Hvordan går det?

Devilina

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Ja, akkurat det. Hvordan er baby tilværelsen for deg? :)

Her har jeg fått en rolig, smilende sove baby. I motsetning til storesøsteren, så det er uvant og nytt, men deilig. Jeg får faktisk smurt meg mat, satt på en vaskemaskin etc, fordi hun tar seg en dupp. Ikke minst, jeg får duppet litt selv også :)
Føler det er mindre stress med alt enn sist, kan jo være fordi jeg er 2 gangs og ikke har forventninger til ting, og ikke leser på alt mulig av info man finner her og der :p

Skulle vært litt flinkere til å ta trilleturer da men.... det kommer :p mamman er bare litt lat for tiden.
 
Her går det veldig bra egentlig:)
Ho er den mest bedageligste ungen jeg har hatt, så det er en helt ny opplevelse.
Ho reagerer litt når der er utviklingstrinn og på den første vaksina, men utover det er ho rolig og fornøyd.
Har begynt å trille litt turer og møtt barselgruppa her, så nå blir vi kjent med flere med jevngamle babyer her, og det er koselig:)
 
Har en drømmebaby. Søv matta gjennom. Bæsje aldri gjennom, gulpe men ikke så my. En del magevondt på ettermiddag/kveld. Men storkose mæ. Skulla hatt flere trilletura æ å men æ HATE snø å is [emoji13]
 
Går helt fint i grunn. Han sover godt på natt stort sett. Snill og blid. Tuller fortsatt litt med spising pga høy utdrivningsrefleks, det er slitsomt, men det går seg vel til til slutt. Dagene flyr føler jeg, mellom bleieskift, klesvask og middagslaging. Prøver å huske på å nyte litt underveis også. Ikke trillet så mye enda, men det kommer med våren.
 
Det går bra med oss, men det er jo hektisk med to små! Siden det er jeg som både leverer og henter i barnehagen går morgenen med til å stresse med å få to barn og meg selv ut døra, på en god dag rekker jeg kanskje å få i meg litt mat. Når jeg kommer hjem er det tid for amming og soving igjen, og så må jeg spise selv hvis jeg ikke rakk det før barnehagen, og før jeg vet ordet av det er det jo på tide å hente storesøster igjen! [emoji23]
Minstemor sover fremdeles nesten bare i armene mine eller i bæresjalet på dagtid, og hun hater å kjøre bil (det er virkelig et mareritt), så det er ikke så lett å komme seg noe sted ennå, men det er greit nok, det løsner jo før eller siden.
Jeg har så smått prøvd å legge henne litt tidligere på kvelden nå, men det funker dårlig, hun sovner ikke for natten før elleve-tolv uansett. Da sover hun som regel fire-fem timer, og når hun våkner tar jeg henne over i vår seng og ammer liggende. Avhengig av når hun våkner kan hun henge i puppen i timevis ... Som regel våkner hun umiddelbart hvis jeg prøver å legge henne tilbake i sin egen seng. Jeg får jo sove mens hun ligger der og slafser på puppen, men blir jo fort sår, og så synes jeg det er litt skummelt når vi begge sover og hun ruller inn mot meg med ansiktet. [emoji45] Men vet ikke hva annet jeg skal gjøre heller, hvis jeg setter meg opp for å amme ender det bare med at jeg er våken i to timer eller mer ...
 
Går fint her. Har ikke hatt en eneste våkenatt siden 14.12. *bank i bordet*. Sover fra 00.00-12.00 ca hver natt. Prøver å legge henne tidligere, men det er nytteløst :p mye blid, men litt sutrete når kvelden kommer. Sover lite på dagen, hehe, så vippestol er gull verdt her, så vi får gjort noe her hjemme :D
 
