Hvordan giftet....

mammasgull0705

Flørter med forumet
du deg? Hva betalte du og når på året gjorde du det?
Trenger ideer og råd [:D]

Vi giftet oss i kirken, juni 2009. Hele greia kostet litt over 100 000 (uten bryllupsreise).
Jeg hadde aldri vært i et eneste bryllup før jeg skulle planlegge mitt eget, så brukte mye tid på diverse bryllupsforum/nettsider[:)]!

Vi giftet oss hos sorensskriver og spanderte middag på en flott restaurant på forlovere, resten av familien som ønsket å være med betalte selv. Etter at vi hadde vært på bryllupsreise hadde vi vanlig bryllupsfest. mamma og pappa betalte middag, svigers drikken og vi underholdningen.

Hoppande TeltPlugg: Takk for svar og ikke minst bilder! Du var flott!
Lille Banana: Det synest jeg var dyrt,det er noe ikke jeg har råd til..

ORIGINAL: mammasgull0705

Hoppande TeltPlugg: Takk for svar og ikke minst bilder! Du var flott!
Lille Banana: Det synest jeg var dyrt,det er noe ikke jeg har råd til..

Ja, det kosta, men absolutt verdt det[:)]!

Vi var på Tinhuset vi nå på onsdag...
Kun oss, barna, forloverene og mannen til min forlover[:)]

Brukte kun penger på smørbrød og kake til kvelden da foreldrene vår kom[:)] 1.200,- eller noe slikt[:D]

Vi ønsket å ha det helt rolig. Tar heller en vennefest til sommeren[8D]

ORIGINAL: mb

Vi giftet oss hos sorensskriver og spanderte middag på en flott restaurant på forlovere, resten av familien som ønsket å være med betalte selv. Etter at vi hadde vært på bryllupsreise hadde vi vanlig bryllupsfest. mamma og pappa betalte middag, svigers drikken og vi underholdningen.
hva betalte dere da?

Vi giftet oss i kirken.

I juli. Men juli ble valgt fordi mannen er fra Nord-Norge og slektningene kom nedover i forbindelse med ferie. Hadde ikke elelrs noen sterk formening om at juli var best å gifte seg i.

Etter vielsen dro vi å tok bilder, og gjestene dro til hagen til bestefaren min (par hundre meter unna kirken). Der fikk de cider/brus og masse frukt.  Var satt opp masse hage-møbler. Alle som var der sa at det var så koselig å vente der, istedetfor å vente på hotellet.

Festen ble holdt på hotell. Som lå ved stranden. :) 
Kjempekjekt med at noen ordnet maten, blomstene, dekkt bord, ryddet osv. veldig deilig!! 

Vi hadde koldtbord, fordi vi er innmari glad i det. Og fordi da finner alle noe de liker. :)  Var både varm og kald mat. 
Også var det jo faktisk veldig mye billigere enn 3-retter's middag.

Hadde en som spilte litt under middagen, sånn svakt i bakgrunnen. Og etterpå spilte opp til dans.

Hadde tre gode veninner til å pakke opp gavene for oss. Å pakke de opp selv hadde vi ikke rukket!
De satt en liten merkelapp med nr på hver enkel gave og en bok hvor de skrev ned hvem de var fra (og nr på gaven).

Hadde noen felles-leker etter kake og kaffe. Morosmt for da skjedde det noe, enn at alle bare satt å skravla.

Hm.. kunne jo fortalt mye mer, he-he..

På slutten av kvelden, så gikk vi opp på rommet vårt. Vi overnattet på hotellet, fikk en suite. :)  Fikk champagne og fruktfat, og det var så koselig å avslutte kvelden med å sette seg ned å prate litt om den flotte dagen vår. :)

Vi betalte 42 000.  (dette var i 2000, så er sikkert blitt dyrere nå)

Bryllupsreisa var mega-romantisk!!

Mannen min som ordnet med den. Jeg ante ingenting. Vi reiste 2 dager etter bryllupet.
Første stop var Danmarks-ferja til Fredrikshavn.  Der hadde mannen min bestilt vanlig lugar, for vi hadde ik råd til mer. Og vi flira mye av at vi skulle på bryllupstur og sove i køyeseng.
Men vi fikk en skikkelig overraskelse!
Mannen hadde bedt om champagne og jordbær fordi det var bryllupsturen vår.
Og dermed hadde de også overrakst oss med en suite med dobbelt-seng, tv og minibar og stort vindu: Kjempe-artig!
VI endte til slutt opp i Danmark på et slott fra 11oo-tallet!  Et diiiigert rom, seng med himmel, romantiske møbler, stil tvers igjennom. Og romantisk natur rundt.  En flott restaurant.
 5 dager på slottet, med frokost hver dag, 3-retter's-middag en kveld, vin/øl/div drikke hver kveld..  alt kom på 4000 kr. :)

Giftet oss i juni i fjor, i kirka..
Det mest magiske den dagen var når man sto i gangen, hørte klokkene og venta på å få gå inn og se gullet <3 Åh!

Ganske stor fest, og ble vel ca 30tusen til sammen... Og da kostet fotografen tusen kroner, og frisøren var gratis..
Klærne våre kosta 7000,- bare de...

