Hvordan går tannpussen?

Imogene

Forumet er livet
VIP
Lurer jeg på!
Her har det gått relativt smertefritt, men nå for tida er det visst ikke noe særlig.
Må friste godt med bananfluortabletten, gitt!
Kanskje det har med tannfrembrudd å gjøre, han har pr. nå ingen tenner mellom de 2 nede og jekslene - hehe, morsomt å se [:D]

Tror det er en periode her.. Trass.. Her har det også gått helt greit, inntil for noen uker siden, nå er det en kamp, må holde nede hendene med ene armen min for å komme til, nesten litt småbrutalt, men tennene må jo pusses.. men alt er glemt så fort tannbørsten er vekke og fluoren på plass.
Har fått alle tennene så det er ikke det..

Aldri hatt noen problemer med noen av de når det gjelder tannpuss! så det går veldig greit! :) Får banan fluor tablett etter da :)

Vi har hatt våre kamper på den kanten, men nå går det suuuupert!
Han gaaaaaper og så synger vi Postmann Pat. [8D]

her går det veldig fint. Har alltid gjort det..

nå har vi begynt å synge puss puss så får du en suss..

Og da maser Martine hele kvelden..

Mamma.... puss puss få vann???

Det er liksom kodenavnet for at hun vil pusse tennene sine..

Først pusser jeg, også pusser hun etterpå.. Les: suger av tannkremen hehe

går fint, ikke noe problem. Men hun liker ikke flux'ene lenger, da... veit ikke om det er noen vits i å prøve med en annen smak heller, for hun bare rister på hodet og sier nei når boksen kommer

som regel en kamp ...men de liker å suge av tankremen da ...da er det stille[8D]

Det gikk veldig fint helt til sensommeren da hun fikk blemmer i munnen og var syk.... får enda nesten ikke titte inni munnen... Men Postman Pat hjelper bitte litt til...

Så tannpussen burde vært MYE bedre [8D]

Så der, vi må stort sett holde henne, men hun gaper iallefall, kniper ikke, så vi kommer til og får pusset overalt. Får peppermynte fluor når hun er ferdig, men hvis hun er skikkelig snurt etter tannpuss vil hun ikke ha[:D]

Går veldig fint om mamma eller pappa dikter en pussesang hehe[:)]

Går som regel bra her!

Her har det som regel vært tvangspussing... men nåprøver jeg en ny greie der hun sitter på doen, så pusser jeg 3 ganger i munnenmensjeg teller "eeeeeeeeeen" "tooooooooo" "treeeeeeee" etterhvert somjeg pusserliksom.. (hun er veldig påå skal telle for tiden så jeg prøvde det) og etter jeg har pusset får hun pusse litt selv...
gått fint 3 kvelderpå rad nå...

Tannpussen går litt opp og ned. Han er stort sett veldig flink, men noen ganger må bamsen/grisen/kua pusse først. Noen ganger vanker det litt såpebobler når vi er ferdig hvis vi trenger litt ekstra motivasjon.

Back
Topp