Hvordan går det på jobben?

Fjåsa1980

September 2013 <3
Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå på jobben fremover. Jeg jobber som lærer på videregående som tik tider kan være veldig stressende. Ikke mulighet tim å gjemme seg litt unna hvis man ikke føler seg helt bra! Og må alltid stille forberedt! Jeg har et håp om å klare meg uten sykemeldinger dette svangerskapet! Er bare fre, til sommerferien, så der er jeg heldig! Vært en del sykemeldt de to forrige svangerskapene! Skal prøve å være førevar å sette inn ulike tiltak allerede nå! skal sjekke med sjefen min om mulighet for å endre timeplanen så jeg slipper så mange tidligtimer! synd hvis en må bli litt borte! Vil gå ut over de flotte elevene mine!! Men kjenner det ikke er like enkelt å late som man er på topp med dårlig søvn om nettene, kvalme og trøtt!! Men klager ikke, er jo fantastisk å være gravid! Vi må huske på at det er mange som sliter og her sitter vi alle og føler at kroppen forandrer seg dag for dag! Hvordan er det med dere andre og jobb? Hvilke tanker har dere?

Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå på jobben fremover. Jeg jobber som lærer på videregående som tik tider kan være veldig stressende. Ikke mulighet tim å gjemme seg litt unna hvis man ikke føler seg helt bra! Og må alltid stille forberedt! Jeg har et håp om å klare meg uten sykemeldinger dette svangerskapet! Er bare fre, til sommerferien, så der er jeg heldig! Vært en del sykemeldt de to forrige svangerskapene! Skal prøve å være førevar å sette inn ulike tiltak allerede nå! skal sjekke med sjefen min om mulighet for å endre timeplanen så jeg slipper så mange tidligtimer! synd hvis en må bli litt borte! Vil gå ut over de flotte elevene mine!! Men kjenner det ikke er like enkelt å late som man er på topp med dårlig søvn om nettene, kvalme og trøtt!! Men klager ikke, er jo fantastisk å være gravid! Vi må huske på at det er mange som sliter og her sitter vi alle og føler at kroppen forandrer seg dag for dag! Hvordan er det med dere andre og jobb? Hvilke tanker har dere?

Om du klarer deg til sommeren må jo det være det beste for deg og elevene du har :) Men selvfølgelig skal helsa komme først!
Jeg er allerede blitt sykemeldt. Jeg har hatt vondt i bekkenet siden forrige sv.skap (i 2010). Så mista jeg i juli i fjor, så jeg fikk meg en sykemelding til de verste ukene er overstått. Er hjelpepleier :)

jobber som helsefagarbeider på sykehjem. å er litt redd om kvalmen melder seg slik den gjorde med jenta mi at det blir litt tøft med mange ekle lukter. Det var det værste sist gang i vertfall. har informert sjefen om at jeg er gravid. hun var veldig positiv,hun har bare mast i 2 år . hihi. har fått ekstra vakter på kjøkkenet istedenfor i hele januar( mangel på folk). det passet meg utmerket. Da slipper alle på avdelingen å oppdage at jeg er gravid om kvalmen melder seg:-) ellers er jeg litt små redd noen av mine kollega som bare ser på folk at de er gravide. ble enig med sjefen at det var 3 stk jeg måtte "passe" meg for. de begynte nemmelig å lure i dag allerede:-o
flere som blir avslørt av kollega som ser?

Jeg fortalte det til mine nærmeste kollegarer på avdelingen! Så slipper jeg å fortelle hvite løgner og de er mer forståelsesfulle hvis jeg ikke orker jobbe så mye hjemme om kvelden! Eller ikke alltid sprudler over av energi som jeg bruker å gjøre på jobb! Sa det også til sjefen min! Alle tok det veldig bra! Spent på når elevene mine kommer til å ane ugler i mosen!

jobber som frisør.. står mye rett opp og ned.. mye dårlige arbeidsstillinger.. fikk bekkenløsning ganske tidlig forrige gang.. og det blei skikkelig j*velig.. takk og lov for laser di tre dagene på barsel etter fødsel!! ellers så syns jeg egentlig det er litt dritt å være på jobb. produktene har jo blitt mildere.. men når det finnes informasjon som sier at frisørbabyer blir små pga av gassene osv i salongen så blir man litt ekstra obs.. høres jo ikke helt bra ut.. snuppa mi var 4kg, men blei sykemeldt delvis ganske tidlig pga bekkenløsning.. og 100% etter uke 20 en gang pga svf og nyresvikt.. så da blei det ikke så mye jobbing.. spent på hvordan det blir denne gangen.. har sagt det til to a jentene :) mest fordi jeg nesten sprekker snart.. måtte bare fortelle noen :P

Jeg har vært sykemeldt siden 17.des pga svimmelhet og kvalme. Legen mente det er krystallsyken. Er bare blitt verre, like svimmel og mer kvalm. Var sjefen min som lurte på om jeg ikke burde ta en test bare for å utelukke. Nå har jeg hatt en del blødninger (derfor har jeg ikke trodd jeg er gravid) så venter med å si noe til jeg har fått bekreftet at alt er ok hos legen.
Forrige gang var jeg sykemeldt med kvalme i starten og med kynnete og bekkenløsning fra 5. Måned. Håper å holde lengre nå.

Back
Topp