Hvordan går det med treningen?

Treningsmengden min har dessverre gått drastisk ned. Både fordi jeg er så latterlig trøtt om ettermiddagen/kveldene og fordi jeg ikke har sjans til å holde den samme intensiteten som før, og dermed er det noen av de saltimene jeg pleide å gå som det er bedre at jeg holder meg unna enn kommer og forstyrrer på:p
Jeg sykler til og fra jobb, ganske bakkete selv om det ikke er så innmari langt. I tillegg blir det gjerne en styrkeøkt i uka. Håper alltid å få til mer, men nå er halve svangerskapet gått uten at jeg har klart å trappe opp. Får si meg fornøyd så lenge jeg orker syklinga, satser på at den er mye bedre enn ingenting :)
 
Åå, jeg trenger litt motivasjon. Her er det dårlig med trening gitt.. Rett og sett fordi jeg er blitt så lat. Må prøve å komme igang igjen med litt vekttrening hjemme og noen turer i uken.
 
jeg jobber og studerer meen tiden til trening tar jeg fra den "tvtiden" eller rett etter/rett før skole eller jobb:) liker å ha noe å gjøre hele tiden:p jeg bruker et styrkeprogram av Silje Mariela som heter mucle up, men det må kjøpes og ikke lov å deles... men jeg kan sette opp en to splitt til deg om du vil? Pleier du å trene styrke kisskine?? :)
Ja vil du det? Jeg har forresten trent etter Silje mariela treningsprogram tidligere, booty building og denne fatale fat attack. Elsker å trene styrke, og trente vel styrke ca 4-5 ganger i uka før jeg ble gravid:)
 
Treningsmengden min har dessverre gått drastisk ned. Både fordi jeg er så latterlig trøtt om ettermiddagen/kveldene og fordi jeg ikke har sjans til å holde den samme intensiteten som før, og dermed er det noen av de saltimene jeg pleide å gå som det er bedre at jeg holder meg unna enn kommer og forstyrrer på:p
Jeg sykler til og fra jobb, ganske bakkete selv om det ikke er så innmari langt. I tillegg blir det gjerne en styrkeøkt i uka. Håper alltid å få til mer, men nå er halve svangerskapet gått uten at jeg har klart å trappe opp. Får si meg fornøyd så lenge jeg orker syklinga, satser på at den er mye bedre enn ingenting :)
Alt er bedre enn ingenting! Syns du er flink :)
 
Åå, jeg trenger litt motivasjon. Her er det dårlig med trening gitt.. Rett og sett fordi jeg er blitt så lat. Må prøve å komme igang igjen med litt vekttrening hjemme og noen turer i uken.

Aldri for sent å starte :) Alt er bedre enn ingenting! Og så kan du skrive inn i tråden her å skryte av deg selv etterpå ;)
 
Synes alt er blitt så tungt de siste 3 ukene ca (er 21+2). Jeg er ikke dritsprek i utgangspunktet, men kunne fint ta meg en rask runde på ca en time om dagen. Nå er det et ork. Bena er så seige :-(. Gjør yoga 4-5 ganger i uken (1 gang med instruktør), det er godt, men er nok mer stretching enn styrke her i gården :)

Imorgen skal jeg forresten gå til innkjøp av en ordentlig spinningsykkel! Er veldig i glad i spinning og har lest at det skal være bra for gravide hofter :p. Spinning er klart best på studio, men gidder ikke medlemskap kun for å gå på spinning :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Wow så flink du er! Jeg sliter med å få tid til treningen, jobber lange dager på jobb... Men å som jeg savner å trene skikkelig tung styrke igjen! :) kan ikke du legge ut det styrkeprogrammet du kjører nå, syns det er så vanskelig å vite hva jeg kan trene som gravid..[/quote

Sk
Ja vil du det? Jeg har forresten trent etter Silje mariela treningsprogram tidligere, booty building og denne fatale fat attack. Elsker å trene styrke, og trente vel styrke ca 4-5 ganger i uka før jeg ble gravid:)

Hehe vittig, eg har også brukt de to programmene men nå er det mucle up! Fat attack passer ikke helt for oss gravide:p
Her er eksempler på to økter

Overkropp:
Skråbenk med stang eller manualer
Pullups/chins
Nedtrekk bredt/smalt grep
Roing m stang elr maskin.
Bicepscurl m stang/manual
Tricepspress
Sidehev
3-4 sett m 6-12 rep avgjør selv etter hvor tungt su vil kjøre, få rep = tunge vekter.

Beinøkt:
Knebøy/frontbøy
Div utfall, gående, bulgarske velg det som passer deg best.
Markløft, deadlift eller strake
Beinpress
Tåhev
Globet squat

Dette er bare forslag, kjenn på kroppen hva som kjennes greit ut å gjøre. Legen min sa alt som kjentes bra ut og ikke vont/ubehagelig kunne jeg gjøre. Og ikke løft tyngre eller prøv å max løft. Det du kunne før kan du men ikke mer:) mye mas nå men du forstår sikert hva jeg mener :)
 
Hehe vittig, eg har også brukt de to programmene men nå er det mucle up! Fat attack passer ikke helt for oss gravide:p
Her er eksempler på to økter

Overkropp:
Skråbenk med stang eller manualer
Pullups/chins
Nedtrekk bredt/smalt grep
Roing m stang elr maskin.
Bicepscurl m stang/manual
Tricepspress
Sidehev
3-4 sett m 6-12 rep avgjør selv etter hvor tungt su vil kjøre, få rep = tunge vekter.

Beinøkt:
Knebøy/frontbøy
Div utfall, gående, bulgarske velg det som passer deg best.
Markløft, deadlift eller strake
Beinpress
Tåhev
Globet squat

Dette er bare forslag, kjenn på kroppen hva som kjennes greit ut å gjøre. Legen min sa alt som kjentes bra ut og ikke vont/ubehagelig kunne jeg gjøre. Og ikke løft tyngre eller prøv å max løft. Det du kunne før kan du men ikke mer:) mye mas nå men du forstår sikert hva jeg mener :)
Så bra, tusen takk! Da kjører jeg på i mårra:) har endelig begynt å gå tilbake energien igjen og det er herlig;)
 
Trener dere ennå magen? Jeg trener skrå muskler med vekt, vanlige sit-ups på timer, men ellers kun planken ;)
 
Nå har jeg vært på Tabata, det var tuuungt idag! På full mage med søndagsmiddagen :p Kanskje ikke så lurt ;)
 
Spinning i går, vondt i dag :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg rir noen ganger i uka, pluss går tur med hunden :) Ellers går jeg en del i jobben. Jobber bare 50% er ellers hjemmeværende med barn ;) Jeg har kjøpt noen treningsbukser ( joggebukser) på H&M. Disse er ikke gravidbukser, men du kan dra dem godt over magen. Kjempe gode bukser som jeg travgår i :D
 
Endelig føler jeg meg fin i formen igjen etter alle de førkjølerserne mine :) gikk en times tur igår og idag, plus att jeg trente litt styrketrening idag. Såååå deilig! :D
 
Back
Topp