Hvordan går det med vekten?

FintFerdig

Betatt av forumet
Og hva tenker du om vektoppgang i svangerskapet?

Jeg er 18+1 og har gått opp 2,5 kg. Jeg prøver å være bevisst ang chips og brus som egentlig er en stor svakhet hos meg.
I mitt forrige svangerskap for mange år siden, tror jeg at jeg la på meg MASSE, men jeg husker ingen tall. Kan heller ikke huske at jeg brydde meg eller på noe vis eller var bevisst på å begrense vektoppgangen.
Denne gang er jeg eldre (og smartere?) og har dessuten en litt mer aktiv jobb enn ved sist svangerskap. Håper derfor at jeg kan klare å legge på meg det som er «normalt» og ikke 20+ som sist..

Jeg tenke ofte på om det er genetisk. At hvis man legger på seg rikelig i ett svangerskap, vil automatisk gjøre det i neste uavhengig av livsstil?

Her har det gått opp opp og opp.

Nå skal det sies at jeg de første 15 ukene «måtte» spise for å ikke kaste opp. Det har roet seg den siste mnd.
Men, jeg kan glemme å bruke samme klær som ved sist graviditet...eller noe annet jeg har i skapet.

Jaja, tar det ikke SÅ tungt. Mest happy for at formen er blitt så mye bedre.

Last edited:
Så langt virker det for min del som at vektoppgangen er relativt lik som i første svangerskap. Forige gang gikk jeg opp 7 kg , ser ut til at det blir rundt det samme denne også. Bruker fortsatt mine vanlige klær (selv om noen av de strammer litt) er 22+2 i dag.

Foreløpig ganske likt som sist svangerskap da jeg la på meg 18kg. Håper egentlig på litt mindre denne gangen... 12-15kg hadde vært greit :P

Er 18 + 0 og har gått opp 2,5 kg. I forrige svangerskap tenkte jeg ikke noe på vekt. Denne gangen er jeg litt mer påpasselig. Kanskje fordi jeg veier mer i utgangspunktet.

Aner ikke enda... gikk opp 2-3 kg ganske kjapt men synes ikke jeg hr blitt så «feit» enda [emoji85]

18+2 og opp 4 kg.. Spiser som er hest og kommer sikkert til å legge på meg 20 kg sånn som sist :p Stresser ikke med det for trenger de ekstra kiloene når babyen kommer og jeg ammer og aldri rekker å spise :p

Er 20+1 og har gått opp rundt 7kg. Har alltid slitt med å legge på meg, så er strålende fornøyd! Har vært mye matlei i sommer i varmen, men ser ikke ut som det har spilt noe rolle på vekta :')

Er 20+1 og har gått opp rundt 7kg. Har alltid slitt med å legge på meg, så er strålende fornøyd! Har vært mye matlei i sommer i varmen, men ser ikke ut som det har spilt noe rolle på vekta :')

Er 21+3 og foreløpig nærmer meg 5 kg+. Forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg mer til nå, og da endte jeg på 19 kg. Satser på at det blir mindre denne gang, men det betyr ikke så mye.

Synes magen har vokst litt lite siste ukene jeg da.. Vokser den i litt rykk og napp kanskje? akkurat som jeg hadde forventet at den skulle vokse mer pr. uke. 3 uker siden OUL nå og alt var fint, jeg kjenner liv hver dag så er ikke bekymret. ;)

20+3, og har gått opp ca 4 kg til nå. Foreløpig har vekten lokalisert seg på puppene og magen, mens resten er som vanlig[emoji1360]

Aner ikke hvor jeg kommer til å ende opp, men det viktigste er at lille har det godt og vokser som h*n skal [emoji2] men jeg har selvfølgelig ikke lyst å legge på meg mer enn nødvendig/anbefalt [emoji5]

19+4 i dag og har gått opp 2,5 kg. Det meste har lagt seg på magen og puppene her også.
Målet er å ikke gå opp mer enn anbefalt, men hvis jeg legger på meg mye vann er det ikke like lett å kontrollere. Spiser sunt og trener nå 4 ganger i uken.

Jeg er 21+2 i dag, og har gått opp ca. 6 kg så langt. Har alltid slitt med å legge på meg, og trives veldig godt med vektøkninga så langt. Magen er ganske stor, og puppene har allerede vokst minst 2 - nesten 3 - størrelser! Klager ikke da! :p

Jeg er 19+4 og har gått opp 5 kg. Jeg er gravid med tvillinger, og tipper vektoppgangen er grei?

Jeg er jo egentlig en veldig matglad person, men nå i svangerskapet har jeg mistet veldig apetitten.. Spiser fordi jeg må og jeg trenger energien, men ingenting smaker godt lengre.

18+2 og har vel lagt på meg ca 4 kg... Prøver å være bevisst på hva jeg spiser, men etter å ha spydd i 10 uker, så er det deilig å endelig spise mat igjen[emoji15]

Er 17+3 og har gått opp 5kg eller noe slikt tror jeg.. hadde egentlig litt å gå på sånn i forhold til høyden, har alltid vært underernært/normal og ikke over, så gjør nok ikke noe ennå[emoji4]

Gått ned 2 kg siden jeg ble gravid, er i uke 18+1. Men skal sies at det ligger i familien, alle fra mamma sin side gikk ned i vekt. Før hun ble gravid med meg veide hun 62 kg, i 8 mnd veide hun 52 kg [emoji28]

18+2, og er nesten oppe igjen på vekten jeg var på når jeg ble gravid. Gikk ned 2 kilo de første månedene, siden jeg sleit så med kvalme

Back
Topp