Hvordan går det med matlysten?

Hos meg har det bare blitt verre med ukene. Startet med at det var lite som fristet ved 6-7 uker. Kunne få i meg litt middag og polarbrød med gulost eller bringebærsyltetøy. Det var det det gikk i. Den siste uka nå klarer jeg ikke mat. Nå lever jeg på appelsinjuice og Mariekjeks. Tanken, synet og lukten på mat får meg til å brekke meg. Er sykemeldt på grunn av denne kvalmen, men skal egentlig tilbake på jobb til torsdag. Håper på å kunne forlenge sykemeldingen litt til. I hvert fall frem til jeg klarer å spise noe, uten å brekke meg.
Uff, ikke bra :( Håper du får forlenget sykemeldingen, når det blir så ille har man egentlig nok med å ta vare på seg selv. Håper formen din blir bedre snart :Heartred
 
Jeg blir kvalm hvis jeg blir sulten.
Jeg blir kvalm hvis jeg blir for mett.

Så for min del passer det fint med små og hyppige måltider..
Matlysten er likevel så som så.. Går mye i knekkebrød, frukt og saftis :D
Det enkle er nok det beste, knekkebrød er ikke så dumt nei :) Skal kjøpe meg mer knekkebrød selv, for det klarer jeg å spise litt mer av enn mye annet :)
 
Matlysten min er så absolutt til stede! Helt forferdelig hvor sulten jeg har blitt :eek:
 
Uff, ikke bra :( Håper du får forlenget sykemeldingen, når det blir så ille har man egentlig nok med å ta vare på seg selv. Håper formen din blir bedre snart :Heartred
Takk :Heartred Har litt blandede følelser om å forlenge. Jeg får så dårlig samvittighet over å være borte fra jobb, men samtidig skal man jo klare å utføre arbeidsoppgaver. Og det kan jeg ikke si jeg får til nå. De siste dagene har faktisk appelsinjuice vært "godt". Dvs det er det eneste jeg har klart å få i meg ordentlig uten å bli mer kvalm.
 
Takk :Heartred Har litt blandede følelser om å forlenge. Jeg får så dårlig samvittighet over å være borte fra jobb, men samtidig skal man jo klare å utføre arbeidsoppgaver. Og det kan jeg ikke si jeg får til nå. De siste dagene har faktisk appelsinjuice vært "godt". Dvs det er det eneste jeg har klart å få i meg ordentlig uten å bli mer kvalm.
Man får dårlig samvittighet uansett.. Men tenker når man er gravid så er det ekstra viktig å ta godt vare på seg selv :Heartred i hvertfall når du nesten ikke får i deg noe så er det nok veldig lurt å ta det litt med ro..
 
Kaster ikke opp, men er uggen og svimmel. Har funnet ut at det hellige næringsmiddel er pink lady epler, div annen frukt og naturell yoghurt. Snacker på tørket frukt. Supper til middag, men må bytte type hele tiden siden jeg avskyr det meste av middag etter en gang. Ellers så går salat, agurk og tomat greit. Mistenker at jeg ikke blir feit av å gå gravid med det første...
 
Det varierer veldig - matlysten kan være der, men når jeg åpner kjøleskapet og ser hva som er der, blir jeg bare kvalm. Den forsvinner også så fort jeg tenker på «feil» matvare - noe jeg pleier å like, men ikke orker tanken på nå. 6+4 i dag.
 
Det varierer veldig - matlysten kan være der, men når jeg åpner kjøleskapet og ser hva som er der, blir jeg bare kvalm. Den forsvinner også så fort jeg tenker på «feil» matvare - noe jeg pleier å like, men ikke orker tanken på nå. 6+4 i dag.
Sånn er det til meg å.. så smaker ikke alt som jeg forventer, og enkelte ting lukter veldig rart! Snedig hvor forandret det blir..
 
Hatt veldig dårlig matlyst siste 4 ukene, vet ikke hva det er jeg har lyst på, prøver forskjellige ting men nei var ikke det heller... Middag smaker best :p Søtsuget er helt forsvunnet og orker ikke tanken engang på noe søtt.. (Og jeg er egentlig verdens største søtmoms :eek:) Drikker vann, masse vann.. det har jeg lyst på hele tiden! Kvalmen er der og murrer hele tiden så den er nok skyld i dårlig matlyst :wtf:
 
Takk :Heartred Har litt blandede følelser om å forlenge. Jeg får så dårlig samvittighet over å være borte fra jobb, men samtidig skal man jo klare å utføre arbeidsoppgaver. Og det kan jeg ikke si jeg får til nå. De siste dagene har faktisk appelsinjuice vært "godt". Dvs det er det eneste jeg har klart å få i meg ordentlig uten å bli mer kvalm.
Hvordan går det med deg?
 
Virkelig ikke lyst på noe som helst
 
Matlysten har vært sånn akkurat passe frem til i går, da var jeg sulten hele dagen!! La på meg 30 kilo sist, virkelig ikke lyst å gjøre det igjen!
 
Er det bare meg som er sulten og fysen HELE tiden? :hilarious:
 
Absolutt ikke!!!! Dårlig kombo å bli kvalm når jeg er sulten, når jeg er sulten HELE tiden :laughing002
Haha ja da må du jo spise også :hilarious: jeg som egentlig ikke spiser sukker klarer ikke å holde meg unna nå. Har lyst på mat og godteri hele tiden :arghh:
 
Nei! Jeg spiser konstant! Blir egentlig litt skremt av det, mye av vekten skal jo av igjen etterpå :/ Men skylder litt på at jeg har sluttet med snus også :p
Jeg har også sluttet å snuse, men savner det ikke i det hele tatt for hele tanken gjør at jeg vil kaste opp :p så her er det nok bare babyen :hilarious:
 
Er veldig opp og ned her. Kan føle meg bra, tenke at «nå føler jeg meg så bra, kanskje jeg skal spise litt». 1 minutt etter er jeg kvalm :hilarious:

I går kveld var jeg veldig kvalm, men hadde allikevel lyst på noe. Lagde meg en skål med vaniljeis med sjokoladebiter, sjokoladesaus, banan, krem og marengs. Kvalmen ble helt borte etter jeg hadde spist. Hvor er logikken?! :facepalm::p
 
Er veldig opp og ned her. Kan føle meg bra, tenke at «nå føler jeg meg så bra, kanskje jeg skal spise litt». 1 minutt etter er jeg kvalm :hilarious:

I går kveld var jeg veldig kvalm, men hadde allikevel lyst på noe. Lagde meg en skål med vaniljeis med sjokoladebiter, sjokoladesaus, banan, krem og marengs. Kvalmen ble helt borte etter jeg hadde spist. Hvor er logikken?! :facepalm::p
Ja, det er jo så snodig! Har funnet ut at snop går bra, knekkebrød går bra.. middag sliter jeg litt med, litt surt for middag er favorittmåltidet mitt! :p
 
Alle sliter med matlyst.....
Hmm hva skal jeg si....hadde middag til frokost..:rolleyes:
 
Back
Topp