Hvordan går fra mme1 til mme 2 ?

kinemorB

Glad i forumet
Dere som gir morsmelkerstatning, minsten min er nå litt over 6 mnd, skal jeg da bare bytte til f.eks Hipp2 med mengden jeg brukte på hipp 1 ??? Noen som vet?? Er det lurt å bytte til den?

Er det jeg har gjort på mine barn hvertfall :)

Bare bytta ja :) virket ikke som hu merket noe forskjell her heller :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det er bare næringsinnholdet som skifter.

Sent from my iPhone using BV Forum

Men det heter da tilleggserstatning, så husk på at skal det gis for ett helt måltid, så bruk heller nr. 1. Den metter mer, nr 2 er grovere og hardere for magen, og skal kun gis som tillegg til fast føde. :)

Jeg bruker 2'ern etter maten, men èn gang om dagen får hun bare melk, og da får hun nr. 1 :)

Men det heter da tilleggserstatning, så husk på at skal det gis for ett helt måltid, så bruk heller nr. 1. Den metter mer, nr 2 er grovere og hardere for magen, og skal kun gis som tillegg til fast føde. :)

Jeg bruker 2'ern etter maten, men èn gang om dagen får hun bare melk, og da får hun nr. 1 :)

Jeg har da alltid brukt kun nr 2 (hipp) fra ungene har vært 6 mnd.. uansett om det er kun flaskemåltid eller etter fast føde.. gått helt fint her ;) de har holdt seg mette i minst 3 timer på nr 2:P

Vesla hee ble skikkelig hard i magen av nr 2.. og hadde noen fæle skrikekuler stakkar :( bruker 1 igjen nå :) hun får jo 3 flasker om dagen.. og står på pakka på nr 2 at hun kan få 2-3 flasker med den...men der går ikke gitt :/ gir nr 1 litt til jeg, til hun hvertfall er oppe i 3-4 fast måltider :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hm.. Må man bruke nr 2 ? Skjønner ikke helt detta jeg.. Er det noe krise å bare bruke 1 ? Han får 2 stk grøtmåltider med vann, middagsglass og vann, og 160 ml i ett par flasker iløpet av dagen. Ca 6 dl væske..

Hm.. Må man bruke nr 2 ? Skjønner ikke helt detta jeg.. Er det noe krise å bare bruke 1 ? Han får 2 stk grøtmåltider med vann, middagsglass og vann, og 160 ml i ett par flasker iløpet av dagen. Ca 6 dl væske..

Gjør ikke noe om man bruker nr 1 ;)

Back
Topp