han har forandret seg innen da. Da skal vi ringe å si ifra.

Linni : Å... er det det Ole Martin skal. Stakkars liten gutt. For det høres ikke morro ut i det hele tatt. Og så har han hatt det tre ganger... lillegutt er tålmodig skjønner jeg.
Håper at alt går bra på riksen for dere.

Hvet du hva de gjør med klaffen da ??? Og hadde Ole Martin de sammen synptomene som Alexander ???

Kjøpte jo denna soyamelka, men den er jammen dyr altså. Skal være glad når vi får den gratis og får igjen penger.
Ikke rart folk ikke velger dette som et sundt alternativ.

Klemmer

Når de operer så setter de som en strikk rundt magesekken helt oppe for å stramme den.
Vi var i Bergen me det når han var 2 år men valgte da og ikke operere han for han hadde nettopp begynt å spise litt klumper når vi var der.
Og etter en oprasjon kan de ene opp me at de må ha sonde mat alt fra en uke til noen mnd.

Det vi har merka på me Ole Martin fra han var baby var at han har spydd enormt mye etter mat. Klaffen er så svak at det bare kom opp igjen.
Hadde 6-7 body bytt til dagen.
Nå er det at sogle stinker og han har hatt 2 ganger i fjord der han slutta å puste så ambulansen motte hente han. Heldigvis siste gangen skjedde det på lørdagen og vi kom hjem torsdagen fra Tyrkia. Hadde ikke vært mye gøy om det hadde skjedd der.

Lykke til

Hmmm... Alexander gulper eller spyr jo nesten ikke noe. Og det sa legen at man gjorde ved melkeintoleranse også.
Får vel bare vente å se hva som skjer...
Godt at du vet litt så kan jeg alltids høre med deg.
Klemmer

Ole Martin hadde og melkeintolerasen de 2 første år men vokste det av seg.
Når vi ka han yohugurt da kom spruten mot oss
Hvis han skal ha det så er fordelen me det at han er så liten og da er mulighetene for å vokse det av seg enormt stor [;)]
De har jo funnet ut at barn som blir tatt me ks er det magen så får melkeintoleranse.

Roger Andre hadde også melke alergi når han var liten. Etter hvert eneste måltid de fire første mnd hadde han sprutbrekninger, og derfor la han nesten ikke på seg noen ting. Vi fikk nutramigen mme på blå resept. Det løste hele problemet, og som med Ole Martin vokste han det av seg ved 2 års alder. Han sliter fremdeles med brekninger under måltidene og er også inne i en fase der legene ser på ham og prøver¨å bestemme om han skal igjennom alle de undersøkelsene dere snakker om. Jeg vil helst at de ser det litt an siden legen sier at det er en stor belastning for ham. Men han er alt for tynn. Ser alle bein i kroppen på ham. Er et slit uten like å få ham til å spise, hver gang sier han at han føler han må spy. Trodde ikke dette var et  så vanlig problem jeg.......[&o]

ORIGINAL: Linka

Det er jo flott da. Trenger ingen lege jeg. Har jo deg vennen.
Klemmer

Er godt jeg kan hjelpe litt og ikke bare komme me piss [;)]

ORIGINAL: mb

Roger Andre hadde også melke alergi når han var liten. Etter hvert eneste måltid de fire første mnd hadde han sprutbrekninger, og derfor la han nesten ikke på seg noen ting. Vi fikk nutramigen mme på blå resept. Det løste hele problemet, og som med Ole Martin vokste han det av seg ved 2 års alder. Han sliter fremdeles med brekninger under måltidene og er også inne i en fase der legene ser på ham og prøver¨å bestemme om han skal igjennom alle de undersøkelsene dere snakker om. Jeg vil helst at de ser det litt an siden legen sier at det er en stor belastning for ham. Men han er alt for tynn. Ser alle bein i kroppen på ham. Er et slit uten like å få ham til å spise, hver gang sier han at han føler han må spy. Trodde ikke dette var et  så vanlig problem jeg.......[&o]

Huff er ikke bare lett [&o]
Håper de får orden på det for det er ikke gøy når de er så tynne.
Hvor gammel er han nå???
Har dere prøvd me losec???
Den nøytralisere syra sånn at de ikke går me halbrann på en måte.

Lykke til me gutten deres og

ORIGINAL: Linni

Hvor gammel er han nå???

Han blir snart 6. Nei vi har ikke prøvd det. Har faktisk ikke hørt om det før nå. Må man ha resept for å få det?

Losec er reseptbelagt[;)]

Stakars gutten din da. Det kan ikke være morro at det er slik. Håper at han blir bedre. Selv om Alexander ikke har fått påvist det enda føler jeg det trygt å ha dere her inne som vet litt om slike ting.
Klemmer

ORIGINAL: Linni

Hvor gammel er han nå???

Han blir snart 6. Nei vi har ikke prøvd det. Har faktisk ikke hørt om det før nå. Må man ha resept for å få det?

Ja det er det, men synes du skal høre me legen deres siden han blir kvalmen.

Masse lykke til og God bedring til Familien Linka[:)]

På tide det ble tatt på alvor ja![:)]
Håpe de finner en årsak...
Framdeles lykke til!!!

You must log in or register to reply here.
Back
Topp