Hvordan går det med vekta?

Sommerbaby- venter på nr.2!

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
Midt i uke 14 har jeg gått opp i overkant av 3 kg. Synes det er vel mye. Klarer selvfølgelig ikke å huske hvordan det sto til sist, men det gikk nok treigere. Går man fortere opp 2. Gang? Noen erfaringer?
Hvordan er det med dere?

Sist vistes det bare på magen, men nå er jeg god å rund over hofter å rumpe. Fint med litt former i grunn, meeeen er redd for hvor det vil ende.. ;)

Midt i uke 14 har jeg gått opp i overkant av 3 kg. Synes det er vel mye. Klarer selvfølgelig ikke å huske hvordan det sto til sist, men det gikk nok treigere. Går man fortere opp 2. Gang? Noen erfaringer?
Hvordan er det med dere?

Sist vistes det bare på magen, men nå er jeg god å rund over hofter å rumpe. Fint med litt former i grunn, meeeen er redd for hvor det vil ende.. ;)

Er gravid for første gang, har ikke gått opp noe enda (14+3)..:) Synes ikke kroppen ser så gravid ut heller da, med unntak av brystpartiet :p

Hvordan er det med dere?

Er 13/14 uker, gravid for første gang og har gått opp 6 kilo :p Er pga ekstrem kvalme - må spise i ett kjør for å unngå det verste

Får håpe det gir seg snart da! :) har vært utrolig heldig, har ingen "gravidplager" :D
Gleder meg veldig til å kjenne på livet der inne nå, så jeg vet at den er der!

Jeg har gått ned 4 kg siden jeg ble gravid. jeg er nå 14+4 :) men nå har jeg en god del å ta fra før så er jo ikke så farlig :P

Er på startvekten jeg. Så er vel det att jeg har gått ned pga ekstrem kvalme så er på startvekten el noe. Ser ikke særlig gravid ut bare lubben ut pga luft :p

Jeg er 18+3, gått opp 6 kilo. Har vel i grunnen kun meg selv å skylde og matvaner. Har ikke akkurat passa på noe i jula heller. Er nr. 3 her.

Har du kjent noe liv?
Nei ikke kjent noenting så lurer til tider på om det er noen der inne. Har du?
Har fått bekreftet at alt var i orden 2 ganger; hjertelyd hos jordmor for 3 uker siden og TUL for snart 2 uker siden. Jeg mener å huske at legen sa at morkaken ligger foran så fosteret er nok godt isolert :)

Nei ikke kjent noenting så lurer til tider på om det er noen der inne. Har du?
Har fått bekreftet at alt var i orden 2 ganger; hjertelyd hos jordmor for 3 uker siden og TUL for snart 2 uker siden. Jeg mener å huske at legen sa at morkaken ligger foran så fosteret er nok godt isolert :)

Nei ingenting!:p igår la jeg meg for å kjenne godt etter, men like stille...:p
Har vært på ul fire ganger allerede (de følger opp en vanncyste) så vet jo at "lillesprell" har det bra og beveger seg, men er så utålmodig!!:D ikke hørt hjertelyd, men neste er oul så da blir det vel litt mer grundig :)

16+0 og har gått opp 3 kg. Tror jeg lå noenlunde likt forrige gang også, og da gikk jeg opp totalt 11kg, så håper på gjentagelse av det, men er forberedt på at det kan bli noen kilo ekstra med nr. to hvis jeg skal tro mytene/historiene fra andre fleregangsfødende.

Hbor mye man går opp kommer an på hvor mye man spiser.. Jeg har gått opp mye denne gangen, men vet ikke hvor mye fordi vekta var ødelagt :p

Hbor mye man går opp kommer an på hvor mye man spiser.. Jeg har gått opp mye denne gangen, men vet ikke hvor mye fordi vekta var ødelagt :p

Ja litt enkelt sagt så er det jo det det står på. Men det avhenger jo også av form, hvor mye man klarer å være i bevegelse, om treningen blir oppretholdt og hvordan søvnvanene er, om man spyr osv.. Ikke minst hva man klarer å få i seg når man spiser. Mange ting som spiller inn...

16+0 og har gått opp 3 kg. Tror jeg lå noenlunde likt forrige gang også, og da gikk jeg opp totalt 11kg, så håper på gjentagelse av det, men er forberedt på at det kan bli noen kilo ekstra med nr. to hvis jeg skal tro mytene/historiene fra andre fleregangsfødende.

11 kg er jo litt under gjennomsnittet, så det er jo et fint utgangspunkt. Er det vanlig at man legger litt mer på seg på andre runde? Vet du i så fall hvorfor? Legen min sa at man ofte legger mindre på seg for at man allerede har en liten å ta vare på. Her er jeg litt bortskjemt med en utrolig hjelpsom mann, så jeg kan nok bare glemme den teorien... ;)

11 kg er jo litt under gjennomsnittet, så det er jo et fint utgangspunkt. Er det vanlig at man legger litt mer på seg på andre runde? Vet du i så fall hvorfor? Legen min sa at man ofte legger mindre på seg for at man allerede har en liten å ta vare på. Her er jeg litt bortskjemt med en utrolig hjelpsom mann, så jeg kan nok bare glemme den teorien... ;)
Jeg vet desverre ikke hvorfor, og man skulle jo tro som du sier at man er mer aktiv pga at man har barn fra før, men det er jammen ikke godt å si.

Back
Topp