Hvordan går det med septemberbabyene?

Septembergull15

Forelsket i forumet
Hei!
Her har ikke jeg vært innpå siden jeg gikk gravid med jenta mi. Det er nesten jeg tar til tårene når jeg leser innlegg jeg selv har skrevet i prøveperioden og under graviditeten. Hvordan går det med dere, og babyene? Som ikke lenger er baby da men. :D Jenta mi er nå 1 år og 4 måneder.

Er dere gravid på nytt, eller har plan om å bli det i nærmeste framtid? Vi er i tenkeboksen enda om vi skal ha flere eller ikke enda, men lysten blir bare mer å mer sterk for hver måned som går. Gleder meg til vi skal prøve igjen, og gleder meg til enda et svangerskap :)

Jeg synes tiden har gått så utrolig fort. Jenta mi startet sine 7 måneder med konstant forkjølelse og ørebetennelse. Hun ble frisk i vår. Nå i høst/vinter har sykdommen kommet tilbake og hun skal sjekke om hun har astma. Tungpusta og lite søvn, men en heeel masse kos og mye utvikling.

Jenta mi har lært seg en hel masse ord. Er så spennende med all den utviklingen. Hun har blitt ei bestemt lita frøken som vet hva hun vil, og det kan være utfordrende til tider. Værre skal det vel bli :)

Håper det går bra med dere alle sammen :)

Klem fra meg
 
Så koselig å høre fra septembertråden :) jeg er snart 17 uker på vei med nr to, så det er jo spennende.

Septembergutten snakker hele tiden, men det er få ord (bortsett fra dyrelyder) som folk som ikke kjenner ham forstår :p han er glad og elsker barnehagen og å leke ute. Ellers er han bestemt og denger hodet i veggen hvis han ikke får det som han vil. Han liker best å leke med biler, trehjulssykkel og sparkesykkel.

Nå skal vi snart flytte og skifte barnehage, så det blir spennende å de hvordan den overgangen og det å bli storebror blir :)
 
Septembergutten her prater også hele tiden, men som over så er det ikke mange andre som forstår han enn oss hjemme. De fleste dyrene sier "bæ" for tiden og han har knekt koden til mammahjertet; trenger bare si "mamma" så smelter jeg og kommer løpende ;)

Han trives veldig godt i bhg, det har han gjort hele tiden, og er veldig sosial og gir mye av seg selv til andre. Sovingen løsnet plutselig uken før jul også, så nå sover han hele natten gjennom på eget rom, og leggingen går som en drøm. Hjelper at han forstår mye av det vi sier, og det å forklare han hvorfor ting er sånn og sånn, og at han må gjøre ditt og datt går veldig bra om vi bare forklarer hvorfor.

Har en vilje av stål og blir utrolig sint om han ikke får bestemme enkelte ting - og han kan furte lenge.

Kommer en lillesøster/lillebror i august :)
 
Ikke vært så mye her jeg heller. Men startet opp igjen fordi vi tenker på det samme som dere. Få en til:) Mini stortrives i barnehage og etter en lang kamp om å legge seg om kvelden holder vi nå på med å forsøke å sove hele natta. Madrass på gulvet på rommet hans fungerer sånn tålelig. Men slik er det nå en gang:)

Det er en del babling som bare mor og far skjønner tror jeg. Og en del sang. Første strofe av bæ, bæ, lille lam og en del egenkomponert.

Er på uoff pp1 her. Ikke aktiv prøving, men ingen prevensjon heller. Fingrene er kryssa, men på en annen side hadde det jo vært digg med litt søvn.
 
Oi, så spennende da :D
Det er en utrolig morsom og spennende tid dette, jeg nyter hver dag.

Vi brukte også lang tid på å knekke sovekoden. Når hun var litt over året sov hun endelig fra 19.00-07.00. Nå den siste tiden har hun hatt minst en oppvåkning midt på natta siden hun er så tett. Håper det snur snart :)

Blir spennende med ny baby og en lillebror/søster til den lille da :) Håper vi også kan bestemme oss snart om vi skal prøve på en til nå eller ikke :D Jeg synes det er helt utrolig at det er to år siden jeg begynte å skrive i september termingruppa. Tiden bare raser avgårde. Har så mange gode minner fra den tiden <3
 
Her har vi ca en mnd igjen til lillebror kommer. Synes det er travelt fra før med han på 17 mnd [emoji23]. Septembergutten vår har blitt flink til både å prate og gå på do, og vi ser utvikling nesten fra dag til dag nå. Spennende tider både med storebror, og den lille som kommer om ikke så lenge.
 
