Hvordan går det med treningen?

Fliiinke folk ass. "Motivasjon: KOM TIL MEG!"
Trente 3 ganger i uka fram til jeg begynte på IVF-behandling. Turte ikke røre meg de første ukene, så balla det på seg med latskap og slapphet. Nå: RÆVVA!
Kan jeg begynne nå da??? Nå er formen OK igjen, bortsett fra vondt i bekken og sånn, men det må man vel regne med ;)
 
Skitur i fantastisk "påskevær" - hadde koblet på hunden, så kan ikke skryte av at pulsen ble svært høy. Men masse frisk luft og solstråler på kroppen! :)
 
Mange som er flinke å trene her.. :) Stå på! :) Her er det desverre ikke så mye aktivitet som ønsket.. Langt i fra.. :/ Men jeg har en hund, så kommer meg da ut ila dagen hvertfall.. :) Ellers har jeg en aktiv 3 åring jeg driver å flyger etter, så hvis jeg legger latsiden til, kan jeg kalle det trening også.. ;)
 
Kjempekjekt med hund som krever at du kommer deg litt ut iallefall :) Skulle på kettlebells idag, meeen, med en unge som ikke er helt i form så ble det hjemme på sofaen med han.. jaja, ny dag imorgen :)
Så mange som er flinke å trene her!! :D
 
Etter masse plager med lavt blodtrykk og kvalme har jeg endelig klart å komme meg opp av sofaen. Prioriterer gåturwr i første omgang, men har også mulighet for trening i vann, så blir nok det også snart :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg har faktisk begynt å trene litt styrke igjen. Jeg og mannen skal gjøre det annenhver dag, ble vi enige om :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
La frem treningsklær igår, tok de på meg når jeg stod opp, spiste rask frokost og nå skal jeg avgårde til treningsstudio! Merker det hjelper å bare ta på seg treningstøy!
 
Dere som trener styrke men vekter... jeg leser flere plasser at man ikke skal ta knebøy, markløft etc pga at det gir økt buktrykk.. samt ikke gå så dypt slik at ledd og scener i bekkenet strekkes... åhh.. synes det er irriterende å lese slikt, hehe! Jeg gjør slike øvelser, og har ingen ondter av det, men ender opp med å bli usikker og får dårlig samvittighet.. enn hvis jeg blir plaget med bekkenet senere i svangerskapet fordi jeg holder på slik nå ?! :/
 
Jeg sliter med bekkenet og går til fysio + at jeg trener styrke på studio.. Jeg tar knebøy med bare stanga, ca 20 kg, med riktig teknikk og plass til magen så er ikke det skadelig for bekkenet i det hele tatt! Utfall og beinpress belaster bekkenet mer..
 
Jeg har hatt 1 styrkeøkt, 1 spinningøkt og skiturer i helgene de siste ukene. Fungerer veldig fint og har ingen problemer m treningen enda! :) men som du sier, tightsen er ikke like flott lengre :p har forsøkt å finne treningsklær for gravide uten hell - noen som har tips?


Jeg har bare gått opp i str på buksen..overdelene bruker jeg er sånn mageforlenger fra hm under.. så jeg kan fint bruke de jeg har fra Før :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Fliiinke folk ass. "Motivasjon: KOM TIL MEG!"
Trente 3 ganger i uka fram til jeg begynte på IVF-behandling. Turte ikke røre meg de første ukene, så balla det på seg med latskap og slapphet. Nå: RÆVVA!
Kan jeg begynne nå da??? Nå er formen OK igjen, bortsett fra vondt i bekken og sånn, men det må man vel regne med ;)

Du kan fint trene hvis lege/jordmor mener det går fint for deg.
.jeg sliter selv m bekkenet men ble anbefalt å trene..så jeg trener styrke, litt kondisjon å en del med egenvekt :) hjelper veldig på mitt bekken !

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Går mye turer, men må begrense lengden siden bekkenet krangler hvis jeg går for langt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Går mye turer, men må begrense lengden siden bekkenet krangler hvis jeg går for langt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så bra! :) Ja er du plaget med bekkenet er det best å være forsiktig :/ Blir du fulgt opp av fysio, og fått øvelser du skal gjøre ?
 
Jeg sliter med bekkenet og går til fysio + at jeg trener styrke på studio.. Jeg tar knebøy med bare stanga, ca 20 kg, med riktig teknikk og plass til magen så er ikke det skadelig for bekkenet i det hele tatt! Utfall og beinpress belaster bekkenet mer..


Så bra du får oppfølging, håper du klarer å holde bekkenproblemene i sjakk :)
Snakket med en personlig trener nå, som også er gravid, og dermed hadde undersøkt litt.. hun sa at ved knebøy burde man holde seg til 90 graders vinkel. Og viktig med teknikk som du sier, hun hadde aldri hatt så bra teknikk som hun hadde nå ;) Hun anbefalte ikke utfall eller andre splitbevegelser, fordi det kan gi økt bukpress som KAN medføre litt mer slarkete muskulatur nedentil :/ Ellers er tunge øvelser greit så lenge man ikke må holde pusten selv fordi det er så tungt (da igjen blir det økt bukpress samt kan gi mindre oksygentilførsel til barnet)... så var litt oppklarende iallefall :) Har sluttet med planken, og trener nå bare de skrå magemusklene :) Var på Tabata nå,og da gjorde jeg stort sett alle øvelsene, men hadde litt roligere tempo enn vanlig .
 
Back
Topp