Hvordan går det?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Det er så stille her inne for tiden, håper det er fordi alle koser seg med babyen(e). Jeg sitter i sofaen med minstesnuppa sovende på fanget. Storesøster har begynt i barnehagen igjen i dag og det regner masse ute, så det blir nok ikke noen trilletur i dag. Frøkna er nå 6,5 uke, og ting begynner å gå seg til. Hun sover ganske bra om natten, og også på dagtid har hun skjønt at det gjør godt å sove. Hun er blitt mer tålmodig, og kan ligge litt på lekematten før hun blir lei. Iblant kan hun til og med ligge et par minutter på magen før hun blir sinna. Hun er blitt "flinkere" å sove i vogna, og hun gråter mindre (men når hun først gråter sørger hun for at det skal høres godt). Det er fremdeles dager hvor jeg føler at jeg ikke gjør annet enn å amme, men når hun nekter å ta smokk, så må jeg av og til bare trø til og fungere som smokk selv.

Hvordan går det med dere andre? Er formen kommet seg etter fødsel? Og hvordan er det med de søte små? :)

Her går det greit.
Ny hverdag i dag uten hjelp fra typen da han måtte på jobb igjen. Men skal klare det ;)
Ellers har Sondre det fint. Liker ikke å bli skiftet på- ender i hylskrik hver gang:p
Han spiser godt og tror han klarer å feste blikket nå - delvis i det minste... kommer frem noen smil i ny og ne, men tror ikke det er bevisst enda. Det som smelter mamma hjertet er når han ler i søvne... sukk, så herlig ♥
Har meldt ham på Babymassasje og baby svømming.
Intro for svømming er allerede i morgen!
Skal lære holdegrep og bli kjent med lyd og lys i svømmehallen. Er ganske spent, for han er jo bare 3 uker...
Kan ikke gå i basseng selv pga renselsen, men heldigvis så jobba ikke faren da så han får gå i badet mens jeg kikker fra bassengkanten.
Sikker på at det blir en del skrik - håper bare at vi ikke blir de eneste :p

Skal også på kafé på torsdag med noen her på forumet. Det blir kos :)

Ellers er formen til mor bra. Var i grunn i bra form rett etter fødsel. Har bare hatt problemer med dehydrering, men begynner å komme seg...

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Her går det fort i svingene. Jeg har vært stille på jobb noen dager og da er det godt at tulla koser seg i bære sele. Hun er med!

Eller smiler og ler hun masse, og vi har funnet ut at det ganske sikkert er melkeprotein allergi på henne å. Etter en uke helt uten melkeprodukter på mor har skrivingen stoppet på ettermiddagene. Det er veldig godt å få litt ro i heimen;)

I dag har vi hatt første skoledag på storebror i dag og tulla har hengt i maya wrapen på meg og sovet mer eller mindre hele tiden!

Skal på kontroll etter fødsel på sykehuset på torsdag og på ultralyd av babyens hofter på onsdag... Gruer meg til å kjøre for hun HATER bilsetet sitt!!!

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Tiden flyr! Skjønner ikke hvor dagene blir av.
Lillefrøkna er blitt 6 uker allerede og styrer huset fullstendig :p Hun vet godt hva hun vil og det beste er å bli kost med eller bært rundt i mammas armer. Får ikke gjort så mye da :happy118

Men i går var hele familien på tur i skogen. Trosset regnværet og gikk en 5 km lang tur. Storebror gikk hele turen selv og lillefrøkna hang på magen.
I dag har eg forsøkt å være husmor, men må bare ta ting i puljevis.

Nettene begynner å ligne på noe. Noen ganger kan hun sove fra 00 til 06 og andre våkner hun en gang innimellom der. Leggerutinene skal jeg få inn nå når sambo reiser offshore neste uke. Da kan vi bråke igjen på soverommet.

Her jobbes det med amming etter pause og nå er formen kommet seg etter alt "tullet" etter fødsel . koser meg med sjarmøren min.har litt mer kosetid med han denne uken pga min mor kjører prinsessen min i barnehagen så jeg slipper å ta to busser frem og to tilbake:) har omtrent bare sovet,kost på babyen og ammet i dag da jentungen og samboer var i barnehagen/på jobb.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her går det bra og :)
Føle eg bare ammer og ingenting annet om dagene,
Men så gjør eg jo ikkje helt det heller... :P
Har fått ei veldig rolig jente som egentlig bare skriker når
Mammaen e litt for treig med å slenge ut puppen! :P

Jente 27.07.13 <3

Koser oss veldig med gutten. Han fyller 11 uker i natt, og er min storsjarmør. Smiler mye, har ledd et par ganger, og er utrolig interessert i alt han ser og hører nå. Deilig barnlig nysgjerrighet og fryd. Har begynt å ønske oss litt voksentid på kveldene, og derfor stod jeg opp en amming tidligere enn vanlig i går og dag. Det har ført til en amming tidligere nattesøvn på gutten, dvs mellom 21-2130 i steden for 2330-0030. Veldig avhengig av voksen og helst kosepupp (au) for å få det til, men vi trenger virkelig at han snart slutter å være oppe til over midnatt ;-) i ferien var det ok, ikke nå...
Godt å være tilbake fra ferie selv om ferien på Sørlandet var helt topp og koselig. Deilig å være i vår egen leilighet igjen :-)
Ute på masse trilleturer og badeturer. Tviholder på sommerfølelsen, og frøs littegranne i sommerkjolen i dag.
Barseltreff i dag, med 5 vogner utgjorde vi en skikkelig mafia ;-) haha!! Så herlige damer og beibisser jeg har kommet sammen med. Heldig :-)
Dåp til søndag. Enda litt forberedelser igjen. Bl.a kjole til meg. Jeg er ikke......samme str som før gravid for å si det sånn :-/
Koselig mer forum :-)

Kan virkelig ikke klage.
Han må være den goeste babyen i verden. ❤
Amminga går som en drøm og han sover godt på nettene.
Har hatt en rutine på mating i 24, 03 og 06 tiden siden han ble født, men nå harehund droppet 03 måltidet og sovet i 5-6 timer i strekk i det siste :)

Har vært travelt nå siste uka med skolestart og mange forberedelser og rutineendringer.
Men det begynner å gå seg til nå :)

Jeg virkelig nyter denne tiden.
Han smiler hver gang vi prater med han og noen latterhikst er også begynt å komme ❤

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Det er nok noe med det, vi er for opptatte med å kose med de små. :)
Vi har en veldig rolig og snill gutt, sover godt om natta, og liker godt å ligge i vugga si i stua mens jeg tuster rundt.
Det er deilig å begynne å få litt tid til eldstemann igjen å. Igår satt vi lenge å tegna sammen, og han trenger litt mammakos nå.
Så sånn generelt, går det veldig fint her! :)

❤ Emil 13.juli -13 ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤

Back
Topp