Hvordan går det med kostholdet?

M

Moderator Wilma

Guest
Ammer du? Gjør det at du kan spise hva du vil uten å legge på deg? Er du en av de som ikke går ned i vekt av amming?

Passer du på å få i deg skikkelig mat i løpet av dagen eller blir det mye enkle og kjappe løsninger, som gjerne også er usunne? :)
 
Ammer, men vektnedgang har stagnert etter påske. Gikk opp 23 kilo og er fortsatt seks kilo unna startvekt 12 uker etter fødsel. Jeg har ikke spist spesielt sunt etter påske, ble veldig mye godterier da og har hatt helt ekstremt søtsug i tiden etter. Nå er det imidlertid skjerpings! Jeg skal fortsatt spise godt da jeg er veldig redd for å miste melken - men jeg liker ikke kroppen min nå, og det er ikke spesielt hyggelig det heller.
 
Blærk. Har sånn søtsug at det blir altfor mye snop.. Hjelper ikke at Loppa for tida nekter å sove for seg selv på dagen så spiser når hu er våken og ligger på gulvet. Ikke alltid allverden med tid for da ska jeg også gå på do osv. Så kort sagt, kjappe usunne løsninger ;)
 
Jeg har så dårlig samvittighet, for jeg er kjempedårlig i kostholdet nå.. fullammer, og har nok melk- lille har meeer enn nok å gå på [emoji14] likevel spiser jeg antakeligvis ikke nok skikkelig mat, men jeg har ikke matlyst..
Spiser et par brødskiver til «frokost» rundt 10-tiden. Så blir det litt småspising på diverse jeg finner i huset (alt fra sjokkis til frukt og energibar) frem til middag i 17-tiden. Drikker en smoothie eller lignende før sengetid, men that’s it.. drikker alt for lite nå også. Var så innmari flink de første månedene. Drakk flere liter vann pr dag, men nå er jeg drittlei vann.. prøver å drikke litt saft eller farris, men blir som regel ikke mer en halvliter-1 liter pr dag. Drikker svært lite kaffe/brus da.
 
Last edited:
Jeg fullammer og har vel nettopp sluttet å gå ned i vekt (etter 3mnd). Spiser hverken veldig mye eller veldig sunt, det har vært så travelt med lille frøken Gulp at jeg ikke har hatt like mye tid til å kikke i kjøkkenskapene[emoji1]

Syns forsåvidt at kiloene har rent av. Det skyldes nok kombinasjonen myyye amming, mer tur og mindre mat [emoji106]
 
Last edited:
Ammer ikke, og kostholdet er skikkelig rævva![emoji85] må virkelig ta meg sammen.
 
Altfor mye søtsaker! Jeg klarer ikke å stoppe når jeg starter... Og selvfølgelig kjører Circle K halv pris på Royal is, jeg elsker Royal Trippel :D
 
Jeg har sluttet å handle inn godteri, men nå har jeg endt opp med å gå løs på sjokoladepålegg med skje. Er det mulig?!?!? Åh, blir så oppgitt over meg selv. Jeg har aldri vært sånn før, men nå klarer jeg ikke å motstå søtsaker i det hele tatt. Kan vinke startvekten min farvel, vi møtes nok aldri igjen om jeg ikke tar meg sammen.
 
Back
Topp