Hvordan går det med marsbarna? :)

KatBra

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Er det noen som fortsatt er hjemme eller har de begynt i barnehagen alle sammen?
Hvordan går det i bhgen i så tilfelle?
Hva finner dere på i helgene?
Er de flinke til å spise?

Her begynte jenten i barnehagen i månedsskiftet juli/august. Hun klarer seg veldig bra :)
Uken etter tilvenning så var det litt sutring ved levering, men nå har hun blitt varm i trøyen og løper rett inn - har ikke alltid tid til å si hade en gang :p Hun elsker å være ute og er veldig selvstendig når de har utetid. Innendørs blir det kanskje litt kjedelig i lengden, da blir hun fort veldig klengete på de voksne og vil ha dem helt for seg selv. Drar de gjerne med seg lengst vekk fra der de andre leker :p

I helgene er vi mye ute dersom været tillater det. I sommer flyttet vi til litt mer landlige omgivelser. Det er flere gårder i nærheten så vi tar oss gjerne en tur for å se på dyrene som går ute. Hun er veldig glad i dyr!
Ellers blir det en del besøk av familie. Jeg trenger litt avlastning nå som det nærmer seg termin med lillebror ;)

Ellers så har hun nå endelig fått flere tenner! Det tok jaggu sin tid!
Så nå har hun fått i alle fall 4 tenner oppe (får liksom ikke lov til å se så nøye :p), og så har hun jo de to nede som hun har hatt siden hun var 9/10 mndr.

Hun er veldig skeptisk til mat for tiden. Vi har jo slitt en del med det i perioder hvor hun har vært syk, at hun nekter å spise middag - vil bare ha skive. Nå har hun jo ikke vært syk på lange tider, men alikevel så er det svært få middagsretter hun vil ha. Fiskeboller er livretten. Spaghetti, kylling, fiskekaker og pølse kan hun spise noen ganger. Tidligere var hun i det minste nysgjerrig og smakte på det vi satte framfor henne, men nå dytter hun som regel bare tallerkenen vekk uten å smake. Får håpe det går over snart, kan jo ikke leve på brødmat resten av livet :p

Håper det er noen som ser tråden og svarer. Hadde vært kjekt å vite hvordan det går med de andre marsbarna :)
 
Poden begynte i bgh 26.aug, men ble syk allerede etter 3 dager, så da måtte vi være hjemme et par dager. Så vi har hatt bare 4 "normale" dager i bhg til nå. Det går veldig bra, bortsett fra litt skriking akkurat når jeg drar og når jeg kommer for å hente. Leker godt og kommuniserer godt med de andre barna. Og skikkelig sliten på kvelden, siden han ikke får sovet nok i bhg foreløpig. Han hadde i dag sitt første raserianfall pga at han var så sliten, der ALT var galt. Ville ikke opp å få trøst, ville ikke på gulvet heller...skikkelig komisk egentlig, så jeg klarte ikke la være å le av han. Huff, prøvde virkelig å bare ta han på alvor, men det var umulig å holde maska sånn som han vrei seg og hyla rundt på gulvet her. Stakkar altså :p

Fridager liker vi å være ute på trilleturer, eller bare utenfor huset. Har også vært mye med familie i sommer, så da går jo dagene av seg selv.

Når det gjelder mat, så er han altetende egentlig. Elsker mat generelt. Spiser to grøtmåltider om dagen, 1 brødmåltid, et måltid med havregryn og melk, middag, og yoghurt/frukt i forbindelse med måltidene. Men har ikke helt fått teken på dette med å spise med skje selv eller drikke fra åpen kopp selv enda da. Men det lærer han vel ganske fort i bhg nå vil jeg tro.

Hærlig tid er det ihvertfall med all utvikling som skjer i rasende fart! Spesielt gøy med språket nå, hehe :D
 
Her har mini gått i bhg siden 15.februar :) han STORKOSER seg. blir helst fornærmet om han må være hjemme ;)

Jeg har en skikkelig blidfis når vi er ute blandt folk, og når han er i bhg. De har ringt en gang for å spørre hva de skulle gjøre for gutten var sinna for første gang på 6mnd ^_^

Ellers har han lagt sin elsk på alt som er av det motsatte kjønn, samme hvilken alder. I bhg har han en medsammensvoren pøbel, jente så klart, samtidig som han ELSKER at de har 2 kvinnelige studenter på utplassering i bhg.

Vi har en ord-lagrer, dvs han peker på ting og gjentar til han kan det, og så sier han det ikke igjen. Kan egentlig maaaaange ord, men sier for tiden bare, pappa, mamma, se, hei, hadet, au og æsj..

vi er nettopp ferdige med en periode der brød ikke var godt, ikke lett å finne erstatning når han ikke skal ha melk, men vi klarte det. Men middagen sin vil han ikke ha, med mindre den ligger på min tallerken. da spiser han gjerne halve porsjonen min.
Han begynner å få til å drikke av kopp, men av og til vil han være baby igjen og skal ha oss til å holde flaske, gi han skiver osv.

Vi har 3 av naboene våre har hund, og han blir fornærmet om han ikke får gå på tur med dem. Han skal holde i båndet og dra dem med seg. Koser dem forsiktig og ELSKER å bli slikka på hendene <3 (vi har selv 2 katter som unngår ham etter litt mye slåing)

Men FYTTI for et temperament på gutten når han ikke får vilja si! Han fikk ikke gå inn i hagen til naboen, og da la han seg tvert ned på gata og HYYYYYLTE alt han kunne. Måtte bare løfte ham opp og bære han bort mens han skrek. Ga seg ikke før noe anna fanga interessen hans..

I tillegg har vi et musikalsk barn da. Han trykker på tangenter med finger i stedet for med hånda som er vanlig for små barn. I bhg sier de at det ser ut som om han lytter når han trykker ned en tangent, før han trykker ned neste <3 men han har jo musikk i blodet fra alle kanter <3

god gutten min <3

Er mye alene med ham på ettermiddagene nå som samboer endelig har slutta å jobbe nattevakter. Slutt på nattevakt endte i turnus med 60% av vaktene på kvelden. Men det går bra.
Får unnagjort skolearbeid når han er lagt, og har jo fri en dag i uka til å gå på skolen.. Stressende hverdag men det er så verd det :)
 
Back
Topp