Hvordan gi tran?

Storebror fikk tran en stund. Prøvde med sprøyte, sølte likevel. Prøvde også å gi det i flaska, men det var vanskelig å få flaska skikkelig ren etterpå.....

Her i huset er det kun d-vitamindråper som gjelder :)

Gir det med teskje mens hun sitter i vippestol inne på badet. Hun har en egen smekke og klut som er tilegnet tran og som henger på egen krok. Hun prøver å forsiktig spytte det ut på siden, søta, men da er jeg der med skjeen og putter det inn igjen :) men litt svinn blir det. Men hun hyler ikke av det, har bare blitt fornærmet en gang, men da var hun veldig trøtt :) første gangen tok jeg det på fingeren og puttet den i munnen hennes, noe som fremkalte smil faktisk :)

Prøvde med sprøyte her men syntes ikke det funket så veldig. Så har gitt på skje, men hun spytter jo det ut igjen:( prøver å dytte det inn igjen med skjeen men hun spytter det ut igjen. Vet ikke hvor mye hun får da.. D dråper er lettere å gi, menbhun burde jo helst fått tran?hun begynner heldigvis ikke gråte av det da

Leste (på nestle sine sider tror jeg) at om man fullammer så holder det med D-vit dråper. Gir man mme bør man gi tran. Her gir jeg med skje, de bambino skjeene synes jeg fungerer godt, fås kjøpt på dagligvare. Han grynter litt på nesa, men det blir vel en vanesak tenker jeg bare ;) han får jo nutramigen (mme) og den smaker pyton!! :P

Lulilu

Prøvde med tran først her, men måtte gå over til d-dråper gitt;):)

Marius får d vitamindråper, og det samme har alle ungene mine. Veldig greit og bare ta noen dråper i flaska. Og godt og slippe den tranlukta når ungen gulper eller raper :-)

Her gis det tran og det går ned som en lek. Bruker easy tran og sprøyter det inn bakerst i svelget og da svelger de på refleks :-)

Back
Topp