Hvordan går det?

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hvordan går det med mai-mammaene egentlig?
Og er livet blitt total forandret etter at babyen kom inn i livet deres?
Hvordan er hverdagen, og hvordan er pappaene nå som babyene er blitt større ?

Joda det går ;) å være mamma med ME er omtrent like tungt som jeg trodde det skulle bli, bare mye mer fantastisk! Visste jo jeg kom til å bli utrolig glad i mini, men den kjærligheten du faktisk føler for barna er overveldende og den bare vokser etterhvert som jeg blir mer og mer kjent med gullet *klissete førstegangs mamma* :p
Hverdagen er pittelitt slitsom, mini syns soving på dagen er oppskrytt og vil helst bli aktivisert hele tida :p
Pappan har blitt flinkere og flinkere for hver uke som går, så lenge mini er blid og fornøyd kan han leke og tulle lenge med henne :)

Så sånn er det her ;) hvordan går det med deg, Anna? :)

Går flott her. Vi har en fra før. Var størst overgang å få henne til å godta lillebror enn det å ha lillebror. Akkurat passe jobb. Ting er blitt rutine og vi koser oss. Spessielt nå som storesøster har roet seg og syns det er greit å være hjemme og i barnehagen. :-)

Her går det bedre og bedre!! Livet som trebarnsmor er berikende, slitsomt, fantastisk og litt hektisk!

Jo større snuppa blir, jo lettere går ting syntes jeg! Hun er så blid og glad og en fryd å være mamma til! Storebrødrene er så omtenksomme og snille med lillesøster! Føler meg så velsignet!!

Pappaen er mer hjemme nå så det gjør jo alt lettere.

Jeg har slitet litt med helsen. Plaget av svimmelhet, og har vist et veldig lavt blodtrykk. Det gjør meg trøtt, sliten og energiløs. Legen hørte en lyd på hjerte mitt, så venter på time hos spesialist. Legen er usikker på om svimmelheten skyldes bare lavt blodtrykk el om hjerte ikke klarer å jobbe hardt nok. Så har fått beskjed om å ta det litt med ro. Satser på at alt er bra, men en får jo noen tanker oppi hodet da....

Joda, koser meg i hverdagen. Er forferdelig trøtt, så trettheten og smertene fra fibromyalgien er tilbake etter en pause under graviditeten. Pappaen tar henne i et par timer nesten hver dag (når han jobber sent), sånn at jeg kan hvile/sove litt.

Han koser seg masse med å mate henne nå som hun har begynt med mat. Han sliter like mye som meg med å få henne til å sove på dagen, og plundrer og leker masse når hun er våken. Han hjelper fint til om dagen, men sover som en stein om natta. Det går forsåvidt greit.

Når jeg ikke "krangler" med å for å få a til å sovne om dagen, eller hu sliter med spenninga i ryggen (jepp, går fortsatt til behandling), så koser vi oss masse, og jeg kjenner virkelig en sterk og voksende kjærlighet mellom oss ♡

Joda det går ;) å være mamma med ME er omtrent like tungt som jeg trodde det skulle bli, bare mye mer fantastisk! Visste jo jeg kom til å bli utrolig glad i mini, men den kjærligheten du faktisk føler for barna er overveldende og den bare vokser etterhvert som jeg blir mer og mer kjent med gullet *klissete førstegangs mamma* :p
Hverdagen er pittelitt slitsom, mini syns soving på dagen er oppskrytt og vil helst bli aktivisert hele tida :p
Pappan har blitt flinkere og flinkere for hver uke som går, så lenge mini er blid og fornøyd kan han leke og tulle lenge med henne :)

Så sånn er det her ;) hvordan går det med deg, Anna? :)

Så leit å høre ang ME. Men det virker som du takler det ganske bra allikevel:) Skjønner at det er tungt- veldig godt !

Åh, den kjærligheten du beskriver altså! Akkurat sånn føler jeg det også. Blir bare mer og mer betatt av henne og kjenner følelsene vokser for hver eneste dag. Hun er virkelig det beste som har hendt meg!
Trodde ikle det var mulig å bli så knyttet til noen. Helt overveldende !
Det er så herlig å se pappaen også- hvor knyttet han er blitt til henne. Han er helt oppslukt i henne. Han er veldig flink med henne nå. Elsker å eksperimente med mat, det er hans store greie. I går fikk hun fisk for første gang- og han hadde gått hele dagen og gledet seg til middag fordi han skulle få teste ut en ny rett til henne:)
Ellers står han opp i helgene (har vært fast rutine siden fødsel). Nå har vi en utrolig snill baby da, som sover 12 timer i strekk, alltid! Men han står opp kl 07, gir henne mat og så sover hun til 09:30 før vi er igang:)

Jeg synes livet som mamma har forandret seg litt, men ikke så veldig . Det har bare blitt hakket bedre nå som hun er en del av oss:)

Det går bedre og bedre her! Hjelper at snuppa blir større for hver dag! Syntes ting letter litt av det! Hun spiser og smaker på mye mat nå! Hun smiler og ler. Pappan i huset er mye "flinkere" nå som hun blir større og ikke bare vil til mamma lenger!:-) Hvordan går det med deg Anna1984

Det går bedre og bedre her! Hjelper at snuppa blir større for hver dag! Syntes ting letter litt av det! Hun spiser og smaker på mye mat nå! Hun smiler og ler. Pappan i huset er mye "flinkere" nå som hun blir større og ikke bare vil til mamma lenger!:) Hvordan går det med deg Anna1984
Så godt å høre at det er bedring:) Vet jo at du var temmelig utslitt en periode. Godt å høre at det er bedring for deg:)

Her er det bare bra. Vi har nok fått en drømmebaby om det går ann å kalle en baby det. Sover hele natten, spiser godt, er stort sett alltid blid og fornøyd. Vi har ikke hatt noen utfordringer enda, bortsett fra en dag med feber etter vaksinen på 5 månederen.
Håper det fortsetter slik:)

Klem

Så godt å høre at det er bedring:) Vet jo at du var temmelig utslitt en periode. Godt å høre at det er bedring for deg:)

Her er det bare bra. Vi har nok fått en drømmebaby om det går ann å kalle en baby det. Sover hele natten, spiser godt, er stort sett alltid blid og fornøyd. Vi har ikke hatt noen utfordringer enda, bortsett fra en dag med feber etter vaksinen på 5 månederen.
Håper det fortsetter slik:)

Klem
Så deilig for dere da:-) Må være godt ha en så rolig og fin start!! :-)

Så deilig for dere da:) Må være godt ha en så rolig og fin start!! :)
Absolutt :)
De sier jo at man alltid får en av hver, så får lade opp til en skikkelig "utfordring" neste gang da :eek::mad:

Absolutt :)
De sier jo at man alltid får en av hver, så får lade opp til en skikkelig "utfordring" neste gang da :eek::mad:
Hehe. Det stemmer ikke tror jeg:-p Har fått to veldig like i personlighet;-)

Jeg syntes det var noe herk første to mnd. Men nå koser jeg meg masse. Han smiler og ler og vi kjenner hverandre bedre og bedre. Har virkelig ikke lyst til p jobbe igjen. Bare være hjemme med lille klumpen. ;)

Back
Topp