Hvordan går det med treninga?

M#

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Selv tar jeg det rolig på treningsfronten frem til 12 uker, har ikke energi til å trene noe særlig heller. Det blir et par rolige økter i uka bare.
Håper jeg kan være like aktiv som forrige svangerskap, da trente jeg frem til dagen jeg fødte og var i knallform :)

Jeg har roet kraftig ned [emoji28] jeg orker nesten ikke gå en tur en gang for tiden, så jeg lytter til kroppen og slapper av i steden! [emoji85]
Så fort energien er litt tilbake kommer jeg nok til å starte igjen, bare kanskje ikke like hardt som før [emoji5]

• Liker
Reactions: M#
Føler at jeg får nok trening bare ved å springe etter og løfte på ettåringen [emoji23] Men jeg trener yoga jevnlig(ikke noe avanserte greier, altså!) og går på gravidtrening i varmebasseng. Og så prøver jeg jo å huske på å knipe [emoji85]

• Liker
Før graviditet trente jeg 4 ganger i uken. Nå er det mye jobb, så er nede i 3(noen ganger 2) i uken. Satser på at det tar seg opp igjen fra uke 12 :)

• Liker
Føler at jeg får nok trening bare ved å springe etter og løfte på ettåringen [emoji23] Men jeg trener yoga jevnlig(ikke noe avanserte greier, altså!) og går på gravidtrening i varmebasseng. Og så prøver jeg jo å huske på å knipe [emoji85]

Det kan du si, ettåringen her i huset er helt turbo! Forrige svangerskap gikk jeg på gravidyoga, det var skikkelig digg. Skal prøve å få til det denne gangen, men kan bli litt vanskelig siden mannen jobber skift :P

Knipe ja! Der sa du noe... :oops:

Prøver å trene på treningssenter 1-2 ganger i uka. Går også turer og har en aktiv jobb.

• Liker
Må tvinge meg selv til å gå en liten tur hver dag fordi jeg er så dårlig. Ekke alltid jeg får til det heller. Så foreløpig ingen trening, men håper formen bedrer seg etterhvert, så jeg kan starte igjen. Savner å bruke kroppen.

• Liker
Må tvinge meg selv til å gå en liten tur hver dag fordi jeg er så dårlig. Ekke alltid jeg får til det heller. Så foreløpig ingen trening, men håper formen bedrer seg etterhvert, så jeg kan starte igjen. Savner å bruke kroppen.

Det blir nok bedre når du nærmer deg 2.trimester:)

Jeg er så kvalm at jeg må konse på å klare hverdagen som den er. Trening får vente.

Jeg trente håndball to ganger i uka pluss kamper for 3 uker siden, men pga kvalmen stoppet jeg.
Hvis formen holder seg blir det trening igjen til uka, men tør nok ikke å spille kamper mer.. Merker jeg er redd for trøkk mot magen selv om jeg vet det ikke er farlig så tidlig[emoji85]

Andre som spiller håndball og hva tenker dere ang trening/spill i svangerskapet?

• Liker
Jeg trente håndball to ganger i uka pluss kamper for 3 uker siden, men pga kvalmen stoppet jeg.
Hvis formen holder seg blir det trening igjen til uka, men tør nok ikke å spille kamper mer.. Merker jeg er redd for trøkk mot magen selv om jeg vet det ikke er farlig så tidlig[emoji85]

Andre som spiller håndball og hva tenker dere ang trening/spill i svangerskapet?
Viktig å lytte til kroppen! ♡

Når energien er tilbake skal treningsrutinene på plass igjen også☺️

• Liker
Trener vanligvis yoga, men med kvalmen har det blitt veldig lite fristende å trene i det hele tatt. Prøver å gå litt tur og planlegger å ta opp yogaen igjen når formen blir bedre.

Jeg trener et par ganger i uka, men synes det er blitt mye tyngre nå. Også blir jeg kvalm etter hver trening [emoji849] han jeg har fra før har vært ganske alvorlig syk den siste måneden, så alle rutiner har forsvunnet, men nå er vi tilbake til hverdagen! [emoji1]

Jeg røk akillessenen tidligere i høst, så det stopper seg selv.. «trener» hos fysio 2-3 ganger i uka..

Har nok med å komme meg gjennom arbeidsdagen :depressed: har aldri trent annet enn i normal aktivitet, men nå føler jeg ikke jeg er det en gang. Håper virkelig jeg kommer sterkere tilbake på nyåret når jeg er inne i 2.trimester og at formen tar seg opp... :-)

Er så trøtt+ pusser opp og bygger på hus. Så har ikke prioritert det de siste ukene. Håper andre trimester blir litt mer energisk :-)

• Liker

Spelar volleyball, men tenker litt samme som deg!

Spiller fotball.. sist gang fikk jeg ikke lov å spille mer etter uke 12 fra legen. Han var bekymret for albuer, knuffing og harde baller mot magen. Og tror det har med at harde støt kan få morkaken til å løsne. Så da stoppet jeg fra uke 12. :)

Spiller fotball.. sist gang fikk jeg ikke lov å spille mer etter uke 12 fra legen. Han var bekymret for albuer, knuffing og harde baller mot magen. Og tror det har med at harde støt kan få morkaken til å løsne. Så da stoppet jeg fra uke 12. :)

Lurt, er det jeg har tenkt litt på også. Men legen min mente at det ikke var noe stress så lenge jeg hørte på kroppen. Men tar nok ingen sjangser[emoji4]

Back
Topp