Det går bra med oss, men det er jo hektisk med to små! Siden det er jeg som både leverer og henter i barnehagen går morgenen med til å stresse med å få to barn og meg selv ut døra, på en god dag rekker jeg kanskje å få i meg litt mat. Når jeg kommer hjem er det tid for amming og soving igjen, og så må jeg spise selv hvis jeg ikke rakk det før barnehagen, og før jeg vet ordet av det er det jo på tide å hente storesøster igjen! [emoji23]
Minstemor sover fremdeles nesten bare i armene mine eller i bæresjalet på dagtid, og hun hater å kjøre bil (det er virkelig et mareritt), så det er ikke så lett å komme seg noe sted ennå, men det er greit nok, det løsner jo før eller siden.
Jeg har så smått prøvd å legge henne litt tidligere på kvelden nå, men det funker dårlig, hun sovner ikke for natten før elleve-tolv uansett. Da sover hun som regel fire-fem timer, og når hun våkner tar jeg henne over i vår seng og ammer liggende. Avhengig av når hun våkner kan hun henge i puppen i timevis ... Som regel våkner hun umiddelbart hvis jeg prøver å legge henne tilbake i sin egen seng. Jeg får jo sove mens hun ligger der og slafser på puppen, men blir jo fort sår, og så synes jeg det er litt skummelt når vi begge sover og hun ruller inn mot meg med ansiktet. [emoji45] Men vet ikke hva annet jeg skal gjøre heller, hvis jeg setter meg opp for å amme ender det bare med at jeg er våken i to timer eller mer ...
Høres ut som vi har veldig lik situasjon!! Bare at jeg kun har én da. Godt jo å klare fler! [emoji8] Bæresjal heeele dagen. Kun om natten han sover i sengen, vår seng da... men det går jo fint. Nå sover han på meg faktisk. Det er første gang!! [emoji54] dagtid altså. Hvordan legger du babyen din? Jeg legger min ved amming. Skulle gjerne lagt han i hans egen seng. Har du et råd til hvordan jeg legger han? Alene liksom. Hvordan gjør du det?

Gutten vår har hatt kolikk siden uke 2, og det har vært helt krise. Men nå går det mye bedre. Men aldri i seng før tolv. [emoji4]
 
Høres ut som vi har veldig lik situasjon!! Bare at jeg kun har én da. Godt jo å klare fler! [emoji8] Bæresjal heeele dagen. Kun om natten han sover i sengen, vår seng da... men det går jo fint. Nå sover han på meg faktisk. Det er første gang!! [emoji54] dagtid altså. Hvordan legger du babyen din? Jeg legger min ved amming. Skulle gjerne lagt han i hans egen seng. Har du et råd til hvordan jeg legger han? Alene liksom. Hvordan gjør du det?

Gutten vår har hatt kolikk siden uke 2, og det har vært helt krise. Men nå går det mye bedre. Men aldri i seng før tolv. [emoji4]

Mitt beste råd er egentlig bare å gjøre hva som helst som gjør at alle sover best mulig og mest mulig. [emoji38] Men siden jeg skrev forrige innlegg her har det skjedd masse, vi fant omsider en smokk som falt i smak hos lillesøster, og nå trenger jeg ikke lenger å amme i søvn. Hvis hun ikke er for overtrøtt roer hun seg ofte bare med smokken og stryking på nesa, og så sover hun en halvtime (noen ganger mer) i babynestet. Men hun viser ikke så tydelige tegn på å være trøtt ennå, så jeg må passe på klokka. Våkentiden hennes er ca en time nå, så da må jeg passe på å legge henne etter en time, hvis ikke blir hun raskt overtrøtt og vanskeligere å roe.
Samtidig har hun plutselig gått fra å sovne for natten rundt midnatt til å legge seg alt fra 19-21 på kvelden. Dette merket jeg ved at hun plutselig kunne sove flere timer oppå en av oss i sofaen (så lenge det var dempet belysning og stille), så da prøvde vi å legge henne i sengen i stedet, og med smokk og litt nesekos til hun sover tungt så funker det. Jeg har også prøvd noen netter med å amme sittende og legge henne tilbake i sengen sin i stedet for å amme i søvne og la henne bli i vår seng, og det har også fungert, mye på grunn av smokken. Jeg har altså ingen «triks», det har bare gått seg til helt av seg selv her, og smokken har vært til god hjelp.
 
Back
Topp