Hvordan går det så langt?

BellaBanana

Betatt av forumet
Lurer på hvordan graviditeten går for dere jenter? Litt sånn generell oppsummering av tiden så langt, hvor langt du er på vei, hvilke forberedelser du/dere har gjort, hva du synes om å være gravid og om du føler deg forberedt til mini kommer til verden?

Morsom tråd!:)
Her går det veldig fint, formen er upåklagelig! Får til å trene 4-5 ganger i uka fortsatt, hodepinen er borte, matlysten er tilbake! Har i tillegg ikke hatt noen cravings i svangerskapet så langt, så det er jeg fornøyd med!:)
Jeg er idag 27+5, så snart i det siste trimester!
Jeg stortrives som gravid! Har i all tid vært ganske misfornøyd med min egen kropp, men nå som jeg er gravid er jeg mer konfortabel enn noen gang! Syns det er hærlig med gravidmage!
Vi har i grunn ikke gjort så mange forberedelser, vi er begge svært travle med siste innspurt på bachelor for min del, og master for hans del, så barnerommet står i grunn tomt, bare sengen som står der inne så langt. Har kjøpt barnevogn, og thats it! Tenker vi skal fikse resten nå som vi er ferdig på skolen i neste uke! KJenner det begynner å bli på tide, har mareritt hver kveld nå om at jeg føder for tidlig, og så er det ingenting som er i orden til den lille kommer!:p hehe..

Etter kvalmen fra uke 5 til uke 16, har jeg ingenting å klage på i graviditeten nå! Eller.. Litt vonde hofter osv, men det er vel sånt som hører med? :)
Vi har fått det meste på plass.. Mangler bare madrass til senga + dyner osv. Klær tror jeg vi har nok av for en god stund fremover da vi har fått kjempe mye gratis fra alle og enhver. Greit å arve! :)
Til uka begynner vi å pusse opp barnerommet. Fikk klarsignal fra huseier at det var greit å male over den blåfargen som er der, siden vi venter jente :) Gleder meg kjempe mye til å få orden på det rommet :)
Til uka er det 3D-ul som står på tapetet, og vi gleder oss kjempe mye til å se den lille frøkna vår ♥

Her gikk de første 20 ukene greitt, bare med kvalme og veldig trøtt. Så ble jeg sykmeldt pga bekken. Så ble det oppdaget sukker i urinen ved flere anledninger og ble henvist til sykehuset. Der er det funnet vekstavvik og den er nå på -14%. Så blir ul hver 14. Dag frem til fødsel. Er nå i uke 27+0, og det meste av utstyr er klart :) mangler kun madrass til senga og stelleprodukter ;) på en måte godt å være ferdig :p

❤ Venter ei lita jente 16 september ❤

Jeg har slitt vanvittig med bekkenløsning og låsning. Men har fått god oppfølging av Fysio og trening 3-4 ganger i uken. Og nå begynner det faktisk å gå bedre. Kjenner at dette er den tiden jeg burde nyte men har det så travelt hele tiden :( har ikke kjøpt inn noe til babyen men har en jente på 1,5 så jeg har alt jeg trenger :)

Begynner å bli veldig plaget av hodepine og veldig sliten omdagen.. BT er litt høyt , så kontroll hver uke nå.. Livredd for å bli innlagt nå snart, bare uke 26+2 idag.. Alt av utstyr som trengs er vasket/ kjøpt og er på plass.. Mangler bare å re senga

Halsbrann har hvert plagsom lenge nå og i beinfeste mellom beina og vagina på begge sider gjør det alltid vondt i perioder på dagen , så føler jeg har merkelig gange til tider

Formen min er egentlig veldig fin..hadde det ikke vært for bekkenløsning så hadde alt vært tipp topp:)Er 100% sykmeldt(pga bekkenet) så jeg koser meg hjemme om dagene og nyter graviditeten og magen:)Har kjøpt inn det meste vi mangler..prøver å spare igjen noe å pussle med de siste ukene etter ferien også:)Jeg er 30+ 4 uker:)

Heei :)

Sitter på min nest siste vakt før sommerferie. Kjenner det skal bli deilig etter en hektisk eksamenstid, og med helgejobb på et eldresenter. Har de siste ukene vært plaget med bekkensmerter, så har heldigvis fått tatt de siste vaktene mine som nattevakt. Er liksom meningen at jeg skal hjelpe de eldre, men har nesten blitt til at de har måtte hjelpe meg opp fra stolen/gulvet på slutten av vakta :laughing002

Eller har jeg frem til nå vært veldig heldig i svangerskapet. Er 29+1 dag på vei. Har ikke fått kjøpt inn så mye, da jeg har vært for opptatt med å lese til eksamen. Så kjenner litt på stresset. Heldigvis har vi arvet mye, så tror nok det kommer til å gå helt fint :)

Eneste cravings jeg har hatt og fortsatt har, er isbiter. Måtte ta med en pose på jobb, da jeg syntes det virket helt utenkelig å klare seg 9 timer i våken tilstand, uten isbiter! :p

Tja, vet ikke hva jeg skal si jeg. Liker å være gravid og dette svangerskapet var veldig ønsket, men det fører desverre med seg så innmari mye smerte for min del at nå gleder jeg med til å bli ferdig. Har måttet starte opp med smertelindring :( I tillegg har jeg hatt premature rier 2 ganger, sist gang fikk jeg riehemmende og lungemodningssprøyte. Heldigvis ser det ut til at smurfen vil bo i magen enda noen uker :) Forhåpentligvis bare 10 uker igjen.

Er sånn høvelig i rute med innkjøp. Klær har jeg mer enn nok av, men kjøper litt likevell siden det er så kos. De store tingene har vi, og barnevogn henter vi om 14 dager. Ellers mangler vi dyne i den minste størrelsen, dynetrekk til 80x100, sengekant til vuggesengen og sengehimmel er på vei i posten på mandag vil jeg tro :)

Cravings har jeg igrunn ikke hatt denne gangen. Har hatt lyst på spesielle ting i korte perioder, som appelsinjuice og bringebæresmoothie, men det har passert. Heldigvis har jeg bare lyst på sunne ting. Melkesjokolade har jeg helt avsmak på :eek: Vannmelon blir det spist mye av.
Sist MÅTTE jeg ha iskald melk og skive med nugatti hveer dag hele svangerskapet, haha. Glad jeg slipper denne gangen, blæh!

28+4 i skrivende stund.

Back
Topp