Vi tok med forlovere, foreldre, besteforeldre (kun en gjenlevende da), søsken med partnere og barn pluss sønnen vår på tre måneder og dro til Stockholm. Der giftet vi oss i hagen på den norske ambassaden i slutten av juni, dro senere på dagen på et 5 timers båtcruise i den svenske skjærgården, hvor vi spiste middag.

En fantastisk dag, som absolutt ikke kostet mye penger. Middagen (tre-retters) for 15 personer inkludert all drikke (alkohol også) kom på under 9000,- kroner. [:)]

Vi giftet oss i kirke 070707[:)]
Leide lokale, serverte spekeskinke med melon, oksestek og friske jordbær med vaniljeis, mye av mate lagde vi selv. Hadde mange snille kolegaer som stilte opp på kjøkken og med servering. Hadde i overkant av 40 gjester til middag og noen flere til kaffe. Hadde fri bar. Søsteren min er frisør så hun tok seg av all pyntingen av meg[:)]
Hele bryllupet kom vel på ca 70 000.

dytter

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Enkelt å greit i hagen hos Sorenskrivaren framfor et stooort tre i mai. Da va godt øve 20 grader på dagen å nærmaste familie å venner va me oss..[:)]

Me betalte vel 2000 te sammens for heile greiene tenke eg. Å da va alkoholen.. *ler*

Mamma betalte kjolen min å maten,søsto å mamma laga maten (Viltgryta me hjortekjøtt), me hadde da i stuo heima hos søster mi å familien å farmor laga bordpynt..[:)]

Vielsen

Søster te svogeren min va fotografen vår[:)]

Vi skal gifte oss hos sorenskriveren i august![:)] Vi skal heller ikke ha et dyrt bryllup.. Det har vi ikke råd til. Blir vel leid et lokale, enkel mat, litt kake osv.
Svigerforeldrene mine laget bacalao til dåpen til snuppa.. Så kanskje de vil lage det til bryllupet vårt også[;)] Jeg har begynt å sett på brudekjole.. Og har funnet et par. Men skal ikke over 3000 for en kjole da. Helst under den summen[;)]
Som du sier, et bryllup trenger ikke å være så innmari dyrt! Er mye man kan lage selv osv. [:)]

vi giftet oss 31.12.01
vi giftet oss i kirka, jeg kjøpte brukt brudekjole, mann min brukte en pen dress han ahdde fra før.
Vi hadde til å spise rekesalat forrett, elgstek med karbonader hovedrett og moltekrem til desert
siden vi jakter så hadde vi elgkjøtte, potete var vi selvforsynt med, molter plukket svigermor. Vi fikk en nabo til å stå for maten. Brukte naboer til å servere. Foreldrene mine betalte vinnen svigerfar ordnet det andre drikke varer
så hadde vi fotograf
alt i alt kom de tpå rundt 15000kr inkl fotograf[:D]

Vi brukte vel 60 000 kroner på hele bryllupet. Å vi var heldige å fikk mye til en billig penge, var vel kun klærne som var til vanlig pris. Hadde mangen bekjente å sånt som gjorde at vi fikk ting billigere.
Vi giftet oss i kirken 25.8 2001, hadde svart limousin som kjørte oss, feiret i kirkelokalet (som hørte til en annen kirke) der min far jobbet som kirketjener. Hadde vel 60 middagsgjester, det kom ca. 20 flere til kaffe. Vi hadde tre-retters middag, null alkohol, å masse kaker som gjestene hjalp til med.

Så mitt råd er å bruke alt dere kan av bekjente for å få ting billligere, hehe. Kan spare mye på det.

Kanskje man ser det litt der, for jeg var 5 mnd på vei med eldstemann [;)][:D]

Vi giftet oss i kirken august 2007.
Hadde 46 gjester, både voksne og barn. Leide et villig lokale som jeg har lagt min elsk på, mamma lagde koldtbordet (for å tilfreddstille alles smak og behov og allergier osv osv)
Hadde ikke alkohol pga diverse familiehistorie, hadde forholdsvis billig risør og bryllupskake, kake stod familien for stort sett, jeg lagde invitasjonene selv, kriskeprogrammet selv, bordkortene selv. Tanta til mannen lagde borddekorasjonene. Bestilte knapphullsblomster og brudebukett i butikk. Hadde fotograf, men ikke hele dagen. Vi leide klær begge to (det er dyrt. Det lønner seg å kjøpe kjole, forså å selge igjen, men jeg gadd ikke å stresse med det, derfor leide jeg!) Undertøy, sko og smykker måtte vi ha.

Jeg tror vi kom opp i 30 000 jdg. Og enda kunne ting vært billigere.

ORIGINAL: |Toulouse|

Giftet oss i Januar[;)]

hvordan og hva betalte dere?

Giftet oss i kirka på høsten. Hadde 70 gjester, koldtbord til alle og fri bar. Alle utgifter inkludert kom det vel på rundt 60-70 000.. [;)]

Vi giftet oss for å vise at vi sto sammen mot utrordringene som ufrivillig barnløs.
Vi giftet oss på tinghuser jeg var hvit brud og alt det derre
Vi hadde selskapet på et billig lite lokale
Var 40 stk og betalte totalt 45000 for hele greia
Hadde koldtbord da[;)]
Gifta oss i November

Back
Topp