Hvordan går det med søvnen?

Syns det går ganske bra - ammer stort sett én gang pr natt (den ene gangen kan ta 1 - 1,5 time, da... Med bleieskift både før og etter) , og av og ikke i det hele tatt. Men er trøtt likevel:hilarious:
 
Veldig variabel her enda. I natt spiste hun 2 ganger, dermed gjetter jeg på ca. 5-6 timer søvn på meg. Går helt fint, men blir ekstremt trøtt på kveldene om jeg sover mindre enn 6 timer...
 
Oj, da er nok jeg veldig bortskjemt. Her sover lillemann, 3uker, fra ca 23.30-5/5.30, og så frem til ca 9.00.
I tillegg har har 2 dupper på dagtid som er 3-4t lange. Så får slappa av en del jeg ja.

Ammer du ikke i løpet av den tiden på natt?
Får han pupp eller MMA?
 
Nå er ikke mini ute av magen enda, men veldig snart, og er veldig spent på hvordan søvnsituasjonen blir denne gangen.. uansett, med førstemann gjorde vi det sånn at pappa tok baby en natt her og der, da hadde jeg pumpet og samlet opp melk så han kunne gi flaske på natten. Etterhvert som vi supplerte med MME fikk baby også dette på natten- det gjorde samtidig også at baby sov bedre og i lengre strekk. Det hjalp på den verste søvnmangelen og jeg fikk hentet meg litt inn. Dersom det blir ille denne gangen gjør vi det samme :)
 
Her tar hun kveld som regel rundt 23. Og da, sover hun gjerne ca 4 timer før hun våkner og vil ha mat. Så er det litt oftere mat etter det, kanskje ca 1,5-3 timer i mellom. Står opp mellom 8 og 10. Så litt varierende ennå..
 
Nå er vesla blitt 8 uker, og vi har så godt som slutta med amming på natt. Ammer når jeg legger meg mellom 22 og 23, og da sover hun ofte til ca kl 6 uten å våkne:Heartred Noen netter våkner hun fordi det kommer en bæsjebleie, og da må jeg amme for å få henne til å sove igjen, men det er ikke hver natt. Føler meg kjempeheldig!
 
Nå er vesla blitt 8 uker, og vi har så godt som slutta med amming på natt. Ammer når jeg legger meg mellom 22 og 23, og da sover hun ofte til ca kl 6 uten å våkne:Heartred Noen netter våkner hun fordi det kommer en bæsjebleie, og da må jeg amme for å få henne til å sove igjen, men det er ikke hver natt. Føler meg kjempeheldig!

Den frøkna må ha godt sovehjerte som sover så lenge så tidlig.
 
Vi gir morsmelk fra flaske mellom kl 22-23. Da sover hun til rundt kl 06:00, ammer henne og hun sover i 3 timer til, da står vi opp og hun blir ammet igjen. Så vi er veldig heldig! :) Mistenker at hun får mer mat i seg ved flaske enn hvis jeg hadde ammet henne før natten. Gjort det ett par ganger og da våkner hun tidligere og jeg må amme 2 x pr natt.
 
Ja, virkelig! Broren på 8 år var likedan, men har prøvd det motsatte også, så er veldig klar over at dette ikke er helt vanlig:)
 
Dere som har barn som sover lenge om natten: når er siste lur før kvelden og hvor lang er den? Vi har begynt å få baby til å sovne i 18-tiden og er usikker på om vi da skal prøve å legge henne for natten eller la henne være våken litt mer etterpå...
 
Hun sover lite på kvelden, mest på dagtid. Men i dag hadde hun en kort lur i 21-tiden, siden vi kjørte bil.
 
Da begynner bitte lille søster og komme inn i en søvn rutine på natt som ikke involverer soving på meg. Hun er nå snart 7 uker. Veldig deilig at hun finner roen i egen seng. Gir mat ca kl 21, skifter bleie, tar på pysj og legget henne ca 21.30. Hun våkner for mat ca kl 3 (+/-) og sover videre til ca kl 7. Målet er å gradvis legge tidligere på kvelden .
 
Back
Topp