Her går det unna! Lenge siden jeg har vært her nå. Det skjer noe nytt hele tiden. Kommer et nytt ord annen hver dag og sangene blir tydeligere og tydeligere.

Her knakk vi også legge/sovekoden før jul og nå har jeg endelig en baby som legger seg ned i egen seng, sovner på alt fra 4 til 20 min og sover hele natten. FANTASTISK! Trodde aldri vi skulle komme dit.

Hun elsker å være i bhg. Løper superglad inn hver dag og har nesten ikke tid til å si hade. Det er en god følelse og levere henne til de menneskene som er så flinke og snille.

Hun spiser mer enn meg, men er fortsatt liten innenfor normalen. Aktiv krabat. Fikk beskjed fra bhg om å ha med mer mat i dag for hun vil spise frokost der også (spiser 2 brødskiver hjemme først).. må le litt. I dag spiste hun 3 brødskiver, 1/2 fiskekake, to banan/havre lapper, yoghurt og frukt i bhg. Er det normalt?? Haha.
 
Går veldig bra med september-gutten min:)

Han stortrives i barnehagen, lærer seg stadig nye ord og er utrolig flink til å forstå ting! Blir overrasket over hvor mye han faktisk skjønner :p

Han er også veldig kosete, de ansatte i barnehagen forteller at han er raus med klemmer og kos, og elsker å sitte på fanget:)

Han spiser mere mat enn storesøster på 6 år til tider :p glad i det meste!

Har hatt litt trøbbel med søvnen, men nå sover han hele natten i sin egen seng, så mamma sine pupper får litt fred :p (ammer han enda, han er veldig glad i "mæk" )

I juli blir han storebror til en liten jente, så det blir spennende, spørs om han vil dele "mæk", må nok forsøke å avvenne han før den tid ;)
 
Dette var en koselig tråd! :)

Lillemor er en fantastisk liten jente, sånn helt objektivt sett :p Tydelig, glad, lun, lur, sta, trygg, utholden, veldig aktiv, flink med motorikk, har lite språk, men har en utrolig forståelse og gir verdens beste klemmer!! Er så glad i storebroren sin når han ikke går inn for å erte henne, men hun tilgir i løpet av få sekunder. Er så utrolig fint å se disse to sammen, tiltross for nesten 4 år i mellom <3

Hun spiser oss nesten ut av huset og skulle vel aller helst å bodd ute... Elsker å være ute og er aldri vond å be i forhold til å skulle dra til barnehagen og mye tyder på at hun stortrives. Ja, nei, herlighet som vi koser oss!!
Ammer fortsatt, men lurer på om vi er i ferd med å kutte ut nattpuppen... Er 20 uker på vei med nr. 3, så vi får håpe at hun vil dele på puppen etterhvert :p
 
Her og vokser hun vilt raskt! Babler, ikke så mye språk, i vei og sier nei til det meste ;)

Får mye skryt fra barnehagen på at hun er veldig flink sosialt og gjerne ligger foran på det, hvilket er godt å høre ettersom hun er sen på andre ting (språk feks). Hun gir alltid en klem om noen gråter og er veldig flink å dele leker og omsorg for de andre barna.

Hun er også EKSTREMT aktiv, altså helt ekstremt. Løper rundt hele dagen og selv om hun er liten, er hun vanvittig rask, så de har hendene fulle i barnehagen med å holde styr på henne. Nysgjerrig og full i humor. Veldig kjekt å se ditt eget barn tulle med deg og ha en helt egen humor. Hun er også ekstremt bestemt, og vet i alle fall hva hun vil! Hjelpes! Forsøker å velge mine kamper med omhu, for kan ikke ta alle... ;)

Ammer litt enda, men det er veldig begrenset, men hun får holde på enn så lenge.
 
Back
Topp